هنوز مجهولات زیادی درباره‌ی اورکاها وجود دارد. این حیوانات را می‌توان در سراسر دنیا پیدا کرد و همه تحت یک گونه دسته‌بندی می‌شوند، اما شبیه به یکدیگر نیستند. جمعیت‌های مختلف اورکا، الگوهای مهاجرت متفاوتی دارند و از غذاهای مختلفی تغذیه می‌کنند. برخی از آن‌ها ماهی، برخی دیگر نهنگ و برخی فوک‌ها را ترجیح‌ می‌دهند.

اورکاها همچنین تفاوت‌های فیزیکی جزئی و گویش مخصوص خود را دارند. این گروه‌ها با یکدیگر آمیزش نمی‌کنند و می‌توان از لحاظ ژنتیکی آن‌ها را تشخیص داد. همچنین ممکن است بتوان اورکاها را در گونه‌های مجزایی دسته‌بندی کرد و اگر بخواهیم از آن‌ها محافظت کنیم، باید بدانیم که هر گروه (موسوم به اکوتیپ) چه تفاوتی با بقیه دارد.

گروهی از اورکاها که در جریان هومبلت حرکت می‌کنند، گروه مناکو نامیده می‌شوند و داده‌های کمی درموردشان وجود دارد. برای مثال مشخص نیست آیا آن‌ها خود یک اکوتیپ هستند یا به گروهی بزرگ‌تر تعلق دارند. گارسیا سگارا و دیگر همکارانش به دنبال پر کردن شکاف‌ها و مستندسازی مشاهدات شهروند دانشمندان درباره‌ی این جانوران در محیط طبیعی خود هستند.

به طور کلی پژوهشگرها ۲۸ مشاهده از اورکاها را در سامانه‌ی جریان هومبلت مستندسازی کردند که در دو نمونه از آن‌ها، اورکاها در حال خوردن دلفین‌های سربی دیده شدند. اولین بار نیست که اورکاها در حال خوردن آب‌بازسانان و اشتراک‌گذاری کشتار خود دیده می‌شوند. این رفتار در نزدیکی ساحل نیوزیلند و آرژانتین هم دیده شده است؛ اما قبلا در گروه مناکو و اقیانوس آرام جنوبی دیده نشده بود.

source

توسط wikiche.com