جیمیل در یک به‌روزرسانی بزرگ قابلیت جدید کارت‌های خلاصه یا Summary Cards را ارائه کرده که روشی برای آسان‌تر کردن یافتن همه موارد مخفی در صندوق دریافت ایمیل‌های شما است.

جیمیل با قابلیت جدید کارت‌های خلاصه می‌خواهد مهم‌ترین اطلاعات موجود در پیام‌های شما را قبل از آنکه حتی نیازی به سوال کردن داشته باشید نشان دهد.

این قابلیت بیشتر در زمینه خرید به کار می‌آید. اگر ایمیل تایید سفارش چیزی را باز کنید، جیمیل یک کادر را در بالا نشان می‌دهد که موارد خریداری شده و کل خرید شما را نمایش خواهد داد و حتی ممکن است لینکی برای ردیابی بسته نیز داشته باشد. مدیر ارشد محصولات جیمیل می‌گوید: «در آینده این کادر مفیدتر و زمان‌مندتر خواهد شد. وقتی منتظر بسته خود هستید، ممکن است زمان رسیدن آن نشان داده شود. به محض رسیدن بسته، لینکی شما را به سیاست بازگشت گوگل پیوند می‌دهد. این عمل به مرحله‌ای که شما در آن هستید مرتبط خواهد بود.»

کارت‌های خلاصه جیمیل

خرید، تنها یکی از مواردی است که این کارت‌های خلاصه جیمیل برای آن‌ها ظاهر می‌شوند. موارد دیگری مانند رویدادها، سفرها و صورت‌حساب‌ها نیز مشمول آن هستند. و منطق هر چهار مورد یکی است: شما ایمیل‌های زیادی با اطلاعات و لینک‌های مهم دریافت می‌کنید. اما یافتن این اطلاعات و آن لینک‌‌ها برایتان سخت است. جیمیل ایمیل‌های شما را بررسی می‌کند و آن اطلاعات را به بالای صفحه می‌آورد.

این کارت‌ها در بالای ایمیل‌های فردی و همچنین در بالای نتایج جستجو نشان داده می‌شوند. مدیر ارشد محصولات جیمیل می‌گوید «اگر بسته‌ای دارید که ظرف دو روز آینده به مقصد می‌رسد یا سفری در آستانه انجام دارید، ممکن است به محض باز کردن جیمیل کارت‌های مربوطه را مشاهده کنید.»

این مدیر جیمیل معتقد است که اگر کارت‌ها به اندازه کافی مفید باشند و به راحتی بتوان آن‌ها را کنار گذاشت، کاربران از داشتن آن‌ها در جیمیل خود سپاس‌گذار خواهند بود. او می‌گوید:

این کارت‌ها کل صندوق اینباکس شما را اشغال نخواهند کرد. این یک روش جدید هوش مصنوعی نیست و حتی از Gemini استفاده نمی‌کند. بلکه فقط جیمیل در بررسی ایمیل‌های شما برای ارائه اطلاعات مفیدتر بهتر شده است.

کارت‌های خلاصه جیمیل را از امروز می‌توانید در داخل پیام‌های فردی خود در iOS و اندروید مشاهده کنید. در حال حاضر، این کارت‌ها فقط برای خرید هستند، اما قرار است موارد بیشتر به‌زودی اضافه شوند. گوگل در تلاش است تا به ما نشان دهد که اکثر ایمیل‌ها برای ارسال پیام نیستند. بلکه حاوی اطلاعات هستند و گوگل در پیدا کردن این اطلاعات بسیار خوب عمل می‌کند.




source

توسط wikiche.com