در سال ۱۹۹۲، مک‌لارن F1 چارچوبی برای تمام هایپرکارها ایجاد کرد. سپس در سال 2012، مک‌لارن با اولین هایپرکار هیبریدی خود، P1، صنعت خودرو را متحول کرد. حالا، بیش از 30 سال پس از اولین F1، مک‌لارن بار دیگر با قدرتمندترین خودروی جاده‌ای خود، این بخش را بازتعریف می‌کند.

با مک‌لارن W1 آشنا شوید.

مک‌لارن W1 مجهز به یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری توربوشارژ دوقلو با کمک باتری است. این خودرو دارای 1258 اسب بخار و 988 پوند فوت گشتاور است که به آن زمان شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.7 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده الکترونیکی 217 مایل بر ساعت (348 کیلومتر بر ساعت) را می‌دهد – همانند P1.

اما اعداد فقط بخشی از داستان را بیان می‌کنند، هرچند که این اعداد بسیار شگفت‌انگیز هستند.

موتور جدید که “MPH-8” نام دارد، کاملاً از صفر ساخته شده است. این موتور 916 اسب بخار تولید می‌کند و بالاترین توان خروجی در بین تمام موتورها مک‌لارن با 230 اسب بخار در هر لیتر را داراست. بلوک سبک‌وزن، سوپاپ‌های مقاوم و پوشش سیلندرهای اسپری پلاسما به آن کمک می‌کند که به دور موتور 9200 دور در دقیقه برسد، در حالی که توربوشارژرهای دوقلو با اسکرول دوگانه از تنها 2500 دور در دقیقه فعال می‌شوند.

موتور جدید 8 سیلندر همراه با “E-Module” است که شامل یک موتور الکتریکی رادیال فلوکس، واحد کنترل موتور و یک باتری 1.4 کیلووات ساعتی است. این ماژول 342 اسب بخار اضافی به خروجی موتور بنزینی اضافه می‌کند و به مک‌لارن W1 اجازه می‌دهد تا فقط با برق برای مسافتی کوتاه به اندازه 1.6 مایل حرکت کند. بهتر از هیچ چیز است.

شگفت‌آور اینکه، ماژول الکتریکی جدید مک‌لارن فقط 44 پوند وزن دارد. وزن کل قطعات هیبریدی نسبت به P1 به میزان 88.2 پوند کاهش یافته است. وزن خشک مک‌لارن W1 فقط 3084 پوند است. این فقط 9 پوند سنگین‌تر از P1 (3075 پوند وزن خشک) است.

اسب بخار و گشتاور منحصراً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند و این قدرت توسط دیفرانسیل الکترونیکی هدایت می‌شود، که با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و دنده معکوس الکترونیکی جفت شده است.

طراحی این خودرو حول شاسی مونوبلاک جدید “Aerocell” مک‌لارن متمرکز شده است که ترکیبی از موقعیت صندلی ثابت با تنظیمات فرمان و پدال‌ها است، همچنین دارای درهای جدید “Anhedral” است. صندلی‌های یکپارچه Aerocell به مک‌لارن اجازه داد تا 2.8 اینچ از فاصله بین دو محور صرفه‌جویی کند، در حالی که درهای Anhedral جریان هوا را بر روی گلگیرهای جلو بهبود می‌بخشند.

مک‌لارن W1 با وزن خشک 3084 پوند تنها 9 پوند سنگین‌تر از P1 است.

مک‌لارن بیش از 350 ساعت در تونل باد با W1 کار کرده و بیش از 5000 نقطه مختلف را آزمایش کرده تا مطمئن شود که این خودرو آیرودینامیک‌ترین سوپراسپرتی است که شرکت تاکنون ساخته است.

W1 دارای یک بال عقب فعال “Active Long Tail” است که از F1 GTR سال 1997 الهام گرفته و بهبود کشش و افزایش نیروی رو به پایین را به ارمغان می‌آورد. مک‌لارن می‌گوید این خودرو “توانایی تغییر شکل” دارد—و ما به آن ایمان داریم. یک انحراف‌دهنده هوا روی سقف (اولین بار در یک مک‌لارن قانونی جاده‌ای) هوای تازه را به محفظه موتور می‌فرستد، در حالی که بال‌های فعال جلو و عقب به ترتیب 772 و 1433 پوند نیروی رو به پایین در حالت مسابقه ایجاد می‌کنند. W1 دارای مجموع نیروی رو به پایین 2205 پوند است.

ارتفاع سواری در حالت مسابقه 1.5 اینچ در جلو و 0.7 اینچ در عقب کاهش می‌یابد، در حالی که اسپویلر دم بلند تا 11.8 اینچ هنگام فعال شدن افزایش می‌یابد. همچنین تحت ترمزهای سنگین به عنوان ترمز هوایی عمل می‌کند. اینجا است که می‌توانید عملکرد آن را در عمل ببینید:

زیر بدنه لغزنده، سیستم کنترل شاسی فعال مسابقه‌ای جدید مک‌لارن “Race Active Chassis Control III” قرار دارد که در سه حالت مختلف قابل تنظیم است: راحت، اسپرت و مسابقه. کالیپرهای شش پیستونی جعلی در جلو و کالیپرهای چهار پیستونی در عقب با دیسک‌های سرامیکی کربنی به توقف سریع W1 کمک می‌کنند. از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، مک‌لارن W1 در 29 متر متوقف می‌شود. از سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، فقط 100 متر طول می‌کشد.

برای حفظ ارتباط این قدرت با جاده، W1 به طور استاندارد با لاستیک‌های Pirelli P Zero Trofeo RS با اندازه 265/35 در جلو و 335/30 در عقب عرضه می‌شود. مک‌لارن همچنین لاستیک‌های P Zero R برای استفاده معمولی جاده و لاستیک‌های Pirelli P Zero Winter 2 را برای استفاده در زمستان ارائه می‌دهد.

کابین دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با سازگاری با Apple CarPlay و Android Auto است، همچنین اتصالات USB-A و USB-C در دسترس هستند. یک قفسه کوچک پشت صندلی‌ها تا 4.1 فوت مکعب فضای ذخیره‌سازی داخل خودرو را فراهم می‌کند.

قیمت این عملکرد باور نکردنی؟ 2.1 میلیون دلار ناقابل. مک‌لارن تنها 399 دستگاه از W1 خواهد ساخت و همان‌طور که انتظار می‌رود، همه آنها از قبل رزرو شده‌اند.

source

توسط wikiche.com