مشهد به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشورمان، در طول سال پذیرای مسافران زیادی است. بیشتر مسافران این شهر با تهیه بلیط هواپیما مشهد در مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسند. قیمت بلیط هواپیما مشهد در سایت‌های مختلف متفاوت است و برای یافتن بلیط مناسب باید به سایت آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌های مختلف سر بزنید.

سفر به مشهد با هواپیما

سفر به مشهد با هواپیما راحت‌ترین و سریع‌ترین روش دسترسی به این شهر است. با تهیه بلیط هواپیما مشهد الی گشت می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کم‌ترین زمان به مقصد برسید. در حال حاضر ایرلاین‌های زیادی در شهرهای مختلف کشورمان در مسیر مشهد فعال هستند و مسیر هوایی این شهر یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی ایران است.

مشهد دارای یک فرودگاه به نام فرودگاه هاشمی‌نژاد است که در جنوب شرق شهر قرار دارد. این فرودگاه با مساحت 540 هکتار دارای دو باند موازی بوده و ظرفیت پذیرش تمامی هواپیماها تا رده بویینگ 747 را دارد.

فاصله هوایی تهران تا مشهد 741 کیلومتر است و اگر مبدا شما پایتخت باشد پروازتان به مشهد تقریبا 1 ساعت و 25 دقیقه طول می‌کشد. پس از رسیدن به فرودگاه مشهد می‌توانید با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی‌های فرودگاهی و تاکسی‌های اینترنتی به مقصدهای دلخواهتان بروید.

خرید بلیط هواپیما مشهد

اگر قصد خرید بلیط هواپیما مشهد را داشته باشید باید سایت‌های ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی را بررسی کنید و پس از مقایسه قیمت‌ها و شرایط بلیط‌ها، در زمان مناسب بلیط خود را بخرید.

در حال حاضر امکان خرید بلیط هواپیما مشهد به صورت آنلاین وجود دارد و شما با یک جستجوی ساده با تعداد زیادی از سایت‌های فروش بلیط مواجه می‌شوید. همچنین بسیاری از آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌ها اپلیکیشن‌های مخصوص به خودشان را دارند که امکان نصب آن‌ها روی گوشی موبایلتان وجود دارد.

معمولاً سایت‌های مختلف گزینه‌های جستجوی متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از این گزینه‌ها و فیلترها می‌توانید به نتیجه دلخواه خود که همان یافتن مناسب‌ترین بلیط با قیمت به صرفه است، برسید.

برای خرید بلیط از سایت‌هایی استفاده کنید که فیلترهای مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهند و کاربری ساده‌تری دارند. به طور کلی در زمان خرید بلیط هواپیما مشهد باید به سراغ سایت‌ها و شرکت‌های معتبر مانند الی گشت بروید.

همچنین ارائه پشتیبانی مناسب توسط آژانس مسافرتی یکی دیگر از نکاتی است که حتماً باید به آن توجه کنید. ممکن است پس از خرید بلیط دچار مشکل شوید، در این مواقع پشتیبانی شرکت‌های معتبر کارهای شما را پیگیری کرده و مشکل پیش آمده را رفع می‌کنند. اما در صورت تهیه بلیط از سایت‌های متفرقه ممکن است حتی سفرتان کنسل شود.

قیمت بلیط هواپیما مشهد

قیمت بلیط هواپیما مشهد با توجه به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، کلاس پروازی، نوع بلیط و ایرلاین ارائه‌دهنده خدمات تعیین می‌شود. به همین علت شما در زمان خرید بلیط با قیمت‌های متفاوتی روبرو می‌شوید.

بلیط هواپیما مشهد به دو صورت بلیط سیستمی و بلیط چارتری به فروش می‌رسد. بلیط سیستمی قیمت مشخصی دارد و به صورت مستقیم توسط ایرلاین‌ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این بلیط از مدت‌ها قبل قابل خریداری است.

برخی مواقع آژانس‌های مسافرتی یا مجموعه‌های دیگر، بلیط‌ها را از ایرلاین خریداری کرده و آن‌ها را تحت عنوان بلیط‌های چارتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در صورتی که با نزدیک شدن به زمان پرواز تمامی این بلیط‌ها فروش نروند شرکت چارترکننده برای خالی نماندن صندلی‌ها، بلیط‌ها را با قیمت پایین به فروش می‌رساند.

اگر تاریخ سفرتان به مشهد زمان مشخصی دارد بهتر است از قبل بلیط هواپیما مشهد سیستمی رزرو کنید؛ اما اگر در زمان سفرتان انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشید می‌توانید به سراغ بلیط‌های چارتری و لحظه آخری بروید.

بلیط‌های چارتر قیمت پایین‌تری دارند و از لحاظ هزینه برایتان کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند. اما باید توجه داشته باشید که در ایام پیک سفر، پیدا کردن بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتری کار راحتی نیست و حتی ممکن است بلیط گیرتان نیاید.

از طرف دیگر در ایام پیک سفر و شلوغی قیمت بلیط هواپیما مشهد افزایش پیدا می‌کند. در این ایام حتی گاهی قیمت بلیط‌های چارتری از قیمت بلیط‌های سیستمی هم بیشتر می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در زمان تعطیلات یا مناسبت‌های خاص به مشهد سفر کنید بهتر است از قبل بلیط سیستمی رزرو کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما مشهد

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما مشهد با توجه به اولویت‌ها و اهداف هر شخص متفاوت است. مثلاً فصل بهار از نظر آب و هوا بهترین زمان برای سفر به مشهد محسوب می‌شود؛ اما در این فصل قیمت بلیط هواپیما مشهد بالاست.

اگر به دنبال سفر مقرون به صرفه هستید در زمانی به غیر تعطیلات، فصل تابستان، مناسبت‌های خاص، ماه رمضان و ماه محرم به مشهد سفر کنید. در این ایام با توجه به افزایش تقاضا برای خرید بلیط، قیمت بلیط هواپیما مشهد افزایش پیدا می‌کند.

اما اگر هزینه بلیط هواپیما برایتان مهم نیست و ترجیح می‌دهید در ایام خاص در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور داشته باشید بهتر است در عید نوروز، ولادت یا شهادت امام رضا (ع)، ماه محرم و ماه رمضان به مشهد سفر کنید. در این ایام حرم مطهر و شهر مشهد حال و هوای خاصی دارد.

سخن پایانی درباره راهنمای سفر به مشهد با هواپیما

همان‌طور که گفته شد سفر به مشهد با هواپیما راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه برای دسترسی به این شهر است. شما باید پس از برنامه‌ریزی برای سفرتان، نسبت به خرید بلیط هواپیما مشهد اقدام کنید و سپس در زمان مشخص شده در فرودگاه حاضر شده و سوار هواپیما شوید.

سؤالات متداول

بلیط هواپیما مشهد سیستمی بهتر است یا چارتر؟

اگر زمان سفرتان مشخص است از قبل بلیط هواپیما سیستمی رزرو کنید؛ اما اگر اجباری در انتخاب یک تاریخ مشخص ندارید به سراغ بلیط چارتر بروید.

چه زمانی بلیط هواپیما مشهد ارزان بخریم؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما ارزان را دارید باید در ایام خلوت و کم تقاضا نسبت به خرید بلیط هواپیما مشهد اقدام کنید.

قیمت بلیط هواپیما مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما مشهد متفاوت است و با توجه به عوامل مختلفی مانند ایرلاین، کلاس پروازی، ساعت پرواز و نوع بلیط مشخص می‌شود.

source

توسط wikiche.com