در حالی که کد منبع اندروید 15 در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی در AOSP منتشر شد، گوگل هرگز به‌روزرسانی OTA برای گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل منتشر نکرد. گزارش‌های متعددی حاکی از آن بودند که این آپدیت می‌تواند در ماه اکتبر عرضه شود و در اواسط سپتامبر نیز تاریخ دقیق‌تری یعنی ۱۵ اکتبر برای آن ارائه شد. حالا خود گوگل تأیید کرده که اندروید ۱۵ از اواخر ۱۵ اکتبر برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌شود.

پستی درباره اندروید ۱۵ امروز زودتر از موعد در انجمن پیکسل آلمانی گوگل منتشر شد. اگرچه از آن زمان این پست حذف شده اما چندین نفر درباره این پست ایمیل دریافت کردند و اسکرین‌شات‌هایی از این پست را به اشتراک گذاشتند. در هر صورت، این تأییدیه‌ای است که بر طبق آن، اندروید ۱۵ از اواخر امروز ۱۵ اکتبر برای همه تلفن‌ها و تبلت‌های پیکسل سازگار منتشر خواهد شد.

در پست این شرکت آمده است که این به‌روزرسانی را به تدریج در هفته آینده در اپراتورهای سراسر جهان در دسترس قرار خواهد داد؛ بنابراین، برای اینکه در گوشی پیکسل خود این به‌روزرسانی را دریافت کنید، باید مدت زمان بیشتری را صبر کنید. بر اساس سوابق گوگل، اعلام رسمی و OTA باید حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی منتشر شود و تصاویر آن نیز در همان زمان برای دانلود در دسترس است.

آپدیت اندروید ۱۵ ممکن است در کنار نسخه October Pixel Feature Drop عرضه شود و بنابراین، گوگل ممکن است برخی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را معرفی کند که در بخشی از برنامه بتا نیستند. ساعت‌های هوشمند Pixel Watch نیز می‌توانند برخی از ویژگی‌های جدید را به‌عنوان بخشی از Feature Drop دریافت کنند.

توجه داشته باشید که اگر گوشی گوگل پیکسل شما از قبل نسخه بتا Android 15 QPR1 را دارد، دیگر گزینه‌ای برای نصب نسخه پایدار نخواهید داشت. برای این کار باید برنامه بتا را ترک کنید که حافظه داخلی گوشی شما پاک شود.

اشاره موتورولا به عرضه اندروید ۱۵

جالب اینجا است که شاید گوگل تنها شرکتی نباشد که اندروید ۱۵ را برای دستگاه‌های خودش عرضه می‌کند. برخی از کاربران در هند گزارش دادند که تبلیغی مبنی بر در دسترس بودن به‌روزرسانی برای دستگاه‌هایشان را دریافت کردند. با این حال، به نظر می‌رسد که این یک نسخه بتا خواهد بود و احتمالاً موتورولا آن را فقط برای کاربران منتخب که بخشی از یک برنامه بتا هستند، در ۱۵ اکتبر عرضه می‌کند.

جدای از موتورولا، ممکن است که شیائومی، ویوو، Nothing و سایرین نیز چارچوب زمانی دقیق‌تری را برای انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۵ خود در آینده‌ای نزدیک تعیین کنند.

منبع androidpolice

source

توسط wikiche.com