در یک پیروزی بزرگ برای توسعه‌دهندگان و احتمالاً برای مصرف‌کنندگان، یک دادگاه آمریکایی حکم داده است که «گوگل» (Google) از طریق Play Store خود بر روی دستگاه‌های اندروید یک انحصار غیرقانونی دارد. این تصمیم آخرین تحول در نبرد قانونی بین «اپیک گیمز» (Epic Games)، سازنده «فورتنایت» (Fortnite)، و گوگل است.

این حکم گوگل را ملزم می‌کند که به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث، مانند Epic Games Store، اجازه دهد از طریق Google Play Store برای دانلود در دسترس باشند. این بدان معناست که کاربران اندروید در آمریکا گزینه‌های بیشتری برای دانلود اپلیکیشن‌ها خواهند داشت که ممکن است به رقابت بیشتر و احتمالاً قیمت‌های پایین‌تر برای مصرف‌کنندگان منجر شود. علاوه بر این، گوگل ملزم خواهد بود که به کاربران اجازه دهد برای خریدهای درون‌برنامه‌ای از سیستم‌های پرداخت مختلف استفاده کنند و از Google Play Billing که ۳۰٪ کارمزد دریافت می‌کند، عبور کنند.

این تصمیم پس از تقریباً ده ماه از زمانی که همان دادگاه حکم داد که گوگل در بازار توزیع اپلیکیشن‌های اندروید و خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای انحصار دارد، صادر شده است. گوگل اعلام کرده است که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

این دادخواست بخشی از یک حرکت بزرگتر علیه غول‌های فناوری و کنترل آن‌ها بر فروشگاه‌های اپلیکیشن است. ناظران در سراسر جهان در حال بررسی شیوه‌های شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل هستند که متهم به استفاده از قدرت بازار خود برای خفه کردن رقابت و افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان شده‌اند.

نتیجه این دادخواست می‌تواند تأثیرات بزرگی بر آینده اندروید و نحوه دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌ها داشته باشد. همچنین می‌تواند یک سابقه برای دیگر دادخواست‌ها علیه غول‌های فناوری ایجاد کند.

اپیک گیمز به تازگی اپلیکیشن فروشگاه بازی‌های موبایل خود را افتتاح و آن را در جهان برای اندروید و در اروپا بری iOS منتشر کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد بازی‌های رایگان در این فروشگاه عرضه کند.

source

توسط wikiche.com