در سال جاری میلادی، اصطلاح و ترند «مقصد جایگزین» بسیار محبوب بود، ترندی که در آن، افراد به مکان‌هایی سفر می‌کنند که از نظر ظاهری شبیه به مکان‌های گران‌تر هستند. حالا وب سایت و مجله Expedia به تازگی گزارش سالانه خودش از ترندهای سفر در سال ۲۰۲۵ میلادی را منتشر کرده است.

وب سایت Expedia با جمع‌آوری و بررسی مجموعه وسیعی از داده‌ها از وب سایت خودش و همچنین وب سایت‌های Hotels.com و Vrbo و همچنین تحلیل واکنش‌های بازدیدکنندگان قبلی، توانسته به ترندهای سال آینده دست پیدا کند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با ترندهای سفر در سال آینده آشنا شوید.

سفر برای خرید کالا

ویدیوهای پرطرفدار در تیک تاک سال‌ها است که مسافران را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما اکنون، ترند آن بیشتر گسترش پیدا کرده است و جدیدترین مورد آن نیز سفر برای خرید کالا یا Goods Getaways است.

به گفته این شرکت، مسافران فضای بیشتری را در داخل چمدان خودشان ایجاد می‌کنند و حتی برخی مخصوص خرید و تهیه کالا به سفر و تعطیلات می‌روند که مانند خرید شکلات‌های محبوب و ترند از دبی یا محصولات مراقبت پوستی از کره جنوبی است. داده‌ها حاکی از آن هستند که بسیاری از افراد در هنگام سفر سعی می‌کنند تا محصولات بومی‌ای را خریداری کنند که در محل زندگی خودشان وجود ندارد یا کم پیدا می‌شود.

تعطیلات همه‌جانبه و جامع

وب سایت Expedia پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۵ میلادی، تعطیلات همه‌جانبه و جامع بیشتر ترند خواهد شد و هتل‌ها و استراحتگاه‌های زنجیره‌ای همانند Hyatt، Marriott و Hilton بیشتر روی این ترند پافشاری خواهند کرد. عصر امروزی تا حدودی توسط مصرف‌کنندگان جوان‌تر و باهوش شکل گرفته که می‌خواهند اقامتی لوکس و بدون استرس و راحتی داشته باشند. به همین خاطر نیز آن‌ها سعی می‌کنند تا تعطیلات خودشان را به صورت همه‌جانبه و جامع انتخاب کنند و دردسر کمتری در برنامه‌ریزی سفر داشته باشند.

Pool and beach view at the Grand Palladium all-inclusive resort in Jamaica. Taylor McIntyre/Travel + Leisure

رنسانس هتل رستوران

هتل‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که رستوران‌ها به تنهایی به یک مقصد گردشگری تبدیل می‌شوند. این شامل آوردن سرآشپزهای مشهور جهانی و همچنین اطمینان حاصل کردن از این است که منوها برای جذب مهمانان مناسب است.

به‌عنوان مثال، رستوران San Laurel یک رستوران کالیفرنیایی اسپانیایی است که با حضور سرآشپز تحسین شده خوزه آندرس است و با هیاهوی بسیار زیادی در کنراد لس‌آنجلس افتتاح شد. در مائویی و پس از آتش‌سوزی ویرانگر سال ۲۰۲۳، رستوران Ferraro’s Restaurant & Bar یک غذاخوری Four Seasons Maui باز کرده که تنها رستوران روباز کنار اقیانوس در وایلیا به شمار می‌رود.

رفتن به مقاصد کمتر شناخته شده

مجله Expedia بیان کرده که در سال ۲۰۲۵ میلادی، مسافران دوست دارند از مقاصد شناخته شده و محبوب لذت ببرند اما در کنار این سفر خود، سفر یک روزه به مناطق کمتر شناخته را نیز در دستور کار قرار می‌دهند. در یک نظرسنجی، بیشتر افراد بیان کردند که دوست دارند در تعطیلات بعدی خود از یک مقصد انحرافی نیز دیدن کنند.

به‌عنوان مثال، مسافران و گردشگران پس از بازدید از شهر پاریس، می‌توانند بازدید از ریمز در کشور فرانسه را نیز در سفر خودشان بگنجانند. یا اینکه می‌توانند با گذر از شهر میلان در ایتالیا، از شهر برشیا نیز دیدن کنند.

فهرست پدیده‌ها

با توجه به اینکه خورشید گرفتگی کامل در سال ۲۰۲۴ میلادی توجه گردشگران زیادی را به خودش جلب کرد، مجله Expedia بر این باور هستند که سفر برای تماشای پدیده‌های طبیعی در سال آینده میلادی نیز ترند خواهد بود.

ترند Set-Jetting

ترند Set-Jetting به معنای بازدید از مکان‌هایی است که به‌عنوان محل فیلم‌برداری فیلم‌ها و سریال‌های مشهور مورد استفاده قرار گرفتند. این ترند از سال‌ها پیش وجود دارد و در سال ۲۰۲۵ میلادی نیز ادامه خواهد داشت. تقریباً دو سوم مسافران بیان کردند که فیلم‌ها، سرویس‌های استریم و سریال‌ها روی انتخاب‌های سفر آن‌ها تأثیر می‌گذارند و مطمئناً این مسئله در سال آینده میلادی بیشتر نیز خواهد بود.

منبع travelandleisure

source

توسط wikiche.com