در دنیای گوشی‌های میان‌رده، هواوی توانسته با استفاده از فناوری‌های جدید و به‌روزرسانی‌های مداوم، محصولاتی را ارائه دهد که ارزش خرید بالایی دارند. اما بهترین گوشی میان‌رده هواوی در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

هواوی یکی از شرکت‌های برجسته در صنعت گوشی‌های هوشمند است که با ارائه مدل‌های متنوع و باکیفیت در رده‌های مختلف، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی پیدا کرده است. گوشی‌های میان‌رده Huawei، به دلیل ارائه ویژگی‌های پیشرفته در کنار قیمت مناسب، به یکی از گزینه‌های محبوب میان کاربران تبدیل شده‌اند. این گوشی‌ها از طراحی زیبا، عملکرد قابل قبول و دوربین‌های قدرتمند بهره‌مند هستند و می‌توانند نیازهای روزمره کاربران را به خوبی پوشش دهند. در ادامه این مطلب از پلازا، به معرفی و بررسی بهترین گوشی‌های میان‌رده هواوی ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

بهترین گوشی‌های میان‌رده هواوی ۲۰۲۴

هواوی خیلی سریع پله‌های پیشرفت را طی کرد و به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در دنیای گوشی تلفن همراه تبدیل شد. با این وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا این کمپانی را از عرش به فرش رساند تا با توجه به عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و البته 5G، این شرکت نتواند در مقابل رقبای خود شانس زیادی داشته باشد. اما با این وجود، بهترین گوشی های میان رده هواوی برای کسانی که خدمات گوگل و 5G برایشان مهم نیستند، می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند.

۱. هواوی نوا ۱۲ پرو

میان رده های هواوی

Huawei nova 12 Pro
تراشه کایرین 9000S
نمایشگر ۶.۷۶ اینچی LTPO اولد با رزولوشن ۱۲۲۴x۲۷۷۶ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل هارمونی ۴.۰
دوربین‌ها ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
رم و حافظه ۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۵۰۰ دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر LTPO، دوربین باکیفیت، دوربین سلی دوگانه، پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای، سرعت شارژ بالا
  • نقاط ضعف: تراشه قدیمی و ضعیف‌تر از رقبا

گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو یکی از جدیدترین موبایل‌های عرضه شده توسط این برند به حساب می‌آید که با ویژگی‌های منحصر به‌فردی مانند نمایشگر LTPO اولد و قابلیت برقراری تماس ماهواره‌ای معرفی شده است. هواوی در این گوشی از یک پنل بزرگ ۶.۷۶ اینچی استفاده کرده است که از HDR پشتیبانی کرده و حاشیه‌های بسیار باریکی هم دارد. در بخش تراشه، کایرین 9000S خودنمایی می‌کند که یک تراشه ۷ نانومتری ساخت خود هواوی است و نسبت به دیگر رقبا، قدرت پردازشی کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد. از سمت دیگر، یکی از نقاط قوت اصلی هواوی نوا ۱۲ پرو، دوربین‌های آن هستند که تصاویر را باکیفیت بسیار خوبی ثبت می‌کنند. به خصوص دوربین سلفی که با لنز دوگانه تله‌فوتو و فوق‌عریض همراه شده است و زوم اپتیکال ۲ برابر و زاویه دید ۱۰۰ درجه را ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید :

۲. هواوی نوا 12i

گوشی میان رده هواوی

Huawei nova 12i
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۸۸ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 14
دوربین‌ها ۲ + ۱۰۸ مگاپیکسل
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۲۰۰ یورو
  • نقاط قوت: شارژدهی طولانی، طراحی زیبا، سرعت شارژ بالا
  • نقاط ضعف: دوربین عملکرد خوبی ندارد، تراشه قدیمی، قیمت بالا نسبت به مشخصات، وزن زیاد، نمایشگر LCD

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده هواوی که در سال ۲۰۲۴ وارد بازارهای جهانی شده، هواوی نوا 12i است. این مدل با یک پنل IPS همراه شده که رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را همراه با رزولوشن 1080p در اختیار شما قرار می‌دهد. هواوی در این مدل از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده است و به همین دلیل، نوا 12i از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کند. همچنین، با توجه به قدرت محدودی که این چیپست دارد، عملکرد آن کمی ضعیف‌تر از دیگر رقبا در این بازه قیمتی است. از سمت دیگر، نکته قابل توجه این است که این مدل برخلاف اکثر رقبا از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و حافظه داخلی آن محدود به ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است.

دوربین اصلی هواوی نوا 12i با وجود این که یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است، عملکرد جالب توجهی ندارد و نمی‌تواند تصاویر را با وضوح زیادی در اختیار شما قرار دهد. عملکرد این لنز بیشتر از همه در شب با مشکل مواجه می‌شود؛ چراکه جزئیات موجود در سایه‌ها به کلی از بین می‌روند و عکس‌ها نویز زیادی پیدا می‌کنند.

۳. گوشی هواوی نوا 11i

گوشی Nova 11i

Huawei nova 11i
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۶.۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۸۸ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 13
دوربین‌ها ۲ + ۴۸ مگاپیکسل
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان
  • نقاط قوت: سرعت شارژ بالا، عملکرد قابل قبول دوربین، شارژدهی طولانی
  • نقاط ضعف: تراشه ضعیف‌تر از رقبا، نمایشگر LCD

یکی دیگر از میان رده های هواوی، گوشی نوا 11i است که مدل قبلی 12i به حساب می‌آید. این مدل نیز از همان تراشه اسنپدراگون 680 بهره برده است و از نظر عملکرد، از اکثر رقبای خود ضعیف‌تر عمل می‌کند. با این وجود، نقاط قوتی مانند پشتیبانی از شارژ 40 وات و نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی از جمله مواردی هستند که می‌توانند توجه کاربران را به این محصول جلب کنند. البته که نمایشگر اولد نیست و از لحاظ کنتراست و عمق رنگ نمی‌تواند با پنل مدل‌های رقیب رقابت کند. نکته قابل توجه بعدی این است که عملکرد این گوشی در عکاسی تا حدودی بهتر از هواوی نوا 12i است و عکس‌ها از وضوح کافی و جزئیات مناسب بهره‌مند هستند.

همچنین بخوانید :

۴. هواوی نوا Y90

بهترین گوشی های میان رده هواوی

Huawei nova Y90
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۸۸ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 13
دوربین‌ها ۲ + ۲ + ۵۰ مگاپیکسل
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۹ میلیون تومان
  • نقاط قوت: طراحی متفاوت، شارژدهی بسیار خوب، سرعت شارژ بالا
  • نقاط ضعف: عملکرد ضعیف دوربین در نور کم

هواوی نوا Y90 را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی های میان رده هواوی از نظر باتری به‌حساب بیاوریم. هواوی این گوشی را با اسنپدراگون ۶۸۰ عرضه کرده که یک پردازنده اقتصادی از کوالکام با مصرف باتری بهینه است. از طرف دیگر شما به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دسترسی خواهید داشت که از شارژ ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر گوشی به راحتی می‌تواند تا چند روز بسته به استفاده دوام بیاورد.

همچنین بخوانید :

در سایر بخش‌ها گوشی از یک نمایشگر قابل قبول 90 هرتزی بهره می‌برد که با توجه به پردازنده اسنپدراگون، عملکرد روانی در استفاده روزمره دارد. با این حال خیلی روی دوربین‌ها نباید حساب باز کنید چرا که عملکرد جالب توجهی به خصوص در هنگام عکاسی در نور کم ندارند.

۵. هواوی نوا 9 SE

بهترین گوشی های میان رده هواوی

Huawei nova 9 SE
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۶.۷۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۸۸ پیکسل و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 13
دوربین‌ها ۲ + ۲ + ۸ + ۱۰۸ مگاپیکسل
رم و حافظه ۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر قابل قبول با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، شارژ ۶۶ واتی، دوربین اصلی بسیار خوب
  • نقاط ضعف: قیمت بالا نسبت به رقبا

هواوی با فاصله چند ماه پس از عرضه نوا 9، نسخه اقتصادی‌تر آن گوشی را هم معرفی کرد. هواوی نوا 9 SE از پردازنده رده‌پایین‌تر اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد و در پیکربندی پایه با ۶ گیگابایت رم به دست شما خواهد رسید. با این وجود یکی از نقاط قوت اصلی گوشی دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است که می‌تواند تصاویر را با وضوح و جزییات قابل توجهی ثبت کند. همچنین شارژدهی گوشی با وجود پنل بزرگ و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری نیز در سطح رضایت بخشی قرار دارد.

همچنین بخوانید :

با این همه این گوشی هم در مقابل رقبای خود کار چندان راحتی ندارد. به خصوص گوشی‌هایی که همگی با سرویس‌های گوگل و پشتیبانی از 5G عرضه می‌شوند و شاید پردازنده قدرتمندتری هم داشته باشند.

سوالات متداول

۱. گوشی‌های میان‌رده هواوی چه ویژگی‌هایی دارند؟

این گوشی‌ها از نمایشگرهای بزرگ و طراحی مدرن بهره‌مند هستند.

۲. آیا گوشی‌های میان‌رده هواوی از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند؟

برخی از مدل‌های عرضه شده در چین، مانند هواوی نوا ۱۲ پرو، از 5G پشتیبانی می‌کنند؛ با این وجود، اکثر موبایل‌های هواوی موجود در بازارهای جهانی، فاقد 5G هستند.

۳. آیا گوشی‌های میان‌رده هواوی از نظر نرم‌افزار به‌روزرسانی می‌شوند؟

هواوی معمولا برای گوشی‌های میان‌رده خود نیز به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه می‌دهد که شامل بهبودهای امنیتی و ویژگی‌های جدید است.

سخن پایانی

در این مطلب با چند نمونه از بهترین گوشی های میان رده هواوی در سال ۲۰۲۴ آشنا شدیم. گوشی‌هایی که می‌توانند با امکانات قابل توجه خود، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند؛ با این وجود اما هنوز عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و جدیدا 5G بزرگترین مانع بر سراه هواوی است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا گوشی‌های هواوی با توجه به این موضوع ارزش خرید دارند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com