دنیای گیمینگ بسیار پرشور و هیجان‌انگیز است و هر جزئیات کوچکی می‌تواند تجربه بازی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. یکی از جدیدترین جزئیاتی که می‌تواند این تجربه را ارتقا ببخشد، به کارگیری کیبوردهای نورپردازی‌شده RGB است که در حالت‌های مختلف می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد. این کیبوردها با طراحی‌های خلاقانه و افکت‌های نوری چشم نواز، فضای بازی را به یک محیط رنگارنگ و جذاب تبدیل می‌کنند. این کیبوردها علاوه بر زیبایی که به محیط اضافه می‌کنند، می‌توانند به بهبود عملکرد فرد کمک کرده و حس حضور و تعامل وی را افزایش دهند. همه این موارد باعث می‌شوند که کیبوردهای نورپردازی RGB به یک انتخاب غیر قابل جایگزین برای گیمرها تبدیل شود که در ادامه تلاش می‌کنیم مزایای بیشتری از آن را برای شما بیان کنیم.

کیبورد آر جی بی چیست؟

کیبورد RGB به کیبوردهایی اشاره دارد که از قابلیت نورپردازی خاصی به نام  استفاده RGB می‌کنند. در واقع کلمه RGB مخفف سه رنگ قرمز (Red)، سبز (Green) و آبی (Blue) است که از ترکیب آن‌ها می‌توان میلیون‌ها رنگ مختلف ایجاد کرد. با استفاده از این قابلیت امکان نورپردازی‌های بسیار متنوع و زیبا برای کیبوردهای RGB فراهم می‌شود.

برخلاف کیبوردهای بک لایت ساده که امکان تغییر رنگ را ندارند، کیبوردهای RGB را می‌توان به رنگ دلخواه در‌آورد. توصیه می‌شود هنگام خرید کیبورد گیمینگ به این نکته دقت کافی داشته باشید و حتما از فروشنده بخواهید کیبورد RGB به شما بدهد.

انواع کیبورد RGB از نظر نورپردازی

تاثیر کیبوردهای نورپردازی‌شده RGB در تجربه‌ی گیمینگ

ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد به گونه‌ای که حدود 16.7 میلیون رنگ می‌توان ایجاد کرد. علاوه بر تنوع رنگ‌ها، شیوه‌های مختلفی برای نورپردازی هم وجود دارد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

1- کیبوردهای RGB با نورپردازی ثابت

در این کیبوردها تمامی کلیدها به یک رنگ ثابت و مشخص در می‌آیند و نورپردازی یک دستی دارند. کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه یا حال و هوای خود رنگ کیبورد را تغییر دهند که در هر بار تغییر، رنگ کل کلیدها تغییر می‌کند و بیشتر برای کسانی که به دنبال یک نورپردازی ساده و بی‌دردسر هستند، مناسب است. البته این نوع از کیبوردها نسبت به سایر مدل‌ها قیمت مناسب‌تری دارند و می‌توان به عنوان یک گزینه اقتصادی به آن نگاه کرد.

2- کیبوردهای RGB با نورپردازی منطقه‌ای

در برخی از موارد کیبورد به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر بخش به کمک رنگ متفاوتی نورپردازی می‌شود. برای نمونه می‌توان بخش عددی کیبورد را به رنگ متفاوتی نورپردازی کرد. این شیوه نورپردازی بیشتر برای کسانی کاربردی است که شخصی‌سازی‌های ساده را دوست دارند؛ اما نیازی به تنظیم دقیق رنگ هر کلید نیازی ندارند.

3- کیبوردهای RGB با نورپردازی جداگانه هر کلید

در پیشرفته‌ترین حالت نورپردازی RGB می‌توانید رنگ هر کلید را جداگانه و مستقل از سایر کلیدها تعیین کنید. برای نمونه می‌توانید کلیدهای مربوط به تغییر جهت کاراکترها را به رنگی متفاوت در بیاورید تا راحت‌تر بتوانید ‌آن‌ها را پیدا کنید. ترکیب این کیبوردها با مانیتور گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال تجربه گیمینگ دقیق و شخصی سازی شده هستند، بسیار ایده‌آل است و می‌تواند تجربه آن‌ها از بازی‌های مختلف را ارتقا ببخشد. کیبوردهای RGB با نورپردازی جداگانه هر کلید امکان شخصی سازی را به صورت گسترده برای شما فراهم می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیر است.

4- کیبورد RGB با نورپردازی تعاملی

یکی دیگر از مدل‌های کیبورد RGB که به افزایش تعامل کابر با کیبورد و بازی کمک می‌کند و تجربه هیجان‌انگیزتری را فراهم می‌کند، کیبورد RGB با نورپردازی تعاملی است. این کیبوردها به فشردن کلید یا رویدادهای مختلف بازی واکنش نشان می‌دهند و ممکن است رنگ‌ آن‌ها تغییر پیدا کند. برای مثال در یک بازی تیراندازی ممکن است پس از زخمی شدن فرد، کیبورد به صورت کامل به رنگ قرمز درآید که در این حالت تجربه گیمینگ فرد تعاملی‌تر و واقعی‌تر خواهد بود. کیبوردهای RGB با نورپردازی تعاملی در دسته کیبوردهای گران و لوکس قرار می‌گیرند که نسبت به سایر مدل‌ها قیمت بالاتری خواهند داشت.

تاثیر کیبورد ار جی بی در بهبود تجربه گیمینگ

کیبورد RGB به کمک نورپردازی متنوع و قابلیت‌های شخصی سازی فراوان، نقش بسیار مهمی در بهبود تجربه گیمینگ دارد. این کیبوردها با اضافه کردن جلوه‌های بصری جذاب و کاربردی نه تنها عملکرد افراد را بهبود می‌بخشند، بلکه باعث می‌شوند افراد از بازی خود بیشترین لذت را ببرند. در ادامه مهم‌ترین تاثیر کیبوردهای نورپردازی‌شده RGB در تجربه‌ی گیمینگ را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- افزایش تمرکز و دقت فرد

نورپردازی RGB به کمک رنگ‌های متنوع خود و همچنین بهره‌گیری از تنظیمات نوری خاص می‌تواند تمرکز و دقت گیمرها را افزایش دهد. در این حالت می‌توانید کلیدهای مهم بازی را با رنگ متفاوتی نورپردازی کنید تا بدون نگاه کردن دقیق به کیبورد بتوانید آن را پیدا کنید. این ویژگی در بازی‌های سریع که ناچار هستید مداوم بین کلیدهای مختلف سوئیچ کنید، بسیار کاربردی و کمک کننده است. همچنین دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن هر کلید، به کیبورد نگاه کنید و می‌توانید تمام تمرکز خود را معطوف به انجام دادن بازی کنید.

2- افزایش تعامل و هیجان هنگام بازی

کیبورد آر جی بی به طور معناداری می‌تواند تعامل و هیجان بیشتری را هنگام بازی برای شما به ارمغان بیاورد. زمانی که کیبورد با رویدادهای بازی هماهنگ شده و به تغییرات محیطی واکنش نشان می‌دهد، گیمر بیشتر درگیر بازی شده و احساس می‌کند که در دنیای واقعی بازی می‌کند. افزایش تعامل و هیجان بازی را هنگام استفاده از انواع کیبورد گیمینگ گرین می‌توانید به خوبی تجربه کنید.

3- هماهنگی با سایر تجهیزات گیمینگ

بسیاری از کیبوردهای آر جی بی توانایی هماهنگی و یکپارچه سازی با سایر تجهیزات گیمینگ مانند ماوس، هدست، مانیتور و حتی کیس کامپیوتر را دارند. این هماهنگی می‌تواند به خلق یک فضای یکپارچه و همخوان کمک کند که علاوه بر زیبایی از نظر کاربردی هم باعث افزایش تمرکز گیمر شده و کمک می‌کند که از بازی لذت بیشتری ببرد.

4- کاربرد در محیط‌های تاریک

یکی از کاربردهای بسیار مهم کیبوردهای آر جی بی کمک پیدا کردن کلیدهای حیاتی بازی در محیط‌های تاریک است که تایپ کردن یا بازی کردن را در محیط‌های تاریک، آسان‌تر خواهد کردم. کیبوردهای بک لایت هم می‌توانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند؛ اما هیجان و لذت کیبوردهای RGB را ندارند. این ویژگی برای گیمرهایی که ساعت‌های طولانی در شب یا فضاهای کم نور بازی می‌کنند، بسیار کار راه‌انداز است.

5- زیبایی و جذابیت بصری

کیبوردهای گیمینگ RGB صرفا ابزاری برای تعامل با کامپیوتر نیستند، بلکه می‌توانند نقش یک المان دکوراتیو را برعهده داشته باشند. نورپردازی‌ها این کیبوردها با ایجاد جلوه‌های بصری جذاب و متنوع می‌‌تواند زیبایی و جذابیت بصری قابل توجهی به سیستم اضافه کند. این تجهیزات در هماهنگی با سایر تجهیزات گیمینگ مانند ماوس و کیس کامپیوتر RGB می‌توانند حس لوکس بودن را برای شما تداعی کنند که می‌تواند بسیار لذتبخش باشد.

سخن پایانی

کیبورد نورپردازی‌شده RGB نقش بسیار مهمی در تجربه گیمینگ شما ایفا خواهد کرد و به شما کمک می‌کند که تعامل بیشتری با بازی‌ها داشته باشید. این کیبوردها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که امکان شخصی سازی متفاوتی را برای شما فراهم خواهند کرد و می‌توان گفت بهترین کیبورد rgb کیبوردی است که امکان تغییر رنگ هر کلید را به صورت جداگانه فراهم می‌کند تا بتوانید به دلخواه خود رنگ تک تک کلیدها را تعیین کرده تا بیشترین لذت را از بازی ببرید.

سلب مسئولیت: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است، توسط فارنت تهیه نشده و این وبسایت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

source

توسط wikiche.com