برای خرید بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان، گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی ما قرار دارد. در این مطلب می‌خواهیم با چند مدل که ارزش خرید بیشتری دارند، آشنا شویم.

خرید لپ‌تاپ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه در بازاری که مدل‌های متنوعی با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت وجود دارند. اگر شما هم به دنبال بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان هستید، باید علاوه بر توجه به قیمت، معیارهای مهم دیگری مانند کیفیت ساخت، عملکرد سخت‌افزاری، عمر باتری و صفحه نمایش را در نظر بگیرید. لپ‌تاپ‌های موجود در این رده قیمتی برای کاربردهای مختلف از جمله کارهای روزمره، تماشای فیلم، وب‌گردی و حتی برخی فعالیت‌های نیمه‌حرفه‌ای مناسب‌اند. در این مطلب پلازا، به بررسی چندین Laptop محبوب و مقرون‌به‌صرفه پرداخته‌ایم که می‌توانند بهترین ارزش را در محدوده ۳۰ میلیون تومان داشته باشند.

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ تا ۳۰ میلیون

نسبت به چندین ماه پیش، لیست لپ‌تاپ‌هایی که با حداکثر 30 میلیون تومان قابل خریداری هستند، تغییرات زیادی داشته است. با توجه به این که قیمت لپ‌تاپ‌ها نسبت به قبل کمی کاهش داشته، حالا گزینه‌های قدرتمندتری در این بازه قیمتی حضور دارند که واقعا ارزش خرید بسیار بالایی نسبت به قیمت خود در اختیار ما قرار می‌دهند.

۱. لپ‌تاپ لنوو ایسوس Vivobook 15 X1502ZA

لپ تاپ در حد ۳۰ میلیون

ASUS Vivobook 15 X1502ZA
پردازنده اینتل Core i5-12500H
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، رم قابل ارتقا، وزن کم
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف، نمایشگر TN با دقت رنگ و روشنایی پایین

برای کاربرانی که به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون هستند، ایسوس Vivobook 15 X1502ZA می‌تواند یک گزینه مناسب به حساب بیاید. بزرگترین نقطه قوت این لپ‌تاپ، بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند اینتل Core i5-12500H است که فرکانس بیشینه آن به ۴.۵ گیگاهرتز می‌رسد و با برخورداری از ۱۲ هسته، هم برای استفاده سبک و هم اجرای برنامه‌های سنگین، گزینه مناسبی است. البته با توجه به عدم بهره‌مندی از گرافیک مجزا، این لپ‌تاپ برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست ولی می‌توانید با آن، بیشتر عناوین سبک را تجربه کنید.

در کنار این پردازنده، شما به ۸ گیگابایت رم دسترسی دارید که تا ۲۴ گیگابایت قابل ارتقا است. اما اگر کیفیت صفحه‌نمایش برایتان مهم است، این محصول نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چراکه تنها ۶۷ درصد فضای رنگ sRGB را پوشش می‌دهد و دقت رنگ پایینی دارد. همچنین، روشنایی آن هم از ۲۵۰ نیت فراتر نمی‌رود و از همین رو، برای استفاده در محیط‌های پر از نور، مناسب نیست.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B1 B1502CBA

لپ تاپ تا ۳۰ میلیون

ASUS ExpertBook B1 B1502CBA
پردازنده اینتل Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۸ میلیون تومان
  • نقاط قوت: دارای حسگر اثر انگشت، نورپردازی کیبورد، درگاه USB-C با پشتیبانی از Power Delivery و دیسپلی‌پورت
  • نقاط ضعف: دقت رنگ و روشنایی پایین نمایشگر

لپ‌تاپ ایسوس ExpertBook B1 B1502CBA برای آن دسته از کاربرانی که در این بازه قیمتی به دنبال یک لپ‌تاپ سبک و بیزینسی هستند، مناسب است. این محصول از پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i5-1235U بهره می‌برد که دارای ۱۰ هسته و حداکثر فرکانس ۴.۴ گیگاهرتز است و می‌تواند عملکرد مناسبی در استفاده سبک و نیمه‌سنگین داشته باشد. از سمت دیگر، رم دستگاه در این کانفیگ محدود به ۸ گیگابایت است اما شما می‌توانید ظرفیت آن را تا ۴۸ گیگابایت نیز ارتقا دهید. لپ‌تاپ ExpertBook B1 B1502CBA امکانات دیگری مانند حسگر اثر انگشت و درگاه USB-C با پشتیبانی از خروجی تصویر و شارژ دستگاه‌های دیگر را نیز ارائه می‌کند که در این بازه قیمتی، ارزش بسیاری دارند. از سمت دیگر، مانند اکثر رقبا، این محصول نیز با یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN همراه شده است و از آنجایی که دقت رنگ و روشنایی کافی ندارد، نمی‌تواند تجربه جالب توجهی در اختیار شما قرار دهد.

۳. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8

راهنمای خرید لپ تاپ تا ۳۰ میلیون

Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8
پردازنده اینتل Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، وزن و ضخامت کم، نمایشگر IPS، درگاه USB-C با پشتیبانی از Power Delivery و دیسپلی‌پورت
  • نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، شارژدهی ضعیف

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 از دیگر گزینه‌های شاخصی است که می‌تواند عنوان بهترین لپ تاپ مهندسی تا 30 میلیون تومان را به خود اختصاص دهد. این محصول نسبت به اکثر رقبای خود چند برگ برنده دارد؛ اولین مورد، بهره‌مندی آن از پردازنده قدرتمند Core i5-13420H است که با ۸ هسته و فرکانس بیشینه ۴.۶ گیگاهرتز، می‌تواند عملکرد روان و رضایت‌بخشی در استفاده روزمره و یا کار با برنامه‌های مختلف در اختیار شما قرار دهد. از سمت دیگر، این مدل با یک نمایشگر IPS همراه شده که روشنایی آن به حداکثر ۳۰۰ نیت می‌رسد؛ از همین رو، می‌توان گفت در این بازه قیمتی بهترین نمایشگر را دارد. وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ضخامت ۱۸ میلی‌متری، از دیگر مواردی هستند که لپ‌تاپ IdeaPad Slim 3 15IRH8 را به گزینه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کنند.

همچنین بخوانید :

۴. لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504ZA

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون

ASUS Vivobook 15 X1504ZA
پردازنده اینتل Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، کیفیت ساخت قابل قبول، درگاه‌های کافی
  • نقاط ضعف: نمایشگر TN با روشنایی و دقت رنگ پایین

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند برای بسیاری از کاربران گزینه مناسبی باشد، لپ تاپ ایسوس ویووبوک X1504ZA است. این لپ‌تاپ از پردازنده قدرتمند Core i5-1235U بهره می‌برد که دارای ۱۰ هسته و فرکانس توربو ۴.۴ گیگاهرتز است و می‌تواند تمامی عملیات‌ها را بدون مشکل و با سرعت بالایی پردازش کند.

همچنین بخوانید :

از سوی دیگر شما به ۸ گیگابایت رم قابل ارتقا تا حداکثر ۱۶ گیگابایت و همچنین حافظه قابل ارتقا نیز دسترسی دارید و در آینده می‌توانید آن را کاستوم کنید. لپ تاپ X1504ZA همچنین دارای درگاه USB-C در کنار جک ۳.۵ میلی متری است و از یک باتری ۴۲ وات ساعتی نیز بهره می‌برد. البته نمایشگر آن TN است و نسبت به پنل‌های IPS روشنایی و کیفیت کمتری دارد؛ به همین دلیل، اگر دقت رنگ یا روشنایی صفحه برایتان مهم است، لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8 انتخاب بهتری خواهد بود.

۵. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15ABR8

لپ تاپ تا ۳۰ میلیون

Lenovo IdeaPad Slim 3 15ABR8
پردازنده AMD Ryzen 7 7730U
پردازنده گرافیکی RX Vega 8
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: پردازنده نسبتا قدرتمند، گرافیک مجمع کارآمد، نمایشگر IPS با روشنایی مناسب
  • نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست

بالاتر، کانفیگ اینتل این دستگاه را با پردازنده اینتل Core i5-13420H معرفی کردیم اما این لپ‌تاپ در یک کانفیگ ارزان‌تر، با پردازنده اندکی ضعیف‌تر Ryzen 7 7730U نیز به فروش می‌رسد. اکثر مشخصات این محصول مانند همان کانفیگ است؛ نمایشگر یک پنل IPS با روشنایی ۳۰۰ نیت است که نسبت به قیمت، کیفیت قابل قبولی دارد. از سمت دیگر، این مدل از لحاظ شارژدهی، عملکرد به مرات بهتری از کانفیگ قبلی دارد و می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری شما را همراهی کند. همچنین، گرافیک مجمع پردازنده Ryzen 7 7730U نیز قدرت بیشتری از گرافیک پردازنده Core i5-13420H دارد. در عین حال، عملکرد CPU آن نیز تنها کمی ضعیف‌تر است؛ از همین رو، اگر کارهای گرافیکی برای شما در اولویت است، این کانفیگ ارزش خرید بالاتری خواهد داشت.

سوالات متداول

بهترین لپتاپ های گیمینگ تا ۳۰ میلیون کدام ها هستند؟

در این بازه قیمتی هیچ لپ‌تاپ گیمینگی وجود ندارد؛ لپ‌تاپ‌های در حد ۳۰ میلیون تومان تنها برای اجرای بازی‌های سبک مناسب هستند.

لپتاپ های بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون بیشتر برای چه کاربرد هایی مناسب هستند؟

بهترین لپتاپ ها تا سقف 30 میلیون بسته به مشخصات می‌توانند برای استفاده نیمه سنگین گزینه‌های مناسبی باشند. اما برای ویرایش ویدیو، رندرگیری یا گیمینگ باید به سراغ گزینه‌های گران‌تری بروید.

3. عمر باتری لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی چگونه است؟

عمر باتری بسته به مدل و نوع استفاده متفاوت است، اما اکثر لپ‌تاپ‌های زیر ۳۰ میلیون تومان بین ۴ تا ۶ ساعت استفاده معمولی را ارائه می‌دهند.

۴. چه برندی در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان مناسب‌تر است؟

در این بازه قیمتی، برندهایی مانند لنوو، ایسوس، ایسر و اچ‌پی معمولا مدل‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیتی ارائه می‌دهند. بسته به مشخصات لپ‌تاپ و نیازهای شما، هر کدام از این برندها می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

سخن پایانی

با توجه به نوسانات قیمت ارز در حال حاضر این لپ‌تاپ‌ها هرکدام می‌توانند بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون در بازار باشند. البته در صورتی که در روزهای آینده شاهد تغییر قیمت آن‌ها نباشیم. از دید شما کدام گزینه در این راهنمای خرید لپ تاپ تا ۳۰ میلیون، انتخاب بهتری خواهد بود؟ در صورتی که شما نیز گزینه دیگری را برای خرید پیشنهاد می‌کنید، با ما در بخش نظرات پلازا همراه باشید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com