شاید در نگاه بازار، وقتی کالایی پرطرفدار است، به معنای فروش بیشتر آن باشد؛ امّا در نگاه مخاطبی که قصد خرید محصولی همچون سرور را دارد، بدان معنا است که این محصول توانسته‌ مجموعه قابلیت‌هایی در خصوص مسائل فنی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و … از خود بروز دهد که برآیند نقاط مثبت و منفی آن در کنار قیمت محصول و وضعیت بازار، مخاطبان را به انتخاب این محصول ترغیب کرده و توانسته طرفدارانی برای خود دست‌وپا کند.

معرفی پرطرفدارترین سرورهای رک مونت شرکت HPE

هرجا صحبت از دیتاسنتر و تجهیزات و ملزومات آن باشد، بی‌تردید محصولات کمپانی HPE در صدر گزینه‌های انتخابی برای کاربران حرفه‌ای خواهد بود. HPE طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه کرده که شاخص‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها سرورهای HPE است. تنوع و دسته‌بندی‌های مختلف تولیدات این شرکت در سطوح کارایی متفاوت، این امکان را برای متقاضیان خرید سرور اچ پی فراهم ساخته تا بسته به سطح نیاز خود بتوانند مناسب‌ترین و بهترین سیستم مورد نظر خود را با توجه به تنوع تکنولوژی و قیمت محصول تهیه کنند.

شرکت hp در این سال‌ها با افزایش میزان امنیت محصولات خود در زمینه اطلاعات و به وجود آوردن قابلیت افزایش سطح کارایی و عملکرد، توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها را به سرورهای با کیفیت خود جلب کرده است. به صرفه بودن خرید سرور hp به نسبت قابلیت‌های موجود و همچنین میزان پردازش بسیار بالای آن، توجیهی منطقی برای خریداران این سرورها به وجود آورده است.

شرکت HPE به عنوان پرچمدار محصولات حوزه شبکه، سرورهایی امن و با کیفیت تولید نموده که سوای قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، همواره منطبق با پیشرفت فناوری، نسخه‌ها و سری‌های جدیدی روانه بازار کرده است.

سرورهای کامپیوتری شرکت HPE دسته‌بندی‌ها و سِری‌های مختلفی را شامل می‌شود که یکی از پرمخاطب‌ترین آن‌ها، سری رکمونت (RackMount) است. در ادامه این مطلب به معرفی پرطرفدارترین سرورهای رکمونت HPE خواهیم پرداخت.

سرور رک‌مونت چیست؟

سرورهای Rack، از تولیدات شرکت HPE هستند که برای نصب در یک Framework به نام رَک طراحی شده‌اند و معمولا در مراکز داده و محیط‌های محاسباتی سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

طراحی این سرورها به گونه‌ای است که تعداد زیادی از آن‌ها را می‌توان در رک قرار داد و از فضا، استفادۀ بهینه‌ای نمود. علاوه‌براین،‌ معماری مقیاس‌پذیر، قابلیت اعتماد و کارآمد بودن از دیگر ویژگی‌های آن‌ است که امکان پردازش طیف گسترده‌ای از بارهای کاری را فراهم می‌کند.

سرورهای رک‌مونت دارای پردازنده‌های قدرتمند، حافظۀ قوی، کارت گرافیک و کارت شبکۀ قابل توسعه و با کارایی بالا هستند و به همین خاطر، قابلیت اجرای انواع برنامه‌ها در دیتاسنتر شرکت‌های بزرگ را دارند.

سرورهای رکمونت شرکت HP در سری‌های مختلفی مانند سری 100، سری 300، سری 500 و … دسته‌بندی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها با توجه به سطح قابلیت‌های خود در امور گوناگون توسط کاربران شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، اشاره کوتاهی به هر کدام از این سری‌ها خواهیم داشت.

سری 100

سری DL 100 را می‌توان ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌های سرور DL محسوب کرد. این سرورها قادرند با پشتیبانی از دو پردازنده زئون، حجم عظیمی از داده‌ها را به سادگی پردازش کنند.

به طور پیش‌فرض، سرورهای سری 100 قادرند بین ۴ تا ۸ هارد با درگاه SATA را پشتیبانی کنند و این قابلیت را دارند که با اضافه شدن ماژول مربوطه از هاردهای با درگاه SAS نیز پشتیبانی خوبی صورت دهند. این سری، از پردازنده‌های سری  Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند و از ۴ هسته تا ۴۸ هسته در این سری قابل پشتیبانی و پردازش است. از نظر میزان پشتیبانی رم سرور، سرورهای سری 100 از ۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت رم سرور اچ‌پی را پشتیبانی می‌کنند. خوب است بدانید که این سری از سرورهای کمپانی اچ پی، برای شرکت‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب است.

در سری 100 سرورهای رکمونت شرکت HPE دو مدل بسیار پرمخاطب وجود دارد:

سرور  HPE ProLiant DL 120 G9

سرور  HPE Proliant DL 180 G10

سری 300

سرور سری 300

بی‌تعارف باید بگوییم که پرمخاطب‌ترین سرورها _هم در بین سرورهای HP و هم سایر برندها_ سرورهای سری 300 اچ پی ای هستند. جالب است بدانید که یکی از دلایل این محبوبیت به خاطر مدل DL380 است که جزو پرفروش‌ترین سرورها در ایران هم محسوب می‌شود.

ظرفیت بالای سخت‌افزارپذیری، هزینه نگهداری پایین، پشتیبانی فنی و تأمین قطعات مناسب در این رده از سرورها، آن را به پرفروش‌ترین رده سرورها در دنیا بدل کرده است.

سری 300 از 2 پردازنده اینتل مدل Xeon® Scalable 8100 ، 6100، 5100 و 3100 بهره می‌برد که باعث شده قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و گزینه‌ای ایده‌آل برای دیتاسنترها محسوب شوند.

نسل دهم سرورهای سری 300 ، حداکثر از ۵۶ هسته پردازنده در کنار ظرفیت بیش از ۱٫۵ ترابایت حافظه رم و ظرفیت بالای هارد تا بیش از ۳۵۰ ترابایت را پشتیبانی می‌کند.

از پرمخاطب‌ترین سرورهای رکمونت شرکت HPE در سری 300 می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

 

 سرور  HPE ProLiant DL380 G10

سرور  HPE ProLiant DL360 G10

سرور  HPE Proliant DL365 G11

سرور  HPE ProLiant DL380 G11

سری 500

سرور سری 500

واقعیت این است که سری DL 500 سرورهای ارزان قیمتی محسوب نمی‌شوند و بیشتر برای سازمان ها و مراکزی‌ مناسب هستند که حجم پردازش بسیار بالایی دارند و یا کارهای گرافیکی سنگینی انجام می‌دهند. به همین خاطر در هنگام خرید هرگونه سرور باید ابتدا مشخص کنید چه استفاده‌ای از آن قرار است انجام دهید.

می‌توان گفت سری DL 500 مناسب حرفه‌ای‌ها است و این به دلیل وجود 4 پردازنده‌ای است که در مدل‌های مختلف DL 500 به کار رفته است. در مدل DL 580 که پرفروش‌ترین سرور از سری DL 500 محسوب می‌شود، 48 اسلات DIMM تعبیه شده که هرکدام از آن‌ها تا 128گیگابایت ظرفیت فراهم می‌کند و این مطلب نشان‌دهنده کانفیگ قدرتمند این سرور است.

سرورهای سری 500 ، به سرورهای پردازنده اچ‌پی معروف هستند و به منظور پردازش حجم بالایی از دیتا در یک سرور توسط این کمپانی طراحی و تولید شده‌اند.

این سری از سرورها مناسب سازمان‌هایی است که احتیاج به قدرت پردازشی بالا دارند و از نظر جا و مکان نیز با محدودیت مواجه هستند.

از پرمخاطب‌ترین‌ سرورهای رکمونت شرکت HPE در سری 500 می‌توان مدل‌های زیر را نام برد:

سرور  HPE Proliant DL560 G11

سرور  HPE Proliant DL560 G10

سرور  HPE ProLiant DL580 G10

نکات مهم در خرید سرور رک‌مونت

برای خرید سرور hp ، نکات و معیارهای مهمی وجود دارد که بسته به نوع کسب و کار خودتان بایستی آن را در نظر بگیرید. معیارهایی همچون: نیازهای محاسباتی، امور مالی و زمینه‌های رشد و توسعۀ مجموعه و… که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • قدرت پردازش: توان پردازشی، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر سرور است که با توجه به آن، هر سرور باید بتواند داده‌ها و بارهای کاری را بدون وقفه و خرابی مورد پردازش قرار دهد. این قدرت به عواملی مانند تعداد هسته‌ها، سرعت اجرا و ظرفیت حافظۀ پنهان بستگی دارد.

 

  • حافظه و ذخیره‌سازی: سازمان‌ها برای انتخاب سروری کارآمد، باید مواردی مانند اندازۀ RAM، نوع ذخیره‌سازی (SSD یا HDD) و ظرفیت هارد را در نظر بگیرند تا اطمینان یابند که سرور قادر به پاسخ‌گویی نیازهای مجموعه درعملیات ذخیره‌سازی خواهد بود.

 

  • مقیاس‌پذیری: هنگام انتخاب یک سرور، سازمان‌ها باید توسعه و رشد کسب‌وکار خود را در آینده در نظر بگیرند و متناسب با آن، محصولی را انتخاب کنند که بتواند همگام با رشد مجموعه و نیازهایش، توان و کارایی خود را افزایش دهد؛ بدون آن که نیاز به انجام تغییرات گسترده در زیرساخت‌ها باشد.

 

  • گارانتی سرور hp: نکته مهم برای خرید سرورهای رک‌مونت، گارانتی و وارانتی آن محصول است. همیشه در تهیه سرور، میزان اعتبار و اصلی بودن گارانتی را بررسی کنید. در این خصوص یکی از نقاط برتر شرکت نت پرداز، ارائه گارانتی‌های اصل خودِ شرکت تولید کننده است که اطمینان خاطر ارزشمندی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

 

  • قابلیت مدیریت و پشتیبانی: سازمان‌ها به سرورهایی نیاز دارند که کاربری آسان و ساده داشته باشد و به کاربران اطمینان دهد که از قابلیت و ابزار لازم برای حل مشکلات احتمالی برخوردار هستند.

 

  • قیمت سرور hp: مقایسه قیمت‌ها در کالاهای مختلف و خصوصاً محصولات مربوط به حوزه شبکه، مانند یک تیغ دو لبه است و شما ضمن این‌ که باید دنبال قیمت مناسب برای خرید سرور اچ پی باشید، کیفیت، کارایی و کاربری محصول را هم بایستی در نظر بگیرید. برای استعلام قیمت سرور hp، حتماً از طریق شرکت‌های معتبر اقدام کنید و مقایسه‌ای بین آن‌ها داشته باشید. البته یادتان نرود که اصالت سرور را هم در نظر بگیرید؛ چرا که با توجه به اقبال کاربران، برخی از شرکت‌ها با ادعای فروش سرور hp، ممکن است محصولی غیراصل را جایگزین محصول اورجینال کنند.

 

شما تنها با یک تماس می‌توانید از کارشناسان متخصص شرکت نت‌پرداز برای انتخاب سرور مناسب کسب‌وکار خود بهره ببرید و با اطمینان از اصالت کالا، خرید مطلوبی داشته باشید.

netpardaz.com

source

توسط wikiche.com