سفر هولولنز مایکروسافت ظاهراً به پایانی غم‌انگیز و ناگوار خود رسیده است. پس از گذشت بیش از پنج سال از عدم معرفی نسل جدید، مایکروسافت درنهایت توقف تولید تنها هدست واقعیت افزوده فعلی خود، هولولنز 2، را تأیید کرد.

توقف تولید هدست هولولنز 2 مایکروسافت

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 خود را بدون هیچ نشانه‌ای از جایگزینی آن به پایان رسانده است. کریگ سینکوتا، مدیرکل ارتباطات ابری مایکروسافت، در ایمیلی می‌نویسد:

«مایکروسافت دیگر هولولنز 2 مایکروسافت را تولید نمی‌کند. پشتیبانی از HoloLens 2، ازجمله به‌روزرسانی‌های امنیتی آن در 31 دسامبر 2027 به پایان می‌رسد.

 ما به سرمایه‌گذاری در فرصت‌های واقعیت ترکیبی با راه‌حل‌ها و خدمات نرم‌افزاری شخص اول ادامه خواهیم داد و با اکوسیستم سخت‌افزاری تلفن همراه و واقعیت ترکیبی همکاری خواهیم کرد. علاوه‌بر این، ما کاملاً به برنامه IVAS با وزارت دفاع ایالات‌متحده متعهد هستیم.»

توقف تولید هدست هولولنز 2 مایکروسافت

توقف تولید هدست هولولنز 2 مایکروسافت

همان‌طور که توسط UploadVR گزارش شده است، پشتیبانی نرم‌افزاری هدست اصلی HoloLens در 10 دسامبر سال جاری به پایان می‌رسد. مایکروسافت در ابتدا از هدست هولولنز خود در سال 2015 رونمایی کرد. سپس مایکروسافت هولولنز 2 را در سال 2019 عرضه کرد، با میدان دید وسیع‌تر، ردیابی چشم و مشخصات قدرتمندتر.

مشکلات مایکروسافت با هولولنز در دو سال گذشته آشکار بوده است. رئیس سابق هولولنز، الکس کیپمن، در سال 2022 به‌دنبال اتهامات سوء رفتار از این شرکت جدا شد. پس از آن مایکروسافت در ژانویه 2023 در میان اخراج‌هایی که بر تیم‌هایش تأثیر گذاشته بود، پرتفولیوی سخت‌افزاری خود را تغییر داد. کارکنان تیم HoloLens 2 نیز در اوایل سال جاری تحت تأثیر اخراج‌های اضافی مایکروسافت قرار گرفتند.

مشخص نیست که آیا ما هرگز شاهد هدست هولولنز دیگری خواهیم بود که برای کسب‌وکارها یا حتی مصرف‌کنندگان برای خرید در دسترس خواهد بود یا خیر. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت برنامه‌های هولولنز 3 را کنار گذاشته است.

مایکروسافت اکنون با Anduril Industries، شرکت فناوری نظامی که توسط بنیان‌گذار Oculus VR، پالمر لاکی، راه‌اندازی شده، همکاری کرده است تا هدست های واقعیت ترکیبی IVAS خود را که توسط ارتش ایالات‌متحده استفاده می‌شود، بهبود بخشد. هدست اولیه IVAS مایکروسافت که مبتنی بر فناوری هولولنز است، برای اولین بار در سال 2021 مورد آزمایش قرار گرفت و شامل سنسورهای تصویربرداری حرارتی و دید در شب در یک نمایشگر هدآپ است.

ارتش ایالات‌متحده پیش از این گفته بود که قصد دارد تا 21.9 میلیارد دلار را برای قرارداد 10 ساله پروژه IVAS هزینه کند و مایکروسافت در سال‌های اخیر برای تصحیح مشکلات هدست IVAS کار کرده است و آزمایش‌های بیشتری برای اوایل سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره توقف تولید هدست هولولنز 2 مایکروسافت چیست؟

source

توسط wikiche.com