اخیرا هوش مصنوعی انویدیا معرفی شده که توانایی رقابت با پیشرفته‌ترین چت‌بات‌ها مانند GPT-4o و Claude 3.5 را دارد.

به‌گزارش wccftech، هوش مصنوعی انویدیا موسوم به Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct، برپایه 70 میلیارد پارامتر مختلف توسعه یافته و قادر است با مدل‌های زبانی بزرگ و متن‌باز رقابت کند.

راهنمای خرید تکراتو

ساختار و عملکرد هوش مصنوعی انویدیا

مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا بر اساس مدل Llama-3.1-70B-Instruct و تکنیک “مدل پاداش رگرسیونی SteerLM” ساخته شده است. این ویژگی قدرت پردازش الگوریتم‌های پیچیده را دارد و با استفاده از داده‌های با کیفیت، پاسخ‌های دقیق‌تر و مرتبط‌تر با سوال کاربر ارائه می‌کند.

شرکت انویدیا با معرفی این مدل زبانی بزرگ و متن باز، گامی مهم در جهت توسعه سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی برداشته و قادر است در حوزه‌های مختلفی همچون پردازش زبان طبیعی، تولید محتوا و پاسخ به انواع سوالات کاربران مفید باشد

هرچند که هنوز عملکرد این مدل در مواردی همچون کد‌نویسی پیچیده یا استنتاج‌های تخصصی آزمایش نشده، اما در بررسی‌های اولیه عملکرد خوبی به لحاظ فنی از خود نشان داده است. مثلا هوش مصنوعی نوظهور انویدیا موفق شده مسئله‌ای ساده اما چالش‌برانگیز مانند شمارش صحیح تعداد حرف “R” در کلمه «strawberry» را که بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر قادر به حل آن نبودند، با دقت انجام دهد.

هوش مصنوعی انویدیا Llama-3.1-Nemotron-70B-Instruct توانسته در معیار Arena Hard که مدل‌های زبانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد رتبه اول را کسب کند و جلوتر از مدل‌های شناخته شده‌ای همچون GPT-4 قرار بگیرد. این مدل در سایت‌هایی مانند Hugging Face و وب‌سایت رسمی انویدیا در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com