فیلم زودپز یکی از آثار کمدی سینمای ایران در سال 1403 به کارگردانی رامبد جوان است که پس از اکران در همان هفته‌های اول با استقبال کم‌نظیری روبه‌رو شد. در این مقاله با بررسی این کمدی همراه شما هستیم.

رامبد جوان یکی از بازیگران و فیلمسازان اهل کشور ایران است که سابقه فعالیت طولانی‌ای در حوزه سینما و تلویزیون و خصوصا در ژانر کمدی داشته است. این بازیگر تا کنون برای فیلم گناهکاران موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده و بیشتر به واسطه ساخت و اجرای برنامه خندوانه شناخته می‌شود. جالب است بدانید فیلم های کمدی اسپاگتی در هشت دقیقه، پسر آدم، دختر حوا، ورود آقایان ممنوع و قانون مورفی همگی از ساخته‌های آقای جوان بوده‌اند که در گیشه به فروش خوبی رسیدند و حتی برخی از آنها رکوردشکنی کردند. در ادامه با اثر جدید این کارگردان آشنا می‌شوید.

فیلم زودپز به کارگردانی رامبد جوان در سال 1402 ساخته شد. محسن تنابنده سرپرست نویسندگان فیلم بود و مهدی نادری و ابوالفضل کاهانی نیز در نوشتن فیلمنامه همراه او بودند. این اثر در پاییز سال 1403 توسط فیلمیران توزیع شد. در مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی زودپز همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی زودپز

ژانر فیلم زودپز کمدی اجتماعی است. این اثر در تاریخ 17 مهر 1403 به اکران درآمد. مدت زمان این فیلم 108 دقیقه است.

داستان فیلم زودپز

داستان فیلم زودپز

خلاصه فیلم سینمایی زودپز درباره سیروس داماد بزرگ و شاهین داماد کوچکتر آقا قدرت است که به هر دری می‌زنند تا کسب درآمد کنند اما همیشه سربار پدرزن خود هستند. داستان در سال 1367 و در جریان بمباران‌های صدام اتفاق می‌افتد. سیروس همسرش را از دست داده و پدرزنش او را صراحتا از خانه و مکانیکی‌ای منبع درآمد دامادهاست، بیرون می‌کند. از این رو وقتی او به مکانیکی می‌رود تا وسایلش را جمع کند، می‌فهمد که پدرزنش که چندین سال پیش همسرش را از دست داده، همسری جدید اختیار کرده و در انبار خود روغن و برنج احتکار می‌کند.

سیروس که دل پری از آقا قدرت دارد با او دست به یقه می‌شود و در این حین زودپز حاوی آبگوشت که در حال پختن بود و کنار آنها قرار داشت می‌ترکد و آقا قدرت می‌میرد. حال شاهین که همیشه در خرابکاری‌ها همراه سیروس است، سر می‌رسد و پس از فهمیدن اینکه قدرت مرده تصمیم می‌گیرند تا از مرگ او به نوایی برسند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم زودپز

در این قسمت قصد داریم تا هنرپیشگان فیلم را به شما معرفی کنیم.

محسن تنابنده در نقش سیروس

محسن تنابنده بازیگر، نویسنده و کارگردان اهل ایران متولد 26 فروردین 1354 است. او با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و از دهه هشتاد مقابل دوربین ظاهر شد. این هنرپیشه ابتدا بیشتر به عنوان نویسنده توانست شهرت کسب کند تا اینکه با نقش نقی معمولی خود در ذهن مخاطب ماندگار شد. محسن تنابنده هنرپیشه‌ای حرفه‌ای است و تا کنون توانسته سه بار برنده سیمرغ بلورین و یکبار برنده جایزه بخش افق‌های جشنواره ونیز شود. فیلم‌های استشهادی برای خدا، سن پطرزبورگ،‌محمد رسول‌الله، شکستن همزمان بیست استخوان، فیلم سه کام حبس، عنکبوت، فیلم روزی روزگاری آبادان، قهرمان، فیلم جنگ جهانی سوم، سریال‌های شاهگوش، ابله و رهایم کن از جمله آثار مشهور او هستند.

همچنین بخوانید :

نوید محمدزاده در نقش شاهین

هنرپیشه های فیلم زودپز

نوید محمدزاده یکی از بازیگران اهل ایران است که در 17 فروردین 1367 به دنیا آمد. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد و سرانجام توانست با نقش‌آفرینی در فیلم در میان ابرها وارد سینما شود. فیلم عصبانی نیستم آقای محمدزاده را به شهرت رساند و راه را برای او باز کرد. او تا کنون دوبار برنده سیمرغ بلورین شده است و آثار مشهوری در کارنامه خود دارد. نوید محمدزاده اصولا در آثار درام حضور پیدا می‌کرد و زودپز اولین قدم دیده شده او به سمت کمدی است. فیلم‌های لانتوری، متری شیش و نیم، خفگی، ابد و یک روز، خشم و هیاهو، بدون تاریخ، بدون امضا، مغزهای کوچک زنگ‌زده، سرخ‌پوست و سریال‌های قورباغه و جنگل آسفالت از آثار مشهور این هنرپیشه هستند.

محمود جعفری در نقش آقا قدرت

خلاصه فیلم سینمایی زودپز

محمود جعفری بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی متولد 8 مهر 1332 است. او بازیگری را از سال 1350 با گروه تئاتر کوچ آغاز کرد و فیلم قیامت اولین فیلم او در سینما بود. این بازیگر سپس با فیلم آرزوی پر دردسر در سال 1374 وارد حوزه کارگردانی شد. آقای عزیزی در طول سال‌های بازیگری خود در آثار گوناگونی حضور داشته و نقش معقل او در سریال مختارنامه بسیار مورد توجه قرار گرفت. او تا کنون موفق شده برای فیلم زرد قناری جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد دریافت کند و برای فیلم شاخه‌های بید دیپلم افتخار جشنواره فجر را بگیرد.

همچنین بخوانید :

گلاره عباسی در نقش شبنم

تاریخ اکران فیلم سینمایی زودپز

گلاره عباسی هنرپیشه زن ایرانی در 29 تیر سال 1362 به دنیا آمد. او بازیگری را از کلاس‌های امین تارخ آغاز نمود و بعد از آن نقش‌های کوتاهی فیلم قتل آنلاین و سریال کتاب‌فروشی هدهد ایفا کرد. خانم عباسی در فیلم و سریال‌ها به عنوان بازیگر مکمل حضور داشت ولی سریال شیدایی باعث شد تا مشهور شود. او برای برای بازی در فیلم ابلق برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. فیلم‌های شادروان، فیلم پدران، فیلم کت چرمی، فیلم آغوش باز و فیلم بی‌بدن از آثار مشهور او هستند.

روزبه حصاری در نقش حاجی

ژانر فیلم زودپز

روزبه حصاری بازیگر مرد اهل ایران در 12 بهمن سال 1366 چشم به جهان گشکو. او بازیگری را از سال 1389 با تئاتر بالاخره این زندگی مال کیه آغت  کرد و در سال 1392 با فیلم امروز مقابل دوربین ظاهر شد. سریال شبکه نمایش خانگی یادآوری سبب شد تا این بازیگر به شهرت برسد. آقای حصاری سپس با فصل سوم بچه مهندس توانست باری دیگر دیده شود. روزبه حصاری در سریال افرا نیز نقش آفرینی خوبی داشت و کاندید جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد درام شد. از دیگر آثار این هنرپیشه به فیلم‌های امروز، ماهور، شوماه، ستون سریال‌های تاریکی شب، روشنایی روز، سلام آقای مدیر و آهوی من مارال باید اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم زودپز عبارتند از:

  • شیرین اسماعیلی در نقش مهری
  • ساقی حاجی‌پور در نقش مرضیه
  • میسا مولوی
  • سینا مسعودی
  • مالک آریاپور
همچنین بخوانید :

نقد فیلم زودپز

وقتی ورود آقایان ممنوع رامبد جوان را به خاطر می‌آوریم و به یاد قلم قوی محسن تنابنده می‌افتیم، قطعا انتظارمان از زودپز بسیار بالا می‌رود. اما آیا این اثر توانست انتظارات مخاطب را برآورده کند؟ در پاسخ قطعا باید بگوییم خیر. در واقع اولین نکته‌ای که قبل از دیدن زودپز باید به آن دقت کنید، پایین‌ آوردن انتظار خود است. این فیلم اگرچه یک برتری نسبی با آثار در حال اکران و مشابه خود دارد اما شاهکار نیست.

نقد فیلم زودپز

بازیگران فیلم روان بازی می‌کنند. زوج هنری تنابنده و محمدزاده در کنار هم دیدنی هستند و کاملا باهم تطابق دارند. محسن تنابنده اگرچه بهترین بازی خود را ندارد و از او ‌کارهای به مراتب قوی‌تری به عنوان یک بازیگر طناز دیده‌ایم، اما عملکرد قابل قبولی دارد. از سوی دیگر نوید محمدزاده شما را کمی غافلگیر می‌کند. البته او پیش از این در نقش شاهین فیلم مغزهای کوچک زنگ زده پتانسیل خود را در ایفای نقش طنز به خوبی نشان داده بود و گویی رامبد جوان با استناد به همان شاهین، شاهین فیلم زودپز را خلق کرده است.

فیلمنامه در دهه 60 روایت می‌شود و این کمی قصه را با تکرار روبه‌رو می‌کند. حضور کمیته، سختگیری‌های دوران اوایل انقلاب و فضای کلی آن ما را کمی به یاد آثاری همچون نهنگ عنبر، هزارپا، کمی تا قسمتی فسیل و… می‌اندازد. البته این نقطه ضعف داستان نیست. داستان فیلم تقریبا نو است و هم هیجان خوبی دارد و هم مخاطب را مشتاق به دیدن ادامه ماجرا می‌کند. در حقیقت در کل زمان فیلم که از قضا فیلمی بلند نیز است، مخاطب حوصله‌اش سر نمی‌رود و حوادث تکراری نمی‌بیند. البته چاشنی‌های درام فیلم خصوصا در صحنه بیمارستان فیلم، قابل تامل هستند.

اما چیزی که آزاردهنده به نظر می‌رسد، مسئله ابتذال است. زودپز نسبت به آثار دیگر شاید ابتذال کمتری داشته باشد اما برخی از دیالوگ‌های آن یا نگاه‌ها و لفظ‌هایی که در آن به کار برده می‌‌شود، شاید چندان جالب نباشد. این فیلم حتی رده‌بندی سنی ندارد و از نوجوان تا گاها کودک برای تماشای آن به سینما برده می‌شوند.

در مجموع نمرات فیلم سینمایی زودپز قابل قبول هستند، فیلم ریتم و لحن خود را حفظ می‌کند، خسته کننده نیست و موضوع تقریبا نویی دارد اما نه از رامبد جوان و نه محسن تنابنده فیلمی در این سطح انتظار نمی‌رفت. فروش این فیلم در هفته‌های اول خود بسیار عالی بوده است و احتمالا گیشه را حسابی راضی کند. اگر قصد تماشای این اثر را دارید، بدانید ارزش یکبار تماشا را دارد اما فیلمی ماندگار مانند ورود آقایان ممنوع نیست.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

بررسی فیلم ایرانی زودپز

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم ایرانی زودپز همراه شما بودیم. فیلمی کمدی که حاصل همکاری آقایان جوان و تنابنده است و فروش موفقی داشته است. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ چقدر از آن راضی بودید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com