امروز، مدیاتک از قدرتمندترین و کم‌مصرف‌ترین چیپست خود تا به امروز، Dimensity 9400، رونمایی کرد. پس از آن، اوپو به‌صورت رسمی تأیید کرد که گوشی‌های پرچمدار سری Find X8 که قرار است در تاریخ 24 اکتبر/3 آبان معرفی شوند، به این چیپست مجهز خواهند شد. همچنین یک هفته پیش از رونمایی از پرچمداران جدید، اوپو ColorOS 15 را نیز معرفی خواهد کرد که وعده می‌دهد قدرت Dimensity 9400 را به‌طور کامل استفاده کرده و تجربه کاربری سریع و کارآمد را ارائه دهد.

تاریخ معرفی اوپو Find X8

اوپو تأکید زیادی بر بهینه‌سازی گوشی‌های آینده خود داشته است، فرآیندی که اغلب باعث نگرانی کاربران برای تعویض گوشی جدید می‌شود. اوپو با همکاری مدیاتک و تیم سخت‌افزاری این شرکت، چندین پیشرفت کلیدی را معرفی کرده است که همگی با قابلیت‌های Dimensity 9400 همراه می‌شوند. یکی از ویژگی‌های برجسته، عملکرد پیش‌اسکن DFS است که زمان موردنیاز برای انتخاب کانال انتقال بهینه را تا 25 درصد کاهش داده و میانگین زمان انتظار را نیز به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

علاوه‌بر انتخاب سریع‌تر کانال، اوپو بهینه‌سازی ذخیره‌سازی هسته را ساده کرده است. فایل‌های فشرده اکنون می‌توانند مستقیماً از فضای هسته ارسال شوند که تقاضای UFS خواندن/نوشتن IO را کاهش می‌دهد و سرعت انتقال را نیز تا بیش از 15 درصد بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر این، بهبود عملکرد برنامه‌ها، به‌ویژه برای برنامه‌های فوق‌العاده پرکاربرد در چین مانند WeChat و QQ، سرعت اسکن داده‌ها تا بیش از 30 درصد افزایش یافته است. آزمایش‌های داخلی مدل Find X8 نشان می‌دهد که سرعت انتقال در ColorOS 15 تا 36 درصد سریع‌تر از ColorOS 14 است و سریع‌ترین زمان انتقال داده برای 180 گیگابایت داده، تنها 16 دقیقه است.

معرفی اوپو Find X8 با دیمنسیتی 9400

معرفی اوپو Find X8 با دیمنسیتی 9400

درحالی‌که برخی از این صرفه‌جویی در زمان ممکن است افزایشی به‌نظر برسند، اوپو تأکید می‌کند که اثر تجمعی این بهینه‌سازی‌ها منجر به تجربه کاربری به‌طور قابل‌توجهی روان‌تر می‌شود. ColorOS 15 بر روی یک سیستم سه لایه ساخته شده است که هر لایه به عملکرد کلی کمک می‌کند. لایه اول بر طراحی در سطح کاربر متمرکز است و اطمینان می‌دهد که سیستم رفتار کاربر و الگوهای شناختی را درک می‌کند. لایه دوم قابلیت‌های گرافیکی در سطح سیستم را افزایش می‌دهد و رندر کارآمد و کیفیت بصری برتر را ارائه می‌دهد. لایه نهایی که توسط Dimensity 9400 تأمین می‌شود، زمان‌بندی منابع در سطح تراشه را بهینه کرده و تضمین می‌کند که منابع سخت‌افزاری به کارآمدترین روش ممکن استفاده می‌شود.

ColorOS 15 همچنین دو فناوری جدید به نام‌های Aurora Engine و Tide Engine را معرفی می‌کند که درکنار هم کار می‌کنند تا عملکرد گرافیکی و مدیریت منابع را بالا ببرند. این پیشرفت‌ها با هم استاندارد جدیدی را برای نرمی و کارایی دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌کنند و سری Find X8 را به دستگاه‌هایی بسیار موردانتظار تبدیل می‌کنند.

نظر شما درباره سری اوپو Find X8 چیست؟

source

توسط wikiche.com