وان پلاس ۱۳ به زودی و به عنوان پرچمدار پریمیوم این برند وارد بازار می شود. انتظارات زیادی در مورد این دستگاه وجود دارد، به خصوص پس از نتایج بنچمارک قابل توجه آن. اکنون، یکی از مدیران شرکت ادعا می‌کند که وان پلاس 13 دارای تراشه اسنپدراگون 8 الیت سفارشی است و حتی نسبت به اپل A18 پرو بهینه‌تر خواهد بود.

عرضه وان پلاس ۱۳ با تراشه Snapdragon 8 Elite شخصی سازی شده

به غیر از OnePlus 13، عملکرد Snapdragon 8 Elite را در بنچمارک‌های غیررسمی گلکسی اس ۲۵ اولترا دیده‌ایم. با این حال، پرچمدار آتی وان‌پلاس چشمگیرترین بنچمارک را ارائه داد. بر اساس بنچمارک Geekbench 6 وان پلاس ۱۳ در تست چند هسته‌ای بیش از ۱۰ هزار امتیاز کسب می کند. برای مقایسه باید گفت این امتیاز 18 درصد قدرتمندتر از Apple A18 Pro در همان تست است. همچنین گلکسی اس 25 اولترا در همین تست فقط توانسته از امتیاز 9000 عبور کند.

مدیر اجرایی وان پلاس ادعا می کند که اسنپدراگون 8 الیت سفارشی OnePlus 13 در بخش بهره وری انرژی از Apple A18 Pro پیشی گرفته است.

شاید بگویید که توان پردازشی بالای OnePlus 13 مطمئناً بهره‌وری انرژی و مدیریت حرارتی دستگاه را زیر سوال می برد. به هر حال، اگر این گوشی به دلیل مشکلات دفع حرارتی نتواند عملکرد روزانه مشابهی را ارائه دهد، این نتایج بنچمارک چشمگیر بی فایده است.

با این حال یکی از مدیران OnePlus در Weibo ادعا کرده که OnePlus 13 از یک تراشه سفارشی استفاده خواهد کرد و از نظر بهره‌وری انرژی بهتر از A18 Pro است.

وان پلاس اولین برندی نیست که از تراشه‌های سفارشی اسنپدراگون استفاده می کند. چند سالی است که سامسونگ نسخه‌های «For Galaxy» تراشه‌های پرچمدار کوالکام را در دستگاه‌های پرچمدار گلکسی خود استفاده کرده است.

این مدل‌ها کلاک CPU کمی بالاتری را نسبت به مدل استاندارد ارائه می دهند. سایر سازندگان معمولاً در نیمه دوم سال به این نسخه ویژه تراشه دسترسی پیدا می کنند، اما با پسوند “Pro”.

مدیر اجرایی OnePlus به طور خاص بهره وری انرژی تراشه شخصی‌سازی شده محصول خود را برجسته می کند. بنابراین، ممکن است تراشه اسنپدراگون سفارشی OnePlus کمی فراتر از افزایش کلاک پردازنده باشد.

با این حال از آنجایی که در حال حاضر جزئیات خاصی در دسترس نیست، هر ادعایی که در این زمینه مطرح شود، صرفاً حدس و گمان است. یکی از کاربران Weibo، فاش کرد که آیفون 16 پرو در تست‌های Geekbench حداکثر 12 وات مصرف می‌کند و در تست‌های چند هسته‌ای به امتیاز 9615 می‌رسد. بنابراین، اگر ادعاها درست باشد، OnePlus 13 باید بهتر از آن باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این تراشه اختصاصی وان پلاس ۱۳ می‌تواند با نمونه عادی خیلی متفاوت باشد؟

source

توسط wikiche.com