سری اوپو فایند X8 و ویوو X200 به لطف برخورداری از تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک، قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، در ماه جاری، چندین گوشی هوشمند پرچمدار سال 2024 از برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند که بسیاری از آنها از چیپست Dimensity 9400 مدیاتک استفاده می‌کنند. گفته می‌شود که این برندها، ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی را در پوسته‌های سفارشی خود جای داده‌اند که اکثر آنها مبتنی بر اندروید 15 هستند. اما اگر برای شما سوال شده که وضعیت درباره قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی به چه شکل خواهد بود، باید بگوییم که به گفته منابع رسمی، تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای پردازشی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است.

راهنمای خرید تکراتو

قابلیت‌های هوش مصنوعی اوپو فایند X8 و ویوو X200

تراشه جدید مدیاتک از Gemini Nano گوگل به صورت چندوجهی پشتیبانی می‌کند و با وجود یک NPU قدرتمند نسل هشتم، شتاب سخت‌افزاری بالایی را برای پردازش متن، تصویر و گفتار ارائه می‌دهد. طبق گزارش‌ها، این امر منجر به افزایش 41 درصدی قابلیت‌های هوش مصنوعی در مقایسه با نسل قبلی می‌شود. در واقع، مدیاتک با گوگل همکاری داشته تا اطمینان حاصل کند که سازندگان گوشی‌های هوشمند، ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را با هدف بهبود تجربه کاربری با دستگاه‌های خود ادغام کنند.

اوپو فایند X8

یکی دیگر از مزیت‌های کلیدی NPU بهبود یافته و پشتیبانی از پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه، افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران است؛ چرا که داده‌های کاربران به‌ جای تکیه بر سرورهای ابری به صورت محلی پردازش می‌شوند. همچنین هوش مصنوعی روی دستگاه، وابستگی به اتصال شبکه برای اجرای قابلیت‌ها را کاهش می‌دهد.

شایعه شده است که پوسته سفارشی OriginOS 5 ویوو مبتنی بر سیستم عامل اندروید 15 بوده و دارای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مختلفی مانند رونویسی صدا، ترجمه آنی، فیلترهای زیبایی و حتی NPC های کنترل شده برای بهبود تجربه بازی خواهد بود. رابط کاربری OriginOS 5 همراه با سری ویوو ایکس 200 در ماه جاری معرفی خواهد شد.

سری اوپو فایند ایکس 8 نیز با تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی مانند AI Note Assistant برای ساده‌سازی روند ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات، به بازار عرضه خواهد شد.

البته توجه به این نکته مهم است که میزان بهره‌گیری از ویژگی‌های هوش مصنوعی به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بستگی دارد و هنوز اطلاعات زیادی درباره پوسته‌های سفارشی مبتنی بر اندروید 15 در دست نیست.

در پایان باید به این مسئله هم اشاره کنیم که Dimensity 9400 علاوه بر NPU قدرتمند، بهبودهای قابل توجهی در CPU و GPU به همراه خواهد داشت. شایعه شده است که این چیپست دارای معماری 1+3+4 متشکل از یک هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس 3.626 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با سرعت 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A725 یا Cortex-A720 خواهد بود. این تراشه با استفاده از گره فرآیند 3 نانومتری N3E TSMC ساخته شده و انتظار می‌رود که 30 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی اوپو فایند X8 و ویوو X200 و مشخصات تراشه پرچمدار جدید مدیاتک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط wikiche.com