کدام روش چاپ بهتر است؟ فاکتورهای مهم برای انتخاب روش چاپ

استفاده از هر یک از روش‌ها با توجه به نیاز مشتری انجام می‌پذیرد و یکی از فاکتورهای انتخاب هر یک از روش‌ها به بزرگ یا کوچک‌بودن پروژه بستگی دارد. در مجموع، مشتری هنگام سفارش، باید فاکتورهای زیر را درنظر بگیرد:

تعداد و تیراژ چاپ محصول

اگر سفارشی با تعداد بالا درنظر دارید، حتماً باید از چاپ افست یا لیتوگرافی استفاده کنید که برای چاپ در تعداد بالا اقتصادی‌تر است؛ اما اگر سفارش در تعداد پایین و مقداری کمتر از ۱۰۰۰ بود، استفاده از چاپ دیجیتال مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

زمان تحویل سفارش

در فرایند چاپ دیجیتال که اطلاعات از طریق کامپیوتر به دستگاه لیزری یا جوهرافشان منتقل می‌شوند، نسبت به چاپ افست که مراحل مکانیکی پیچیده‌ای برای چاپ دارد، سرعت چاپ بالاتر است. بنابراین اگر برای تحویل کار عجله دارید می‌توانید از چاپ دیجیتال استفاده کنید و سفارش را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

پرس‌های افست محدودیتی برای اندازه محصول چاپ‌شده ندارند؛ اما در چاپ دیجیتال محدودیت‌هایی برای سایز محصول چاپ‌شده وجود دارد. اگر اندازه خاصی را مدنظر دارید می‌توانید از چاپ لیتوگرافی استفاده کنید.

در سفارشاتی که به رنگ پنتون نیاز است باید از چاپ افست استفاده کرد که نسبت به روش دیجیتال تطبیق رنگ بهتری دارد. در کل برای چاپ رنگی، افست بهتر از دیجیتال است و کیفیت چاپ بهتری دارد.

سفارشی‌سازی چاپ

چاپ دیجیتال از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار است و امکان تغییر داده‌ها در آن وجود دارد. بنابراین برای سفارشی‌سازی محصول دلخواه مشتری کاملاً مناسب است. به‌دلیل محدودیت‌هایی که چاپ لیتوگرافی دارد، بهتر است برای سفارشات خاص از روش دیجیتال استفاده کنید.

تفاوت چاپ افست و دیجیتال کتاب به روش چاپ، نحوه عملکرد هر یک از دستگاه‌ها و فاکتورهایی مانند تیراژ و تعداد نسخه چاپی، اندازه، سرعت چاپ، رنگ و سفارشی‌سازی محصول برمی‌گردد. هر یک از این دو روش چاپ مزایایی دارند. مثلاً در روش افست، چاپ در تیراژ بالا انجام می‌شود و هزینه آن مقرون‌به‌صرفه‌تر از چاپ دیجیتال است؛ اما سرعت چاپ در روش دیجیتال بالاتر است. هنگام استفاده از روش چاپ افست امکان تغییر داده‌ها طی فرایند چاپ امکان‌پذیر نیست؛ اما در چاپ دیجیتال به‌راحتی می‌توانید داده‌ها را به سلیقه مشتری تغییر دهید. کارکردن با دستگاه چاپ در روش دیجیتال ساده‌تر از روش لیتوگرافی است و از نیروی انسانی کمتری استفاده می‌شود. اگر سوال یا نظری در این زمینه دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche.com