در این قسمت از برنامه Microsoft Weekly، به راه‌ اندازی نسخه 24H2 ویندوز 11، عرضه آفیس 2024، چندین نسخه پیش‌ نمایش جدید از ویندوز 11 بروزرسانی‌ های مربوط به بازی‌ ها و موارد دیگر پرداخته‌ایم.

 

فهرست مطالب:

  1. اخبار ویندوز 10 و 11
  2. به‌روزرسانی‌ها موجود هستند
  3. اخبار بازی‌ها
  4. پیشنهادات ویژه برای بررسی

 

ویندوز 11 و 10

در این قسمت به همه چیزهایی که در مورد سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت در کانال‌ های پایدار و نسخه‌ های پیش‌ نمایش رخ می‌دهد می‌پردازیم: ویژگی‌ های جدید، ویژگی‌ های حذف‌ شده، حواشی، اشکالات، یافته‌ های جالب و موارد دیگر. همچنین ممکن است چند کلمه درباره نسخه‌ های قدیمی‌ تر که هنوز پشتیبانی می‌شوند، گفته شود.

روز سه‌شنبه، 1 اکتبر، مایکروسافت حجم زیادی از اخبار مرتبط با ویندوز منتشر کرد. به عنوان شروع، نسخه 24H2 ویندوز 11 اکنون برای دانلود در دسترس است. اگر قصد دارید همین حالا بروزرسانی کنید (مثلاً نصب تمیز سیستم‌ عامل را انجام دهید)، حتماً فهرست مشکلات شناخته‌ شده (و برخی از ویژگی‌ های گم‌شده) را در پوشش خبری ما بررسی کنید.

در ضمن، مایکروسافت نسخه 24H2 LTSC ویندوز 11 را برای کاربران تجاری عرضه کرده است و اطلاعات مربوط به آن را برای متخصصین فناوری اطلاعات منتشر کرده است، مانند نحوه اختیاری کردن بروزرسانی 2024 در رایانه‌ های اداری یا دور زدن یک مشکل خاص در Windows Defender. اگر شما یک توسعه‌ دهنده هستید، بهبود های مربوط به سیستم فایل مانند قابلیت بلوک کلونینگ در Dev Drives برای شما مفید خواهد بود.

قابلیت‌ های جدید در Copilot+

رایانه‌ های Copilot+ نیز ویژگی‌ های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند، مانند جستجوی هوشمند ویندوز، Click to Do، ویرایش و پرکردن خودکار و Super Resolution در برنامه Photos. همچنین قابلیت Recall که این ماه به دستگاه‌ های Copilot+ مبتنی بر Qualcomm بازمی‌گردد و در ماه نوامبر برای دستگاه‌ های مبتنی بر Intel و AMD در دسترس خواهد بود.

قابلیت‌ های آزمایشی Copilot Labs

بخش بزرگی از اطلاعیه‌ ها به Copilot اختصاص داشت. دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت قابلیت جدیدی به نام Copilot Labs دریافت کرده که بخشی از ویژگی‌ های آزمایشی است که در دسترس برخی از کاربران حرفه‌ای Copilot قرار می‌گیرد. یکی از این قابلیت‌ ها Think Deeper است که می‌تواند با صرف زمان بیشتر به سوالات پیچیده‌ تر پاسخ دهد.

ویژگی دیگری در Copilot Labs به نام Copilot Vision وجود دارد که قادر است صفحه وب فعلی شما را ببیند و اطلاعات اضافی ارائه دهد، سوالات را پاسخ دهد و پیشنهادات دیگری نیز ارائه کند. این ویژگی به تعداد محدودی از وب‌ سایت‌ های تأیید شده از طریق مرورگر Microsoft Edge دسترسی خواهد داشت.

 

عرضه نسخه ویندوز 11 و آفیس 2024 با بروزرسانی‌ های هوش مصنوعی

 

بروزرسانی‌ های جدید ویندوز 11

اگر از نسخه 24H2 ویندوز 11 استفاده می‌کنید، می‌توانید یک بروزرسانی غیرامنیتی جدید به نام KB5043178 را دانلود کنید که شامل تنظیمات جدید برای ماوس و بروزرسانی‌ هایی برای منوی استارت، تسک‌بار، صفحه قفل و برنامه تنظیمات می‌شود. ویندوز همچنین بروزرسانی‌ های KB5043934 و KB5044075 را برای بهبود فرایند راه‌ اندازی و بازیابی دریافت خواهد کرد.

 

ویژگی‌ های جالب در آخرین نسخه‌ های پیش‌ نمایش ویندوز 11 شامل امکان ایجاد هات‌ اسپات‌ های Wi-Fi در باند 6GHz و بهبود های رابط کاربری در Task Manager است.

 

بروزرسانی‌ ها موجود هستند

این بخش به بروزرسانی‌ های نرم‌ افزاری، میان‌ افزاری و سایر بروزرسانی‌ های قابل توجه (منتشرشده و در حال آمدن) که ویژگی‌ های جدید، اصلاحات امنیتی، بهبود ها، پچ‌ ها و موارد دیگر از مایکروسافت و شرکت‌ های دیگر ارائه می‌دهند، می‌پردازد.

به احتمال زیاد بزرگترین بروزرسانی این هفته، عرضه آفیس 2024 بود. نسخه جدید آفیس دارای ویژگی‌ های متعددی از جمله پشتیبانی از فرمت OpenDocument 1.4، بهبود ویژگی‌ های دسترس‌ پذیری، ابزارهای جدید ترسیمی در OneNote و بهبود جستجو در Outlook است.

 

اخبار بازی‌ ها

اخبار مرتبط با بازی‌ ها شامل جزئیات مربوط به Starfield: Shattered Space و بروزرسانی جدید Forza Horizon 5 به نام “بازگشت به دهه 90” است که شامل چهار خودروی جدید و ویژگی Backstage Pass می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه این هفته شامل تخفیف‌ هایی برای انواع بازی‌ ها و لوازم جانبی می‌باشد. برخی از تخفیف‌ های فعلی عبارتند از:

  1. Amazon Fire TV Cube – 99.99 دلار
  2. Amazon Kindle Paperwhite Kid – 114.99 دلار
  3. Kingston NV3 PCIe Gen 4 SSDs – تخفیف تا 21 درصد

source

توسط wikiche.com