پکس گلد ارز دیجیتال بسیار جذابی با پشتوانه طلا است که شرکت Paxos آن را عرضه می‌کند. این پروژه با هدف آسان‌سازی دسترسی به بازار طلا و ایجاد ابزار دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در طلا ایجاد شد؛ اما ارز پکس گلد چیست؟ توکن این پروژه از نوع ERC-20 و مبتنی‌بر بلاکچین اتریوم است که کاربران می‌توانند با خرید آن، به شکل دیجیتال به طلا دسترسی داشته باشند.

تاریخچه‌ پکس گلد

تاریخچه پکس گلد از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. شرکت Paxos Trust که قبلاً در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین فعالیت داشت، تصمیم گرفت توکنی مبتنی‌بر طلا ایجاد کند. هدف این پروژه، آسان‌سازی معاملات طلا در بستر دیجیتال و فراهم‌کردن راهکاری امن برای نگهداری طلا بود. از آن زمان، پکس گلد به یکی از محبوب‌ترین‌های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل شده است.

چارلز کاسکاریلا، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Paxos Trust، به‌دنبال ایجاد ارز دیجیتالی با پشتوانه‌ی طلا بود، زیرا به باور او نگهداری فیزیکی طلا در دنیای امروز روشی منسوخ‌ برای سرمایه‌گذاری است. شرکت مذکور میان فعالان حوزه‌ی رمزارز شناخته‌شده محسوب می‌شود و فعالیت‌هایش را طبق برنامه پیش می‌برد. همچنین به‌دلیل امکان ردیابی طلای فیزیکی که توکن‌های پکس گلد براساس آن عرضه می‌شوند، می‌توان به این پروژه اعتماد داشت.

هر واحد ارز دیجیتال پکس گلد معادل چقدر طلای جهانی است؟

هر توکن پکس گلد (PAXG) برابر با یک اونس طلای فیزیکی است. این طلا به‌طور مستقیم در خزانه‌های معتبر نگهداری می‌شود و قابل تأیید و پیگیری است. ویژگی مذکور باعث می‌شود پکس گلد به‌عنوان روشی شفاف و امن برای سرمایه‌گذاری در طلا شناخته شود.

اینکه قیمت پکس گلد چقدر است، به‌طور کامل به قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی ارتباط دارد. بدین‌ترتیب اگر قیمت اونس طلا را دنبال کنید، قیمت هر توکن پکس گلد نیز دقیقاً همان‌قدر است. به‌عنوان مثال در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۷۲۲ دلار و درنتیجه هر واحد پکس گلد نیز ۲۷۲۲ است. البته امکان دارد به‌دلیل نوسانات جزئی، گاهی قیمت اونس طلا و با پکس گلد در حد چند دلار تفاوت داشته باشد.

آیا پکس گلد برای سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

باتوجه‌به اینکه توکن‌های پکس گلد به پشتوانه‌ی طلای واقعی صادر می‌شود و طلای مربوط به آن در خزانه‌های معتبر نگهداری می‌شود، می‌توان گفت که بله، این ارز دیجیتال یکی از گزینه‌های امن برای سرمایه‌گذاری در طلا با روش دیجیتال به‌حساب می‌آید.

البته باید توجه داشته باشید هنگام سرمایه‌گذاری در هر بازار مالی، ریسک‌هایی وجود دارد و به‌عنوان مثال سعی کنید برای خرید پکس گلد از صرافی‌های معتبر استفاده کنید و آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. درصورت تمایل می‌توانید سری به مقاله‌ی بهترین کیف پول ارز دیجیتال بزنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه پکس گلد و طلای واقعی

source

توسط wikiche.com