سال گذشته، OneNote ویژگی جذابی دریافت کرد (که بعداً به Word هم اضافه شد) که به کاربران کامپیوترهای لمسی که از قلم پشتیبانی می‌کنند، امکان می‌داد با استفاده از حالت Draw and Hold خطوط و اشکال بی‌ نقص رسم کنند. به طور خلاصه، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد یک شکل آزادانه بکشید و سپس قلم را نگه دارید تا OneNote شکل را تشخیص داده و آن را مرتب کند. حالا، این ویژگی به اپلیکیشن‌های دیگری از مجموعه آفیس، مانند Excel و PowerPoint، نیز اضافه شده است.

شاید Excel اولین برنامه‌ای نباشد که وقتی به رسم با قلم فکر می‌کنید به ذهنتان خطور کند، اما همچنان ابزارهای گسترده‌ای برای کار با اشکال و خطوط دارد. به همین دلیل، مایکروسافت به زودی امکان استفاده از حالت Draw and Hold را برای مرتب‌تر کردن صفحات گسترده در Excel فراهم می‌کند. همچنین، این قابلیت برای PowerPoint بسیار مفید خواهد بود، جایی که طراحی‌ها و اشکال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

افزودن قابلیت Draw and Hold به Excel و PowerPoint در آفیس

 

مایکروسافت این ویژگی را به این صورت توضیح می‌دهد:

  1. یک کاربرگ جدید در Excel یا ارائه جدید در PowerPoint باز کنید.
  2. با یک حرکت، یک خط، فلش، یا شکل روی بوم بکشید و سپس قلم را برای چند میلی‌ثانیه نگه دارید.
  3. مشاهده کنید که شکل به نسخه مرتب‌تر از آنچه رسم کرده‌اید تبدیل می‌شود.

 

حالت Draw and Hold در اپلیکیشن‌های آفیس از اشکال زیر پشتیبانی می‌کند: دایره، بیضی، مثلث، مربع، مستطیل، لوزی، ذوزنقه، پنج‌ ضلعی و شش‌ ضلعی. پس از مرتب‌ سازی شکل، در Excel و PowerPoint می‌توانید آن را جابجا کنید، تغییر اندازه دهید، بچرخانید یا به همان صورت رها کنید.

مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی جدید هم‌ اکنون برای کاربران کانال بتا با نسخه آفیس 2410 (ساخت 18108.20000) یا نسخه‌های جدیدتر در دسترس قرار دارد. طبق معمول، ویژگی‌های جدید به تدریج عرضه می‌شوند تا ثبات برنامه حفظ شود و از بروز مشکلات جلوگیری شود؛ بنابراین، دریافت حالت Draw and Hold ممکن است چند روز طول بکشد.

در خبرهای دیگر آفیس، مایکروسافت به تازگی یک باگ خنده‌ دار در Word را تأیید کرده است. این باگ به جای ذخیره فایل‌ها به صورت محلی، آنها را حذف می‌کند، پس مراقب باشید. اطلاعات بیشتر و راه‌ حل‌های احتمالی درباره این موضوع در دسترس است.

source

توسط wikiche.com