جی آلارد (J Allard) از بنیانگذاران ایکس باکس به آمازون پیوسته تا روی «ایده‌های جدید» کار کند. او به‌عنوان نایب‌رئیس تیم دستگاه‌ها و سرویس‌های آمازون انتخاب شده است.

آلارد در ایمیلی به وب‌سایت The Verge، نقش جدید خود را تایید کرده اما می‌گوید که هنوز برای صحبت درباره آن «ایده‌های جدید» که در آمازون روی آن‌ها کار خواهد کرد، خیلی زود است.

طبق گزارش GeekWire، آلارد قرار است به پانوس پانای، رئیس سابق ویندوز و سرفیس در آمازون گزارش دهد. پانای سال گذشته، مایکروسافت را پس از حدود 20 سال فعالیت در این شرکت ترک کرد. آلارد نیز بیش از 20 سال با مایکروسافت همکاری کرده بود. او در این مدت واحد ایکس باکس را تاسیس کرد، شبکه ایکس باکس لایو مایکروسافت را عرضه کرد و کنسول ایکس باکس 360 را توسعه داد. او همچنین بر توسعه Zune، رقیب iPod مایکروسافت نظارت داشت.

آلارد در سال 2010 از مایکروسافت بعد از مدت‌ها کار روی تبلت کنسل‌شده Courier جدا شد. Courier هرگز به عنوان محصول مایکروسافت به‌طور رسمی معرفی نشد. اما طرح مفهومی آن که اخیرا فاش شده، قلم و تاچ را در یک نوت‌پد دیجیتالی ترکیب می‌کند.

طبق گزارش‌ها، Courier به خاطر درگیری داخلی بین گروه Courier به رهبری آلارد و گروه ویندوز به رهبری استیون سینوفسکی در آن زمان لغو شد. استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، ظاهرا نمی‌توانست بین Courier و ویندوز یکی را انتخاب کند. در نتیجه بیل گیتس هم‌بنیانگذار مایکروسافت وارد ماجرا شد و تصمیم نهایی را گرفت.

آلارد از زمان ترک مایکروسافت، بیشتر وقت خود را صرف Project 529 کرده است که یک سازمان سرویس اجتماعی با تمرکز بر کاهش سرقت دوچرخه است. شرکت Two Three Bird سازمان Project 529 را در اوایل سال جاری میلادی خریداری کرد و حالا زمان آلارد آزاد شده تا انرژی خود را به سمت ایده‌های جدید در آمازون هدایت کند.




source

توسط wikiche.com