طرفدار کدام‌یک از برندهای سامسونگ و شیائومی هستید؟ آیا شما از جمله افرادی محسوب می‌شوید که به دنبال گوشی‌های به‌روز با قابلیت‌های خاص هستند یا اینکه ترجیح می‌دهید گوشی‌های ساده‌تر و معمولی‌تری در دست داشته باشید؟

با اینکه قدمت و تاریخچه برند سامسونگ خیلی بیشتر از شیائومی است، اما برخی از کاربران این برند جدید را به قدمت سامسونگ ترجیح می‌دهند؛ زیرا بر این باور هستند که گوشی‌های شیائومی از نظر کیفیت نسبت به گوشی‌های سامسونگ کمبودی ندارند. این در حالی است که قیمت گوشی‌های سامسونگ در بیشتر مواقع نسبت به گوشی‌های شیائومی خیلی گران‌تر است. در مورد galaxy s24 ultra و Xiaomi 14 ultra اما اینطور نیست. قیمت گوشی اس ۲۴ اولترا سامسونگ دیجی کالا هم اکنون 8 میلیون ارزانتر از شیائومی 14 اولترا است که خرید آنرا حداقل در ایران منطقی‌تر می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

برای انتخاب یکی از بهترین مدل‌های مطرح این 2 برند، یعنی اولترا اس 24 سامسونگ و اولترا 14 شیائومی، بهتر است به‌طور کامل به مقایسه آن‌ها بپردازید. سپس، با توجه به هدف و نیاز خود برای خرید یکی از آن‌ها دست به کار شوید.

اس ۲۴ اولترا بهتر است یا شیائومی 14 اولترا؟

مقایسه اس ۲۴ اولترا با شیائومی 14 اولترا

بدون شک می‌دانید که دو گوشی سامسونگ اس 24 اولترا و گوشی شیائومی 14 اولترا از محصولات پرچمدار فعلی هستند. بنابراین، انتخاب یکی از آن‌ها برای شما سخت خواهد بود. البته اگر از طرفداران هریک از این برندها باشید، خیلی راحت بر اساس نوع برند یکی از این 2 مدل را انتخاب خواهید کرد.

درصورتی‌که بین این 2 سری از گوشی‌های پرچمدار و به‌روز دچار تردید شده‌اید و نمی‌توانید تصمیم نهایی خود را بگیرید، بهتر است با مقایسه آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در مقایسه ابتدایی می‌توان گفت که گوشی شیائومی 14 اولترا در تاریخ 22 فوریه سال 2024 عرضه شد و دارای صفحه 6.73 اینچی است. در مقابل، گوشی سامسونگ اس24 اولترا یک ماه قبل‌تر از این تاریخ به بازار آمد و نسبت به گوشی پرچمدار شیائومی قدیمی‌تر است.

برای اینکه بهترین گوشی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید، بهتر است به‌طور کامل به مطالعه مشخصات فنی آن‌ها بپردازید. همچنین، نقاط قوت و ضعف هریک از این 2 دستگاه را بررسی کنید. درنهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام‌یک از گوشی‌های مذکور برای کاربرد شما مناسب‌تر هستند.

چرا کاربران گوشی شیائومی 14 اولترا را ترجیح می‌دهند؟

مقایسه اس ۲۴ اولترا با شیائومی 14 اولترا

با اینکه برند سامسونگ نسبت به شیائومی معروف‌تر و قدیمی‌تر است، اما در حال حاضر همچنان کاربران زیادی گوشی شیائومی را ترجیح می‌دهند. اما دلیل این انتخاب چیست؟ عوامل زیادی برای انتخاب این مدل از گوشی‌های شیائومی نسبت به مدل اس 24 اولترا نقش دارند.

برای مثال، گوشی 14 اولترا شیائومی نسبت به گوشی سامسونگ اس 24 اولترا از 33درصد رم بیشتر بهره می‌برد که همین موضوع در عملکرد بهتر آن نیز تاثیر می‌گذارد. درضمن، رم بالاتر به معنای حافظه بیشتر برای ذخیره‌سازی است.

این مدل از گوشی شیائومی دارای 15 گیگابایت رم است؛ در حالی‌که گوشی سامسونگ اس 24 تنها 12 گیگابایت رم دارد. از دیگر دلایل انتخاب برند شیائومی می‌توان به پشتیبانی آن از نسخه جدید بلوتوث اشاره کرد. این موبایل به‌روز از نسخه بلوتوث 5.4 پشتیبانی می‌کند که برای کاربران بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. در ادامه دلایل دیگر برتری گوشی 14 اولترا شیائومی نسبت به گوشی اس 24 سامسونگ را به‌طور خلاصه نام می‌بریم:

  • پشتیبانی از شارژ وات بالاتر ( گوشی شیائومی 14 اولترا 90 وات است؛ در حالی‌که گوشی سامسونگ اس 24 اولترا 45 وات است)
  • امکان ضبط حرکت آهسته با سرعت 1920 فریم بر ثانیه
  • دارای 11درصد عملکرد بهتر
  • دارای 2 جای سیم‌کارت
  • مجهز به پورت مادون قرمز داخلی

دلایل برتری گوشی سامسونگ اس 24 اولترا

مقایسه اس ۲۴ اولترا با شیائومی 14 اولترا

هرچند برخی از کاربران به سمت برند شیائومی روی آورده‌اند، اما هنوز برخی از آن‌ها برند سامسونگ را بهترین برند می‌دانند. برای مثال، در حال حاضر مشتریان بسیاری برای خرید و بررسی قیمت گوشی اس 24 اولترا سامسونگ دیجی کالا اقدام می‌کنند که همین موضوع نشان می‌دهد که این مدل گوشی نیز طرفداران خاص خود را دارد.

شاید از بسیاری جهات مدل پرچمدار شیائومی توانسته باشد از گوشی اس 24 اولترا پیشی بگیرد، اما اس 24 هنوز هم کیفیت و کارایی‌های جذاب خود را دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. یکی از نقاط قوت گوشی سامسونگ اس 24 نسبت به شیائومی 14 اولترا، عمر باتری آن است.

در نظر داشته باشید که گوشی سامسونگ 20درصد عمر باتری بیشتری دارد. بدین‌ترتیب، ماندگاری شارژ این مدل از گوشی‌های سامسونگ طولانی‌تر خواهد بود. علاوه بر عمر باتری، حداکثر روشنایی در گوشی‌های سامسونگ S24 Ultra حدود 13درصد از گوشی شیائومی 14 اولترا بیشتر است. در جدول زیر برخی از مشخصات فنی این 2 مدل را با هم مقایسه کرده‌ایم:

مشخصات سامسونگ اس 24 اولترا شیائومی 14 اولترا
تاریخ عرضه 17 ژانویه سال 2024 22 فوریه سال 2024
ابعاد 162.3 در 79 در 8.6 161.4 در 75.3 در 9.2
وزن 232 گرم 219.8 گرم
سایز 6.8 اینچ 6.73 اینچ
رزولوشن 1440 در 3120 1440 در 3200
سیستم عامل اندروید 14 اندروید 14
سی پی یو هشت هسته‌ای هشت هسته‌ای

خرید گوشی‌های پرچمدار به صورت آنلاین

شما با بررسی ویژگی‌های اختصاصی و مزایا و معایب گوشی‌های برند شیائومی و سامسونگ می‌توانید بهترین و کارآمدترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در حال حاضر امکان خرید و انتخاب گوشی‌ها به‌صورت اینترنتی وجود دارد و بهترین فروشگاهی که در زمینه فروش انواع لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند، فروشگاه دیجی کالا است. برای خرید گوشی های پرچمدار می‌توانید قیمت تمام سری های Flagship را دیجی‌کالا ببنید.

/

پایان رپورتاژ

source

توسط wikiche.com