بهترین گوشی های گیمینگ میان رده می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای گوشی‌های پرچم‌دار برای بازی باشند. در ادامه با این راهنمای خرید با پلازا همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به برترین میانرده های مناسب برای گیم.

گاهی اوقات فکر می‌کنیم برای اجرای بازی‌های حرفه‌ای روی مویابل حتما باید گوشی گیمینگ پرچمدار داشته باشیم. اما این درست نیست! گوشی های میان رده گیمینگ زیادی در بازار وجود دارند که با کمترین قیمت نیازهای ما را برآورده می‌کنند. کدام برند برای خرید Gaming Phone قیمت مناسب بهتر است؟ در این مقاله به معرفی بهترین گوشی های گیمینگ میان رده می‌پردازیم.

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین گوشی های میان رده گیمینگ

با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت گوشی طی چندین ماه گذشته، حالا انتخاب بهترین گوشی میانرده برای بازی از همیشه مشکل‌تر شده است. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به گوشی های میان رده مناسب بازی بپردازیم.

۱. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده

+Xiaomi Redmi Note 13 Pro
تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۱۱۷۹
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر اولد با روشنایی بالا، بلندگوهای باکیفیت، ارزش خرید بالا نسبت به قیمت
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

بهترین گوشی میان رده برای بازی که می‌توانید خریداری کنید، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس است. این محصول از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا بهره می‌برد و از همین رو، می‌تواند در تمامی بازی‌ها، عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد. از سمت دیگر، به لطف نمایشگر اولد که از حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت در حالت HDR بهره‌مند است، تجربه لذت‌بخشی از گیمینگ و همچنین تماشای ویدیوها خواهید داشت. این پنل از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تجربه‌ای روان و سریع از اجرای بازی‌های موبایلی در اختیار شما قرار دهد. بهره‌مندی از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و همچنین بلندگوهای استریو باکیفیت، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را به بهترین موبایل گیمینگ میان‌رده تبدیل می‌کنند.

۲. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

گوشی میان رده برای گیم

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۷۹۳
قیمت حدود ۱۸ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر اولد با روشنایی بالا، بلندگوهای باکیفیت، عملکرد خوب در استفاده طولانی
  • نقاط ضعف: فاقد اسلات کارت حافظه است

گزینه بعدی ردمی نوت 13 پرو 5G است که از روزهای اول حضور خود در بازار، توانست با مشخصات قابل توجه و کیفیت ساخت بالای خود، نظر مثبت کاربران زیادی را جلب کند. این محصول با تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ عرضه شده است که یک تراشه نسبتا جدید از کوالکام به حساب می‌آید و به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 710، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها داشته باشد. از سمت دیگر، شیائومی از همان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد مدل پرو پلاس در این گوشی استفاده کرده است و به همین دلیل، تجربه بصری که ردمی نوت ۱۳ پرو ارائه می‌کند، تا حد زیادی نزدیک به مدل گران‌تر است. بهره‌مندی از شارژ سریع ۶۷ وات در کنار بلندگوهای استریو قدرتمند، از دیگر نقاط قوت این محصول به حساب می‌آیند.

۳. شیائومی پوکو X6 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده

Xiaomi Poco X6 Pro
تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۳۰۶۸
قیمت حدود ۱۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر باکیفیت، سرعت شارژ بالا، تراشه قدرتمند
  • نقاط ضعف:

پوکو X6 پرو با اختلاف زیادی، بهترین گوشی میان رده برای بازی در بازار به حساب می‌آید. این محصول پوکو از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا بهره می‌برد که در اکثر بنچمارک‌ها پا به پای تراشه‌های پرچم‌دار پیش می‌رود و قدرت پردازشی مثال‌زدنی دارد. در گیمینگ، این تراشه درخشان ظاهر می‌شود و می‌تواند تمامی بازی‌های روز را با تنظیمات گرافیکی بالا و فریم‌ریت مناسب در اختیار شما قرار دهد. پوکو X6 پرو در سایر بخش‌ها نیز یک گوشی ارزشمند است؛ برای مثال، نمایشگر این موبایل یک پنل ۶.۶۷ اینچی است که در حالت HDR تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی دارد و می‌تواند تجربه عالی از گیمینگ در اختیارتان قرار دهد. همچنین، به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات، شما می‌توانید باتری را ظرف مدت کمتر از ۴۵ دقیقه به شارژ کامل برسانید که یک مزیت مهم برای گیمرها است.

۴. شیائومی پوکو X6

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده

Xiaomi Poco X6
تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۷۹۲
قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر با روشنایی بالا، بلندگوهای استریو باکیفیت، سرعت شارژ بالا
  • نقاط ضعف: شارژدهی معمولی

یکی دیگر از گوشی‌های میان رده برای گیم که می‌تواند نسبت به قیمت یک انتخاب ایده‌آل به حساب بیاید، پوکو X6 است. مشخصات این گوشی در تمامی بخش‌ها از جمله نمایشگر، دوربین، باتری و اسپیکر، با مدل پرو یکسان است اما با یک تفاوت مهم در بخش تراشه؛ پوکو X6 از تراشه ضعیف‌تری بهره می‌برد و به همین دلیل عملکرد آن تا حد زیادی در گیمینگ محدودتر از پوکو X6 پرو است؛ با این وجود، تراشه استفاده شده در این گوشی همچنان جزو قدرتمندترین تراشه‌هایی است که می‌توانید در یک موبایل میان‌رده پیدا کنید؛ به همین دلیل، پوکو X6 نیز می‌تواند عملکرد راضی‌کننده‌ای در گیمینگ داشته باشد.

۵. سامسونگ گلکسی A35

گوشی میان رده برای گیم

Samsung Galaxy A35
تراشه اگزینوس ۱۳۸۰
نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۸۰۹
قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر باکیفیت و ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای استریو، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب
  • نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین

در بازه قیمتی حدود ۱۳ میلیون تومان، سامسونگ با گلکسی A35 خود بهترین انتخاب برای گیمینگ به حساب می‌آید. این گوشی با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ که پیش‌تر در گلکسی A54 استفاده شده بود، روانه بازار شده است و عملکرد قابل قبولی در پردازش‌های گرافیکی مربوط به بازی‌های موبایلی دارد. در کنار این تراشه، شما به یک پنل ۶.۶ اینچی سوپر امولد دسترسی دارید که حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند تجربه مثال‌زدنی از گیمینگ ارائه کند. این گوشی حتی در شارژدهی نیز درخشان ظاهر می‌شود اما بزرگترین نقطه ضعف آن در مقایسه با موبایل‌های شیائومی، سرعت شارژ پایین است که از ۲۵ وات فراتر نمی‌رود.

۶. سامسونگ گلکسی A25

گوشی گیمینگ میان رده

Samsung Galaxy A25
تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۴/۶/۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
امتیاز در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme ۶۴۳
قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: بلندگوهای استریو، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی، تراشه قدرتمند نسبت به قیمت
  • نقاط ضعف: سرعت شارژ پایین

یکی دیگر از موبایل‌های سامسونگ که می‌تواند برای گیمینگ انتخاب مناسبی به حساب بیاید، گلکسی A25 است. این محصول با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ همراه شده است که از اکثر رقبا قدرت پردازشی بالاتری ارائه می‌کند و در هنگام گیمینگ، عملکرد بهتری دارد. در کنار آن، سامسونگ یک پنل اولد با روشنایی قابل قبول و نرخ نوسازی 120 هرتز را نیز ارائه می‌کند. شما همچنین به بلندگوهای استریو نیز دسترسی دارید که نسبت به قیمت این گوشی، صدا را با بلندی قابل توجهی تولید می‌کنند. همچنین، یکی دیگر از نقاط قوت گلکسی A25، شارژدهی نسبتا طولانی آن است که سبب می‌شود گوشی در هنگام گیمینگ، کمتر نیاز به شارژ داشته باشد.

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ میان رده تا ۶ میلیون

با توجه بالا رفتن قیمت گوشی طی چندین ماه اخیر، در حال حاضر به سختی می‌توانید یک گوشی مناسب برای بازی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان پیدا کنید. در بازه قیمتی 6 تا 7 میلیون تومان نیز گوشی‌های رده‌پایین زیادی از سامسونگ، آنر و شیائومی و حتی هواوی در بازار وجود دارند. اما فعلا بهترین انتخاب، پوکو M5s است که با پردازنده هلیو G95 خود، بهترین گوشی گیمینگ تا 7 میلیون تومان به حساب می‌آید.

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ میان رده تا ۱۰ میلیون تومان

برای خرید بهترین گوشی های گیمینگ میان رده تا 10 میلیون تومان، یک گزینه پیش روی شما قرار دارد و آن هم گلکسی A25 است. این گوشی همانطور که در بالا به آن پرداختیم، با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ عرضه شده است که قادر است اکثر بازی‌ها را با فریم ریت بالای ۳۰ در تنظیمات متوسط اجرا کند و حتی برخی بازی‌ها نیز در تنظیمات اولترا به خوبی با آن اجرا می‌شوند. علاوه بر گلکسی A25، موبایل دیگری که می‌توانید در این بازه قیمتی در نظر داشته باشید، گوشی داریا باند است که از تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ بهره می‌برد و نسبت به A25، عملکرد کمی بهتری دارد.

نکات مهم در خرید گوشی های گیمینگ

در خرید گوشی‌های گیمینگ باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید. این دستگاه‌ها باید از قدرت پردازشی بالا، نمایشگر مناسب و سیستم خنک‌کننده کارآمد برخوردار باشند. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب گوشی گیمینگ اشاره خواهیم کرد:

  • پردازنده قدرتمند:

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب گوشی گیمینگ، پردازنده قدرتمند است. تراشه‌های میان‌رده اسنپدراگون و مدیاتک، از بهترین انتخاب‌ها برای گوشی‌های گیمینگ میان‌رده هستند. این پردازنده‌ها می‌توانند بازی‌های سنگین را بدون افت عملکرد اجرا کرده و تجربه‌ای روان و بدون لگ در اختیارتان قرار دهند.

  • نمایشگر با نرخ نوسازی بالا:

خوشبختانه این مورد در بسیاری از موبایل‌های میان‌رده به یک ویژگی پیش‌فرض تبدیل شده است. نمایشگر با نرخ نوسازی (Refresh Rate) بالا، مانند 90 یا 120 هرتز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی گیمینگ است. این ویژگی باعث می‌شود که حرکات روی صفحه نمایش روان‌تر و سریع‌تر به‌نظر برسند و شما تجربه بهتری، به خصوص در بازی‌های آنلاین رقابتی، داشته باشید.

  • سیستم خنک‌کننده کارآمد:

بازی‌های سنگین می‌توانند باعث گرم شدن گوشی شوند که این مسئله منجر به افت عملکرد دستگاه خواهد شد. گوشی‌های گیمینگ معمولا به سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته‌ای مجهز هستند که گرمای تولید شده را به خوبی مدیریت می‌کنند و مانع از کاهش سرعت پردازش در اثر گرما می‌شوند. برخی از گوشی‌ها حتی از فن داخلی یا سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برند. البته این قابلیت‌ها را نمی‌توانید در موبایل‌های میان‌رده پیدا کنید اما باز هم بهتر است به عملکرد سیستم‌خنک کننده گوشی توجه داشته باشید.

  • حافظه رم و ذخیره‌سازی بالا:

گوشی‌های گیمینگ نیاز به حافظه رم بالا (حداقل 8 گیگابایت یا بیشتر) و فضای ذخیره‌سازی مناسب دارند. حافظه رم بالا به اجرای همزمان چند برنامه و بازی‌های سنگین کمک می‌کند، در حالی که فضای ذخیره‌سازی بالا امکان نصب بازی‌های با حجم بیشتر را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیز می‌تواند مزیت مهمی باشد.

  • عمر باتری و قابلیت شارژ سریع: 

هیچ چیز به اندازه گیمینگ باتری موبایل را تخلیه نمی‌کند؛ از همین رو، باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت یا بیشتر، برای گیمینگ در بازه‌های زمانی طولانی مدت مناسب هستند. علاوه بر این، قابلیت شارژ سریع می‌تواند به شما این امکان را بدهد که پس از مدت کوتاهی، دوباره به بازی بازگردید.

  • بلندگوهای با کیفیت:

کیفیت صدا نیز در گوشی‌های گیمینگ اهمیت زیادی دارد. داشتن بلندگوهای استریو با صدای بلند و واضح، شما را بهتر در محیط بازی غرق می‌کند و می‌تواند در بازی‌های رقابتی برای تشخیص جهت صدا مفید باشد.

سوالات متداول

۱. حداقل حافظه رم مناسب برای گیمینگ چقدر است؟

برای اینکه تجربه مناسبی از اجرای بازی‌های مختلف داشته باشید، بهتر است گوشی حداقل از ۸ گیگابایت رم پشتیبانی کند.

۲. حداقل ظرفیت باتری گوشی چقدر باید باشد؟

پاسخ به این سوال به میزان مصرف تراشه دستگاه دارد اما به طور کلی برای گیمینگ نیاز به یک باتری با ظرفیت بیش از ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیاز است.

۳. حداقل حافظه داخلی مناسب گیمینگ چقدر است؟

ظرفیت حافظه داخلی بستگی به تعداد بازی‌هایی که می‌خواهید در دستگاه نصب کنید، دارد. در بیشتر مواقع ۲۵۶ گیگابایت برای نصب چند بازی مختلف کافی است.

سخن پایانی

با توجه به افزایش سرسام آور قیمت گوشی، حالا خرید بهترین گوشی های میان رده گیمینگ از همیشه بیشتر خرج روی دست شما می‌گذارد؛ چرا که خیلی از گوشی‌های میان‌رده را دیگر کمتر می‌توان به‌عنوان گوشی میان‌رده در بازار ایران معرفی کرد. اما هنوز هم چندین گزینه مختلف با قیمت مناسب در دسترس هستند که می‌توانند گزینه مناسبی باشند. از نظر شما بهترین گوشی میان رده برای بازی کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com