کوالکام قصد دارد تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را در ماه میلادی جاری رونمایی کند. اکنون کاربری در بایدو، بلوک دیاگرام تراشه‌ی مذکور را به‌همراه فهرستی از ویژگی‌های آن فاش کرده است.

طبق اطلاعات فاش‌شده، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دو نسخه‌ی SM8750 و SM8750P عرضه خواهد شد. درحالی‌که نسخه‌ی استاندارد SM8750 قابلیت اتصال به هر دو شبکه‌ی 5G یعنی نسخه‌ی موج میلی‌متری و نسخه‌ی sub-6GHz را دارد؛ نسخه‌ی SM8750P فقط از وای‌فای پشتیبانی می‌کند و واحد CPU آن اندکی اورکلاک شده است.

بلوک دیاگرام فاش‌شده از تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۴

SalothSar on Baidu

هر دو نسخه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از رم LPDDR5X پشتیبانی خواهند کرد. اگرچه شایعاتی در ارتباط با پشتیبانی تراشه‌ی مذکور از رم LPDDR6 وجود داشته است، به‌نظر می‌رسد که این ارتقا در تراشه‌ی سال آینده‌ی کوالکام رقم خواهد خورد.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ همانند نسل فعلی از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 پشتیبانی خواهد کرد که سرعت‌های خواندن و نوشتن چشمگیری را به‌ترتیب تا ۴۵۰۰ و ۴۰۰۰ مگابایت‌برثانیه ارائه می‌دهد.

لیست فاش‌شده از مشخصات فناوری‌های پشتیبانی‌شده در تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۴

SalothSar on Baidu

واحد گرافیکی تراشه‌ی جدید کوالکام، آدرنو ۸۳۰ خواهد بود که پشتیبانی از نمایشگر‌هایی با وضوح 4K (۳۸۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد. طبق اطلاعات فاش‌شده، امکان پشتیبانی از نمایشگر‌هایی با وضوح و نرخ نوسازی بالاتر نیز فراهم است.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مانند تراشه‌های لپ‌تاپی سری اسنپدراگون ایکس از هسته‌های اوریون (Oryon) در واحد CPU استفاده خواهد کرد. این هسته‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهبودهای چشمگیری در عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ارائه دهند.

مقاله‌های مرتبط

طبق گزارش‌های قبلی، قیمت پردازنده جدید کوالکام حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود که می‌تواند مستقیماً روی قیمت گوشی تأثیر بگذارد.

source

توسط wikiche.com