چند سالی هست که اپل به ساخت محصولاتش در هند روی آورده است. این شرکت دلایل مختلفی برای این تصمیم دارد که می‌تواند شامل عدم پرداخت هزینه برای فروش این محصولات در بازار پرفروش هند، کاهش اتکا به تولید در چین و … اشاره کرد. پیش‌تر اپل محصولاتی با پیچیدگی ساخت کمتر را در هند تولید می‌کرد اما حالا به نظر می‌رسد که خطوط تولید خود را تقویت کرده و محصولات پیشرو و جدید را هم در هند تولید می‌کند. برای مثال بد نیست بدانید که تولید سری آیفون ۱۶ ساخت هند آغاز شده است.

آیفون ۱۶ ساخت هند

طبق جدیدترین گزارش‌ها، اپل مونتاژ کل سری آیفون 16 را به صورت رسمی در هند آغاز کرده است. این شامل دو آیفون سری Pro نیز می شود. بد نیست بدانید این اولین بار است که اپل پرچمداران رده بالای خود را در خارج از چین تولید می کند. این اقدام بخشی از تلاش مداوم اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره تولید خود، خارج از چین است.

گوشی‌های سری آیفون 16 ساخت هند اواخر این ماه در بازار همین کشور عرضه خواهند شد. پس از آن به کشورهای منتخب در سراسر جهان صادر می‌شود.

علاوه بر این، اپل در حال برنامه ریزی برای افتتاح ۴ فروشگاه جدید در بنگالورو، پونا، دهلی و بمبئی است. این فروشگاه های جدید به نمونه‌های موجود در دهلی و بمبئی می پیوندند که در آوریل 2023 افتتاح شده بودند.

نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟ آیا ساخت کجا بودن محصولات یک برند برای شما اهمیت دارد؟

source

توسط wikiche.com