ویندوز ۱۰ در آخرین سال پشتیبانی اصلی خود قرار دارد، اما به نظر می‌رسد که این مسئله مانع از آن نشده است که مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی به این سیستم‌ عامل اضافه کند. در واقع، ویندوز ۱۰ بروزرسانی جالبی برای برنامه تنظیمات خود دریافت کرده است که حتی ممکن است کاربران ویندوز ۱۱ را کمی حسود کند.

نسخه پیش‌ نمایش و بتای ویندوز ۱۰ به شماره ساخت ۱۹۰۴۵.۵۰۷۰ (KB5045594) که به تازگی منتشر شده، دارای برخی بروزرسانی‌های پنهان در بخش «درباره» در برنامه تنظیمات است. علاوه بر اینکه برخی از عناصر طراحی ویندوز ۱۱ به طرز عجیبی به این بخش وارد شده‌اند (نامشخص است که این یک باگ است یا ویژگی جدید)، این صفحه بروزشده اطلاعات بیشتری درباره مشخصات رایانه شما نشان می‌دهد. این اطلاعات شامل مدل کارت گرافیک، مقدار حافظه ویدئویی، فضای ذخیره‌ سازی، و مدل درایو است. همچنین، مهم‌ترین بخش‌ها به‌ طور برجسته‌ای در کارت‌های بالای صفحه نمایش داده می‌شوند. جالب است!

 

ویندوز ۱۰ با ویژگی‌های جدید و بروز شده در تنظیمات

 

در بخش بروز شده «درباره» ویندوز ۱۰ حتی یک بخش سوالات متداول کوچک نیز وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن اطلاعات بیشتری درباره رایانه خود به‌ دست آورند، مانند اینکه چگونه مقدار RAM بر عملکرد تأثیر می‌گذارد، آخرین نسخه ویندوز چیست و موارد دیگر.

ظاهر این بخش مطمئناً عجیب است (ترکیبی نامتعارف از زبان طراحی ویندوز ۱۰ و ۱۱)، اما خوب است که می‌بینیم مایکروسافت صفحه «درباره» را با این همه اطلاعات اضافی بروز کرده و یادگیری مهم‌ترین جزئیات درباره رایانه شما را بسیار ساده‌تر کرده است.

فهرست تغییرات ساخت ۱۹۰۴۵.۵۰۷۰ به بخش جدید «درباره» اشاره کرده است، و برای فعالسازی آن نیاز است که دو شناسه ویژگی را با استفاده از برنامه ViVeTool فعال کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

۱. برنامه ViVeTool را از گیت‌ هاب دانلود کرده و فایل‌ها را در یک پوشه مناسب و به‌ آسانی دسترسی‌ پذیر باز کنید.

۲. خط فرمان (Command Prompt) را به‌ عنوان مدیر (Administrator) اجرا کنید و با استفاده از دستور CD به پوشه حاوی فایل‌های ViVeTool بروید.

۳. دستور زیر را تایپ کرده و Enter را بزنید:

vivetool /enable /id:48478026,48433719,49453572

۴. رایانه خود را مجدداً راه‌ اندازی کنید.

 

حالا تنها کاری که مایکروسافت باید انجام دهد، به جز اعلام رسمی این صفحه جدید، آوردن آن برای کاربران ویندوز ۱۱ است. جالب است که نسخه‌های پیش‌ نمایش ویندوز ۱۱ کارت‌های مشخصات مشابهی را در برنامه تنظیمات داشتند، اما مایکروسافت هرگز آنها را برای عموم منتشر نکرد.

source

توسط wikiche.com