شیائومی در ماه ژانویه (دی و بهمن ۱۴۰۲)، ارزان‌ترین مودم وای‌فای ۷ خود را با نام BE3600 در چین عرضه کرد. پس از ۹ ماه انتظار، سرانجام این محصول از انحصار بازار چین خارج شد.

مودم وای‌فای BE3600 شیائومی از سیستم بی‌سیم دو بانده با سرعت ۳۵۷۰ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. این عدد، نسبت‌به استاندارد وای‌فای ۶ حدود ۴۴ درصد بهبود یافته که بخشی از آن به‌لطف استفاده از باند ۵ گیگاهرتز به‌دست آمده است.

مودم وای فای ۷ شیائومی be3600

Xiaomi

مودم شیائومی BE3600 مثل بسیاری از مودم‌های ارزان‌قیمت، محدودیت‌هایی دارد. این محصول فقط از باندهای ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند و با باند ۶ گیگاهرتز سازگاری ندارد و بنابراین، نرخ انتقال داده نیز به تناسب آن محدود می‌شود.

مودم وای فای ۷ شیائومی be3600
مودم وای فای ۷ شیائومی be3600

شیائومی ادعا می‌کند سرعت مودم BE3600 در باند ۵ گیگاهرتز حداکثر به ۲۸۸۲ مگابیت‌برثانیه می‌رسد و هنگام استفاده از باند ۲٫۴ گیگاهرتز به ۶۸۸ مگابیت‌برثانیه محدود می‌شود. این مودم از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای کوالکام با فرکانس ۱٫۱ گیگاهرتز بهره می‌برد که امکان پشتیبانی همزمان از اتصال حداکثر ۱۲۸ دستگاه را فراهم می‌کند.

مودم وای‌فای ۷ شیائومی BE3600 از پورت شبکه‌ی ۲٫۵ گیگابیتی و سه پورت گیگابیتی با پشتیبانی از پهنای‌باند کامل ۲۰۰۰ مگابیتی بهره می‌برد. این محصول برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران، پورت‌های قابل تنظیمی برای IPTV و شبکه‌های esports ارائه می‌دهد.

متاسفانه، قیمت مودم وای‌فای ۷ شیائومی BE3600 برای بازارهای جهانی هنوز مشخص نشده است. احتمالاً این شرکت در روزهای آینده جزئیات قیمت‌گذاری را برای بازارهای مختلف اعلام خواهد کرد.

source

توسط wikiche.com