سیستم‌عامل HarmonyOS Next هواوی چند سالی است که مراحل توسعه خود را سپری می‌کند، اما تاکنون خبری از انتشار نسخه نهایی نشده بود. امروز اما، هواوی با انتشار یک پوستر به‌صورت رسمی تأیید کرد که نسخه تجاری آماده استفاده HarmonyOS Next در تاریخ 22 اکتبر/1 آبان منتشر خواهد شد. در این تاریخ همچنین، برند چینی از گوشی‌های هوشمند سری Nova 13 نیز رونمایی خواهد کرد.

تاریخ انتشار HarmonyOS Next هواوی

HarmonyOS Next یک گام بزرگ برای جاه‌طلبی‌های نرم‌افزاری هواوی است زیرا پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) و پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را به‌جای کدها و برنامه‌های داخلی خود کنار می‌گذارد. نسخه توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل تابستان گذشته منتشر شد و بخش نرم‌افزاری هواوی نیز مشغول توسعه اکوسیستمی از برنامه‌ها و خدمات برای استقبال از کاربران بوده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، HarmonyOS Next اکنون بیش از 10 هزار برنامه و سرویس دارد.

تاریخ انتشار HarmonyOS Next هواوی

تاریخ انتشار HarmonyOS Next هواوی

HarmonyOS Next ازنظر بصری با HarmonyOS فعلی یکسان است، اما قابلیت اجرای کدها و برنامه‌های اندروید را ندارد. HarmonyOS Next از یک سیستم‌عامل میکروکرنل خودتوسعه‌یافته مبتنی‌بر هسته منبع‌باز OpenHarmony استفاده می‌کند.

این برنامه ازطریق کامپایلر Ark از سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) پشتیبانی می‌کند و نوید یک معماری یکپارچه بین دستگاه‌های HarmonyOS Next، فضای ابری و همچنین اتصال بین فاکتورهای مختلف دستگاه را می‌دهد.

در نسخه آزمایشی HarmonyOS NEXT، این سیستم‌عامل مورد تحسین کاربران اولیه قرار گرفته است که به روانی چشمگیر آن نیز اشاره کرده‌اند؛ به‌طوری‌که حتی ظاهراً از این جهت از iOS اپل نیز پیشی می‌گیرد. تاکنون چندین ویدیوی آنلاین عملکرد این سیستم‌عامل را نشان داده‌اند که ده‌ها برنامه را به‌طور متوالی بدون هیچ‌گونه تأخیر یا لگ قابل‌توجهی باز و بسته می‌کند و از مولتی‌تسکینگ فوق‌العاده کارآمد نیز بهره می‌برد.

نظر شما درباره سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT چیست؟

source

توسط wikiche.com