با انواع سیم خاردار آشنا شوید!

انواع سیم خاردار؛ مناسب ترین مدل دور باغ و لب دیوار چیست؟

سیم خاردار یکی از پرکاربردترین و شناخته‌شده‌ترین ابزارها برای ایجاد حصار و امنیت است. این محصول فلزی با تیغه‌های تیز و برجسته، به عنوان یک مانع فیزیکی قوی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقریباً همه می‌دانند سیم خاردار؛ نوعی سیم فلزی تیز برای حصارکشی و محدوده بندی دور باغ و زمین جهت جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و حیوانات است. با این حال اکثر افراد با انواع آن آشنایی ندارند!
انواع سیم خاردار شامل سیم خاردار خطی و حلقوی است که هر یک از لحاظ نوع تیغ به دو مدل سوزنی و تبری تقسیم می‌شوند.
همچنین سیم خاردارها از لحاظ جنس دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که سیم خاردار گالوانیزه، سیاه و PVC را رایج‌ترین آنها می‌باشد. هر یک از انواع سیم خاردار کاربرد خاصی دارند؛ برای مثال سیم خاردار گالوانیزه بهترین نوع سیم خاردار برای دور باغ محسوب می‌شود، چرا که این نوع سیم خار دار در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد.
در این مقاله با هدف آشنایی با سیم‌های خاردار به خصوص سیم خاردار مناسب جهت باغبانی به معرفی این سری از محصولات بازار آهن می‌پردازیم.

انواع سیم خاردار

به طور کلی سیم خاردار محصولی است که تنوع آن در بازار آهن بسیار زیاد است. این محصولات بیشتر از لحاظ شکل ظاهری، نوع تیغ و جنس تقسیم بندی می‌شوند.
در لیست زیر هر یک از انواع آنها را مشاهده می‌کنید:

  • سیم خاردار خطی
  • سیم خاردار حلقوی
  • سیم خاردار سوزنی
  • سیم خاردار تیغی (تبری)
  • سیم خاردار گالوانیزه
  • سیم خاردار PVC

یک سیم خاردار می‌تواند به صورت همزمان به چند دسته تعلق داشته باشد. برای مثال یک سیم خاردار می‌تواند خطی، سوزنی و گالوانیزه باشد. هر کدام از این محصولات کارایی منحصر به فرد خود را دارند.

انواع سیم خاردار

به عنوان نمونه بهترین سیم خاردار برای دور باغ با بهترین سیم خاردار برای حفاظت از پادگان فرق می‌کند. در ادامه هر یک از دسته بندی‌های سیم خاردار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع سیم خاردار از نظر ساختار

سیم خاردار از لحاظ ساختار به چهار دسته تقسیم می‌شود. تفاوت اصلی این دسته‌بندی شکل ظاهری خود محصول است، اما تفاوت دیگر آنها را می‌توان در نوع تیغ مشاهده نمود. اجازه دهید هر یک از مدل‌های سیم خاردار از لحاظ ساختار را با هم مرور کنیم:

سیم خاردار خطی سوزنی

سیم خارداری است که از دو یا چهار رشته سیم مفتول در هم تنیده شده با تیغ‌های سوزنی شکل ساخته شده است. این نوع سیم خاردار ارزان بوده اما به مراتب امنیت کمتری دارد.

سیم خاردار خطی سوزنی

سیم خاردار حلقوی سوزنی

نوع دیگری از سیم خاردار است که در آن فرم تیغ‌ها سوزنی باقی مانده اما ساختار سیم خاردار نه به صورت خط راست بلکه به صورت حلقوی می‌باشد. امنیت این نوع محصول از نوع قبلی بیشتر است.

سیم خاردار خطی تبری

این سیم خاردار همان ساختار خطی را دارد با این تفاوت که تیغ‌های آن به شکل تبرهای تیز هستند. این سری از محصولات به دلیل تیغ‌های تیز امنیت بیشتری نسبت به خطی سوزنی دارند.

سیم خاردار حلقوی تبری

سیم خاردار حلقوی نیز از یک ساختار حلقه حلقه تشکیل شده است که تیغ‌های ان به شکل تبر هستند. شاید در میان انواع سیم خاردار این مدل امن‌ترین گزینه برای حصارکشی باشد.

سیم خاردار حلقوی تبری

با انواع سیم خاردار از لحاظ ساختار آشنا شدیم. حال زمان آن است که این سری از محصولات را از لحاظ جنس بررسی کنیم.

انواع سیم خاردار از نظر جنس سیم

به طور کلی سیم خاردارها از لحاظ جنس سیم ساخته شده نیز انواع مختلفی دارند. معمولا برای ساخت این محصولات از مفتول گالوانیزه گرم یا گالوانیزه سرد استفاده می‌شود. اما بسیاری از مشتریان با اهداف مختلف به دنبال جنس PVC یا سیاه هستند.

در ادامه هر یک از انواع سیم خاردار سیاه را معرفی خواهیم کرد:

سیم خاردار گالوانیزه

سیم خاردارهای گالوانیزه از جمله بهترین سیم خاردارها هستند که از مفتول گالوانیزه گرم و سرد ساخته شده‌اند. برای آنهایی که نمی‌دانند مفتول گالوانیزه چیست، باید بگوییم این مفتول از مشخصه‌هایی نظیر مقاومت بالا و دوام زیاد برخوردار می‌باشد. به طور واضح‌تر سیم خاردار گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و … از خود نشان می‌دهند. همچنین دوام و عمر مفید آن بسیار زیاد است.

سیم خاردار Pvc

این نوع سیم خاردار در واقع همان مدل گالوانیزه است که یک لایه روکش PVC روی آن قرار گرفته است. به دلیل زیبایی خاص روکش پی وی سی از این محصول برای مناطق مسکونی، شهرک‌ها و حتی باغ‌ها استفاده می‌شود.

سیم خاردار سیاه

نوع دیگری از رایج‌ترین انواع سیم خاردار سیم خاردار سیاه است که از مفتول سیاه تولید می‌شود. این نوع معمولا ارزان‌تر از الباقی محصولات بوده اما طول عمر کمتری دارد.

کاربرد انواع سیم خاردار با توجه به جنس و ساختار

همانطور که اشاره کردیم، هر یک از انواع سیم خاردار کاربرد خاص خود را دارند. سیم خاردار گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت بهترین سیم خاردار برای دور باغ است. برای داشتن باغی زیباتر می‌توان از سیم خاردار با روکش PVC استفاده نمود. همچنین از این محصولات برای شهرک‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم خاردارهای خطی بهترین ابزار جهت حصار کشی دور باغ و زمین کشاورزی محسوب می‌شوند، اما در مقابل سیم خاردارهای حلقوی برای مراکز امنیتی نظیر پادگان به کار می‌روند. در نتیجه شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید یک نوع از انواع سیم خاردار نمایید.

مناسب‌ترین نوع سیم خاردار برای دور باغ و لب دیوار

بیشترین کاربرد انواع سیم خاردار حصارکشی دور باغ و لب دیوار است. با توجه به آنکه در باغ رطوبت بالا می‌باشد، مناسب‌ترین سیم خاردار برای دور باغ نوع خطی و گالوانیزه است. یک سیم خاردار گالوانیزه در برابر رطوبت، بارش باران و هوای مرطوب دوام زیادی دارد، بنابراین استفاده از این محصولات در حصارکشی دور باغ به کشاورزان پیشنهاد می‌شود.

source

توسط wikiche.com