وزنش از یک میاتا سبک‌تر است، اما قدرتی بیش از سه برابر و نیم دارد. اگر احساس می‌کنید که تعداد ابرخودروهای فوق‌العاده گران‌قیمت کم است، خبر خوبی برایتان داریم. پس از معرفی خودرو اسپیدستر نیم‌11 با الهام از IndyCar در سال گذشته، شرکت Oilstainlab واقع در کالیفرنیا با مدل HF-11 برای سال 2026 بازگشته است. این خودرو با قیمت قابل‌توجه 1.85 میلیون دلار به فروش می‌رسد. این خودرو چیست؟ یک ماشین موتور وسط و دیفرانسیل عقب که وزنی کمتر از یک Mazda Miata دارد و بیش از سه برابر و نیم قدرت تولید می‌کند.

شرکت Oilstainlab توسط طراحان خودرو، نیکیتا و ایلیا بریدان تأسیس شده است و در حال طراحی یک کوپه سبک با موتور فلت-شش است. شاید وسوسه شوید بگویید که این موتور از پورشه گرفته شده، اما این دو برادر به Car and Driver گفتند که این موتور طبیعی تنفس، منشأیی از زوفنهاوزن (محل پورشه) ندارد. موتور 4.5 لیتری این خودرو 650 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا 12,000 دور در دقیقه می‌چرخد. اگر این موضوع به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز نبود، یک گیربکس دستی شش‌سرعته یا یک گیربکس متوالی هفت‌سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برای حفظ وزن در حدود 900 کیلوگرم، HF-11 از شاسی مونوکوک فیبرکربنی به همراه بدنه کامل فیبرکربنی و چرخ‌های قفل‌مرکز فورج‌شده استفاده می‌کند. یک بدنه آلومینیومی دست‌ساز نیز در دست بررسی است، البته به شرطی که Oilstainlab بتواند فرد مناسبی برای انجام این کار دستی پیدا کند. همچنین یک نسخه مخصوص پیست نیز برنامه‌ریزی شده که دارای چرخ‌های 18 اینچی در هر دو محور و لاستیک‌های میشلین Pilot Sport Legends خواهد بود. مدل قانونی برای جاده دارای چرخ‌های جلو 19 اینچی و عقب 20 اینچی با لاستیک‌های میشلین Pilot Sport Cup 2 R خواهد بود.

علاوه بر موتور شش سیلندر، Oilstainlab در حال توسعه یک پیشرانه تمام‌الکتریکی برای HF-11 است. این نسخه 860 اسب بخار قدرت خواهد داشت، اما 500 هزار دلار بیشتر از مدل بنزینی هزینه دارد و با قیمت 2.35 میلیون دلار عرضه می‌شود. نسخه برقی به‌طور پیش‌بینی‌ شده سنگین‌تر خواهد بود، اما بر اساس گزارش Top Gear، شرکت قصد دارد وزن این نسخه را به 953 کیلوگرم برساند. حتی با وجود باتری بزرگ 80 کیلووات ساعتی، افزایش وزن حدود 45 کیلوگرمی قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

هرچند HF-11 یک ابرخودروی کامل است، اما تجهیزات متعددی نیز دارد، از جمله سیستم تهویه مطبوع، آینه دید عقب دیجیتال، آینه‌های برقی و گرم‌شونده، به‌علاوه یک دوربین عقب. صندلی‌ها قابلیت تنظیم دارند و پدال‌ها و فرمان نیز قابل تنظیم هستند. هر یک از 25 خودرویی که برای تولید برنامه‌ریزی شده‌اند، همراه با دو کلاه ایمنی که در داخل درها جاسازی شده‌اند، عرضه می‌شود. حتی افراد بلندقد با 190 سانتی‌متر قد نیز می‌توانند با کلاه ایمنی داخل خودرو جا شوند.

در فهرست مشخصات فنی به سیستم تعلیق پوش‌راد با دامپرهای قابل تنظیم Öhlins و توزیع وزن 45:55 اشاره شده است. کالیپرهای شش‌پیستونی با دیسک‌های 394 میلی‌متری در جلو و کالیپرهای چهارپیستونی با دیسک‌های 390 میلی‌متری در عقب از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو هستند. همچنین درها به سبک پروانه‌ای باز می‌شوند که جلوه خاصی به آن می‌بخشند.

اگر درباره ابعاد خودرو کنجکاو هستید، HF-11 دارای 170 اینچ طول، 80 اینچ عرض و 44 اینچ ارتفاع است و فاصله محوری آن 106.8 اینچ است. Oilstainlab تخمین زده است که مصرف سوخت این خودرو در شهر 14 مایل بر گالن و در بزرگراه 26 مایل بر گالن خواهد بود. ظرفیت مخزن سوخت آن نیز 25 گالن (94 لیتر) خواهد بود.

پس از معرفی رسمی، گام بعدی ساخت یک نمونه اولیه عملیاتی در بهار آینده و در نهایت آغاز تولید محدود است. با این حال، پیدا کردن 25 خریدار در این بخش شلوغ بازار کار آسانی نخواهد بود، زیرا Oilstainlab فاقد نام تجاری شناخته‌شده‌ای مانند رقبای خود است.

source

توسط wikiche.com