سامسونگ الکترونیکس، به عنوان رهبر جهانی در تکنولوژی حافظه‌های پیشرفته، از توسعه اولین SSD ويژه خودر‌ان‌ها خبر داد.

این محصول جدید که به عنوان سریع‌ترین حافظه صنعت هم شناخته می‌شود از رابط کاربری PCIe 4.0 و نسل هشتم فناوری NAND (V-NAND) بهره می‌برد. این SSD که AM9C1 نام دارد، به منظور ارائه راهکارهای بهینه قابلیت‌های هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌‌های اتومبیل‌های خودران توسعه یافته است.

حافظه‌های جدید AM9C1 نسبت به نسل قبلی خود یعنی AM991 حدود 50 درصد در میزان بهره‌وری انرژی بهبود پیدا کرده است. این در حالی است که از ظرفیت 256 گیگابایتی بهره می‌برد و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن به ترتیب تا 4400 مگابایت بر ثانیه و 400 مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

هیوندوک چو، رئیس گروه خودرویی بخش حافظه سامسونگ در رابطه با این محصول جدید گفت : « ما در حال همکاری با سازندگان اتومبیل‌های خودران در سراسر جهان هستیم تا محصولات کارآمدی با بهترین عملکرد ارائه دهیم. با این محصولات جدید سامسونگ به رهبری خود در بازار حافظه‌ دستگاه‌های هوش مصنوعی (ربات‌ها، خودران‌ها و…) ادامه می‌دهد».

برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به فایل‌های حجیم، حافظه AM9C1 از کنترلر 5 نانومتری سامسونگ و قابلیت‌ سلول‌های تک سطحی (SLC) بهره می‌برد. با تغییر حالت پیش‌فرض از وضعیت سلول‌های سه سطحی (TCL) به حالت تک سطحی  (SLC)کاربران می‌توانند از سرعت خواندن 4700 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 1400 مگابایت بر ثانیه و دیگر قابلیت‌های اطمینان‌بخش حالت SLC لذت ببرند.

نسخه‌های اولیه حافظه 256 گیگابایتی AM9C1 در حال حاضر مورد بهره‌برداری شرکا و شرکت‌های همکار سامسونگ قرار گرفته و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تولید انبوه آن شروع شود.

با توجه به تقاضاهایی که برای افزایش حافظه‌های SSD خودران‌ها وجود دارد، سامسونگ قصد دارد ظرفیت‌های متفاوتی را برای AM9C1 ارائه دهد که از 128 گیگابایت تا 2 ترابایت را در بر می‌گیرد. تولید انبوه مدل 2 ترابایتی این حافظه که حداکثر ظرفیت این سری را در اختیار دارد، از اوایل سال آینده شروع می‌شود.

حافظه SSD جدید سامسونگ با اخذ گرید 2 استاندارد AEC-Q1003 به عنوان آزمون کیفی نیمه‌هادی‌های خودران‌ها، ارائه عملکرد پایدار را در بازه دمایی منفی 40 درجه تا 105 درجه سانتیگراد را تضمین می‌کند.

برای برآورده کردن استاندار‌های دوام و ثبات بالا در صنعت خودران‌ها، سامسونگ فرآیند‌های مختلفی را برای تضمین کیفیت دستگاه‌ها انجام می‌دهد. این شرکت در ماه مارس امسال تاییدیه ASPICE CL3 را برای محصول  UFS 3.1خود دریافت کرد.

سامسونگ در تلاش است تا با دریافت گواهینامه CSMS استاندارد ISO/SAE 21434، به افزایش ضریب اطمینان و پایداری فناوری‌های ویژه خودران‌های خود ادامه دهد.

هوواسئوک اوه، معاون اجرایی بخش کسب‌وکار حافظه شرکت سامسونگ در مورد این موضوع گفت : «گواهینامه‌های ASPICE و ISO/SAE 21434، نقاط عطفی هستند که ضریب بالای اطمینان و عملکرد پایدار فناوری‌های ما را تایید می‌کنند. فراتر از آن، سامسونگ همواره با ارائه بهترین راهکارها و فناوری‌ها به شرکای کلیدی خود، به ارتقای کیفیت و استحکام محصولات این حوزه ادامه می‌دهد».

source

توسط wikiche.com