هر کسی که قصد تعطیلات جزیره‌ای در آسیای جنوب شرقی را دارد با یک تصمیم دشوار روبه‌رو است؛ در منطقه‌ای که مملو از جزایر گرمسیری و پر از غذاهای شگفت‌انگیز و جاذبه‌های فرهنگی است، چطور فقط یکی را انتخاب می‌کنید؟

این بخش جادویی جهان به اندازه کافی تعطیلات جزیره‌ای عالی دارد که می‌توان تا سال‌ها در آن‌ها سفر کرد اما متأسفانه انتخاب یکی از بهترین‌ها کار دشواری است. اگر به دنبال اولین تجربه سفر به جزایر جنوب شرقی آسیا هستید، باید به پوکت در تایلند و بالی در اندونزی سفر کنید که هر دو فرهنگی غنی دارند، از سواحل درخشان برخوردار هستند و از همه مهم‌تر اینکه در دسترس همه افراد قرار دارند. در ادامه همراه با ما باشید تا متوجه شوید که پوکت بهتر است یا بالی؟

جزیره پوکت بلافاصله تمام کلیشه‌ها را به چالش می‌کشد. تایلند پر از جزایر رؤیایی، آرام و پر از نخل است که توسط امواج فیروزه‌ای احاطه شدند اما پوکت (Phuket) این جذابیت گرمسیری را با هیاهوی سرزنده، فضای خلاقانه و غذاهای هیجان‌انگیز در یک مرکز شهری پویا ترکیب می‌کند. سواحل درخشانی در اینجا وجود دارند، به خصوص در شمال جزیره که شامل ساحل Hat Surin، ساحل Hat Bang Thao و همچنین ساحل Hat Layan است.

From downtown markets to the karst landscapes of Ao Phang Nga National Park, Phuket is a sampling platter of Thai experiences. Sergii Figurnyi/Shutterstock

در بخش جنوبی جزیره نیز ساحل Hat Rawai قرار دارد که یکی دیگر از زیبایی‌های دلپذیر ساحلی است که در هر بازدیدی به دنبال آن هستید. اینجا به خاطر رستوران‌های غذاهای دریایی و روستایی، صحنه‌های پرهیاهوی کایت‌سواری و موارد دیگر شهرت دارد. غروب خورشید نیز جمعیت زیادی را به سمت Laem Phromthep می‌کشاند و حسی عرفانی را رقم می‌زند.

غذاهای جذاب پوکت

پوکت همچنین یکی از برجسته‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند را دارد که از ترکیب فرهنگ چینی و جنوب شرقی آسیا در طول قرن‌ها به وجود آمده است. پایتخت جزیره یعنی شهر پوکت نیز مرکزی عالی برای آشپزی است. اینجا مرکز استخراج قلع در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی بوده و مملو از ساختمان‌های چینی پرتغالی به رنگ آب نباتی، مغازه‌های قدیمی بازسازی شده و زیارتگاه‌های مخفی است که در طول جشنواره گیاه‌خواری سپتامبر / اکتبر جان می‌گیرند.

The dining scene in Phuket is a rich buffet of Thai flavors. Vladimir Razguliaev/Getty Images

نقطه برجسته پوکت نیز بازدید از پارک ملی دریایی Ao Pha-Nga است که بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسد. کایاک سواری یا پارو سواری باارزش‌ترین و کم تأثیرترین راه برای کاوش در این خلیج شگفت‌انگیز و پر از سازه‌های سنگ آهکی است. سفرهای یک روزه به Ko Phi-Phi نیز بسیار راحت است، جایی که شما می‌توانید از خلیج زیبای مایا دیدن کنید.

جاذبه‌های ساحلی

هیچ کجا هتل‌های ساحلی فریبنده و درخشانی مانند پوکت ندارد. شما می‌توانید در آنجا اقامتی لوکس را در یکی از اقامتگاه‌های برتر تایلند مانند Trisara یا Amanpuri داشته باشید. همچنین هاستل‌های سرگرم‌کننده و اجتماعی و هتل‌های بوتیک طراحی شده به ویژه در شهر پوکت وجود دارند. با این حال، گشت و گذار صبحگاهی در ساحل با فرو رفتن انگشت‌های پا در داخل شن و شنای هیجان‌انگیز در امواج فیروزه‌ای مطمئناً تجربه‌ای بسیار درخشان و خیره‌کننده‌ای را برای شما رقم خواهد زد.

جذابیت‌های بالی

جزیره بالی که به‌عنوان جزیره خدایان نیز شهرت پیدا کرده است، توانسته توجه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب کند. شهر اوبود بهشت معروف یوگا و پایتخت هنر است و این در حالی است که معبد Uluwatu نیز معبدی عالی و مکانی جذاب برای موج‌سواری به شمار می‌رود. کوتا نیز زمانی مرکزی جشن و مهمانی بوده و امروزه نیز کلاب‌های ساحلی و کافه‌های جذاب Seminyak و Canggu افراد زیادی را به خودشان جلب می‌کنند.

در کنار استراحتگاه‌های پنج ستاره مانند Raffles و Four Seasons که در میان باغ‌های استوایی پراکنده شده و به سواحل درخشان ختم می‌شوند، بازدیدکنندگان می‌توانند در مجموعه‌ای از مکان‌های طراحی جدید و مهیج مانند Lost Lindenberg و Nirjhara اقامت کنند. و حتی با افزایش تقاضا، هنوز هم می‌توانید یک اتاق ساده و راحت با بالکن خصوصی مشرف به باغ استوایی را با هزینه‌های بسیار کم در هر شب اجاره کنید.

Beaches in Phuket range from the busy to the blissfully calm. Igor Bukhlin/Shutterstock

با اینکه گردشگری در بالی به شدت رونق پیدا کرده و زیاد شده است اما این جزیره وسعتی بسیار بیشتر و در حدود ۱۰ برابری نسبت به پوکت دارد و به همین خاطر نیز شما همچنان می‌توانید مکانی دست نخورده و بکر پیدا کنید و گردشی دلنشین و ماندگار داشته باشید.

منبع lonelyplanet

source

توسط wikiche.com