سامسونگ اعلام کرده که اولین تراشه حافظه 24 گیگابایتی GDDR7 DRAM جهان را تولید کرده است که برای پردازنده‌های گرافیکی با عملکرد بالا طراحی شده است.

این حافظه جدید نه تنها از نظر ظرفیت بزرگ‌ترین، بلکه سریع‌ترین در صنعت است. انتظار می‌رود در سال آینده در پردازنده های گرافیکی پیشرفته استفاده شود و بهبودهای قابل‌توجهی را در عملکرد و بهره‌وری ارایه دهد. سامسونگ همچنین اولین شرکتی بود که توسعه GDDR7 را به پایان رساند که یک موفقیت بزرگ در این صنعت است.

این حافظه بیشترین سرعت و بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی را در میان مدل‌های مشابه خود دارد و به لطف فناوری Pulse-Amplitude Modulation (PAM3)، می‌تواند به سرعت انتقال داده تا 40 گیگابیت بر ثانیه برسد که افزایش 25 درصدی نسبت به نسل قبلی چیپ‌های GDDR است. در شرایط خاص، حتی می‌تواند به سرعت 42.5 گیگابیت بر ثانیه نیز برسد.

مشخصات حافظه 24 گیگابایتی GDDR7 سامسونگ

اولین حافظه 24 گیگابایتی GDDR7 DRAM سامسونگ با استفاده از پروسه پیشرفته 10 نانومتری نسل پنجم سامسونگ ساخته شده است. با وجود پکیج بیشتر (50 درصد تراکم بیشتر)، اندازه تراشه مانند نسخه‌های قبلی است. سامسونگ همچنین این چیپ را از نظر مصرف انرژی بهیه‌تر کرده است و آن را تا 30 درصد کاهش داده است. برای کاهش بیشتر مصرف انرژی، سامسونگ از تکنیک‌های گیتینگ انرژی استفاده کرده که به کنترل مصرف برق کمک می‌کند.

حافظه DRAM GDDR7 سامسونگ برای کاربردهایی مانند هوش مصنوعی (AI)، پایگاه داده بزرگ و پردازش گرافیکی سنگین ساخته شده است. همچنین انتظار می‌رود که این چیپ در کنسول‌های بازی، رایانه‌ها و حتی خودروهای پیشرفته با اتصال هوشمند استفاده شود.

سامسونگ قصد دارد این حافظه را در اواخر سال جاری میلادی به تیید رسمی برساند. پس از تایید، انتظار می‌رود این چیپ در اوایل سال 2025 برای مشتریان بزرگی مانند AMD و انویدیا ارائه شود. این شرکت‌ها احتمالا از این تراشه در پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خود استفاده خواهند کرد.

نایب رئیس برنامه‌ریزی محصولات حافظه سامسونگ گفته است که پس از عرضه اولین تراشه 16 گیگابایتی GDDR7 جهان در سال گذشته، سامسونگ پیشتازی خود را در صنعت حافظه‌های گرافیکی حفط کرده است. این شرکت قصد دارد به ارائه حافظه‌های پیشرفته‌تر برای پاسخگویی به تقاضای بازارهایی مانند هوش مصنوعی ادامه دهد.




source

توسط wikiche.com