سلاح لیزری سیار جدید ارتش آمریکا موسوم به استرایکر(Stryker) پهپادها را با استفاده از لیزر ۲۶ کیلوواتی خود تنها با هزینه ۳ دلاری از بین می‌برد.

 

به گزارش ایسنا، سلاح لیزری جدید ارتش ایالات متحده با نام کامل «C-UAS DE Stryker» با استفاده از لیزر ۲۶ کیلوواتی «بلو هالو»(BlueHalo) می‌تواند پهپادها را نابود کند.

 

به نقل از آی‌ای، ارتش ایالات متحده در حال آزمایش یک سامانه تسلیحات لیزری ۱۰ میلیون دلاری است که بر روی خودروی جنگی استرایکر نصب می‌شود و می‌تواند یک پهپاد را فقط با پرتویی با بهای ۳ دلار منهدم کند.

 

گزارش‌های از نمایش موفقیت آمیز شلیک مستقیم این سامانه جدید ضد پهپادی با انرژی هدایت شده لیزر خبر می‌دهند.

 

این قابلیت در جریان آزمایش‌های ماه گذشته در حضور مقامات ارتش ایالات متحده با موفقیت به نمایش درآمده و بسیاری از پهپادها با استفاده از سلاح لیزری ۲۶ کیلوواتی این سامانه منهدم شده‌اند.

 

گفته می‌شود این سلاح لیزری با موفقیت تمام پهپادها را در این مانور دو روزه نابود کرد.

استرایکر قاتل پهپادها

شرکت لئوناردو(Leonardo DRS) که این سامانه را ساخته است، تجربه عمیقی در توسعه، ادغام و ارائه راه‌حل‌های دفاع هوایی متحرک و پد پهپادی برای ارتش ایالات متحده دارد.

 

آرون هانکینز(Aaron Hankins) معاون ارشد و مدیر کل سامانه‌های زمینی شرکت لئوناردو می‌گوید: این شرکت همراه با شرکای برجسته خود در این صنعت تنها طی ۸ ماه نمونه اولیه این سلاح لیزری را طراحی کرد، ساخت و آزمایش کرد. ما توانستیم با استفاده از تجربه خود به ایجاد تیمی منسجم از شرکا برای ارائه سریع قابلیت‌های دفاع هوایی به ارتش، به سرعت حرکت کنیم.

 

وی افزود: این سامانه لیزری یک قابلیت پیشگامانه است که امروز در اختیار ارتش قرار می‌گیرد و ما هیجان‌زده هستیم که آن را به نمایش می‌گذاریم.

 

سلاح لیزری استرایکر شامل یک سامانه دفاعی و یک رادار دوربرد است که تشخیص دوربرد، ردیابی مداوم و نشانه‌گیری دقیق را فراهم می‌کنند.

لیزر ۲۶ کیلو واتی

این لیزر ۲۶ کیلو واتی سخت افزار نوری و لیزری دقیق را با نرم افزار و پردازش پیشرفته ترکیب می‌کند تا انرژی هدایت شده و نابودگر را فعال و تقویت کند.

 

این سلاح، نظارت جامع ۳۶۰ درجه و شناسایی تهدید و کاهش تهدیدات پهپادها را ارائه می‌دهد و گروه پهپادها و سایر تهدیدها را شناسایی، ردیابی و نابود می‌کند.

 

سازندگان این سلاح لیزری می‌گویند سامانه تسلیحات لیزری «بلو هالو» از نظر عملیاتی مستقر و اثبات شده و قابل اعتماد است. همچنین ماژولار بودن و سهولت ادغام آن در میان پلتفرم‌ها، آن را برای تعبیه روی خودروهای زرهی استرایکر مناسب می‌کند.

افزایش قدرت نابودگری

تیم سازنده استرایکر از شرکت «بلو هالو» می‌گوید، از اینکه با شرکای خود در شرکت لئوناردو و ائتلافی هیجان انگیز از رهبران این صنعت که گرد هم آمده‌اند، بسیار هیجان‌زدایم. ترکیب منحصر به فرد ما از دانش عملیاتی و نوآوری، ما را قادر ساخته است که به سرعت یک قابلیت حیاتی را توسعه دهیم که به طور مستقیم به چالش‌هایی که جنگجویان ما روزانه در محیط‌های مورد بحث با آن مواجه هستند، می‌پردازد. ما هیجان‌زده هستیم که این پیشرفت را با مشتریان به اشتراک بگذاریم و این سامانه‌ها را برای حمایت از حیاتی‌ترین مأموریت‌های کشورمان به خط مقدم انتقال دهیم.

 

این سلاح لیزری به سربازان، تحرک، قدرت آتش و حفاظت لازم برای مانور دادن، مبارزه و زنده ماندن در سطح تاکتیکی در محیط‌های مورد مناقشه را ارائه می‌دهد.

 

قدرت نابودگری استرایکر برای شکست تهدیدات زمینی و هوایی افزایش یافته است. این سامانه به طور کامل با شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش ایالات متحده(FAAD C2) یکپارچه شده است و از قابلیت همکاری با سایر سامانه‌های دفاع هوایی برخوردار است.

source

توسط wikiche.com