حدود سه سال پیش بود که ساخت فیلم افسانه اوچی (The Legend of Ochi) اعلام شده بود و حالا این اثر سینمایی قرار است بالاخره به روی پرده سینماها بیاید. به تازگی استودیو A24 تریلری را برای این فیلم منتشر کرده که عناصر مختلف و فانتزی این اثر سینمایی را به نمایش می‌گذارد. استودیو A24 در طول سال‌ها با انتشار آثار برجسته و موفق توانسته آوازه بسیار خوبی در بین مخاطبان ایجاد کند و حالا نیز این استودیو محبوب در حال آماده شدن برای اکران یکی از متفاوت‌ترین آثار خودش می‌شود. داستان این اثر سینمایی در دنیایی فانتزی جریان دارد که در آن، موجودات پشمالوی معروف به اوچی زندگی می‌کنند.

فیلم «افسانه موچی» حول محور دختر جوانی است که از خانه‌اش در جزیره‌ای زیبا فرار می‌کند و سپس متوجه می‌شود که چطور باید با یکی از موجودات اوچی ارتباط برقرار کند. ساکنان جزیره از این موجودات آبی رنگ با گوش‌های یودا مانند می‌ترسند اما این دختر جوان با یکی از این موجودات جوان‌تر و بی‌گناه‌تر دوست می‌شود. این تریلر دنیای اورجینال و شگفت‌انگیزی را به نمایش در می‌آورد که این ماجراجویی در آن رخ می‌دهد و بینش کوچکی در مورد احتمالاتی را ارائه می‌کند که می‌توانند به وجود بیایند، درست همان‌طور که ما بیشتر و بیشتر درباره اوچی، تهدیدی که آن‌ها ممکن است داشته باشند و اینکه چرا کل جامعه از آن‌ها هراس دارند، می‌آموزیم.

طبق گزارش‌های تازه منتشر شده، فیلم «افسانه اوچی» حس و حالی شبیه به فیلم‌های پیتر جکسون قبل از دوران فیلم‌های Lord of the Rings دارد. در حقیقت، مدیران استودیو A24 آن چنان از فیلمنامه و فضای ماجراجویی این اثر غافلگیر شدند که تصمیم گرفتند تا با ایسایا ساکسون همکاری کنند، کسی که اولین تجربه کارگردانی خودش را به دست می‌آورد. این استودیو سابقه‌ای درخشان در حمایت از فیلمسازان مستقل و جدید دارد و اصلاً جای تعجب ندارد که آن‌ها از این فرصت برای زنده کردن این داستان جذاب روی پرده سینماها استفاده کردند.

یکی دیگر از نشانه‌های پتانسیل فیلم سینمایی «افسانه اوچی»، آن است که این اثر توانسته توجه چندین بازیگر برجسته و پرآوازه هالیوودی را به خودش جلب کند که شامل بازیگران ویلم دفو، امیلی واتسون،‌هلنا زنگل و فین ولفهارد می‌شود. تهیه‌کنندگی اجرایی این اثر سینمایی را نیز برادران روسو برعهده دارند، کسانی که دو فیلم اخیر Avengers را ساختند و قرار است فیلم سینمایی Avengers: Doomsday را نیز برای استودیو مارول بسازند.

با اینکه ایسایا ساکسون برای اولین بار سکان کارگردانی یک اثر سینمایی را در دست دارد اما او قبلاً سابقه کار به‌عنوان کارگردان موزیک ویدیوها و فیلم‌های کوتاه را در کارنامه هنری خودش دارد. او خودش فیلم‌نامه این اثر سینمایی را قلم زده و این به معنای آن است که اگر این اثر سینمایی بتواند برجسته و موفق باشد، این فیلمساز جدید به سرعت خواهد توانست خودش را در هالیوود به سطوح بالا برساند.

فیلم سینمایی «افسانه اوچی» قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۵ میلادی (جمعه 10 اسفند 1404) روی پرده سینماها اکران شود.


منبع collider

source

توسط wikiche.com