به تازگی آمار فروش چارک سوم سال ۲۰۲۴ بازار موبایل هند منتشر شده است. این بازه زمانی تقریبا معادل تابستان ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. براساس این داده‌های منتشر شده توسط موسسه پایش بازار Canalys می‌توان گفت که شاهد سقوط سامسونگ به رتبه سوم بازار موبایل هند هستیم. ویوو اول، شیائومی دوم و دو برند چینی دیگر رتبه‌های بعدی را کسب می‌کنند!

وضعیت بازار موبایل هند چارک سوم ۲۰۲۴ (تقریبا معادل تابستان ۱۴۰۳)

برند چینی Vivo توانسته در مدت زمان مذکور 9.1 میلیون موبایل هوشمند به فروش برساند که به معنای 19 درصد از سهم بازار است. این یک رشد قابل توجه نسبت به سهم 17 درصدی آن در مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود.

بازار موبایل هند - بازه زمانی معادل تابستان ۱۴۰۳

بازار موبایل هند – بازه زمانی معادل تابستان ۱۴۰۳

برند چینی شیائومی با فروش 7.8 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد و 17 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این تعداد فروش نسبت به سال گذشته بیشتر است اما سهم بازار کمتری را برای آن‌ها به همراه دارد. دلیل را می‌توان در رشد کمتر این برند نسبت به رشد کلی بازار دانست.

سامسونگ توانسته بود برای مدت مناسبی رتبه اول بازار موبایل هند را در اختیار خود داشته باشد. با این حال در بازه زمانی مذکور نه تنها دوم نشد، بلکه رتبه‌ای بهتر از رتبه سوم را کسب نمی‌کند!

فروش برند کره‌ای سامسونگ در بازه زمانی مذکور ۷.۵ میلیون دستگاه بوده که سهم ۱۶ درصدی را برایش به ارمغان می‌آورد. این نشان دهنده ۴ درصد کاهش سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. جایی که با ۷.۹ میلیون دستگاه فروش، رتبه اول را داشت.

بازار موبایل هند - بازه زمانی معادل تابستان ۱۴۰۳

بازار موبایل هند – بازه زمانی معادل تابستان ۱۴۰۳

رتبه‌های چهارم و پنجم باز هم به برندهای چینی می‌رسد. اوپو با رشد شگفت‌انگیز ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته به ۶.۳ میلیون دستگاه فروش برسد و رتبه چهارم را تصاحب کند. در نهایت ریلمی را می‌بینیم که رتبه پنجم را با فروش ۵.۳ میلیون دستگاه موبایل هوشمند کسب می‌کند.

به طور کلی باید گفت بازار موبایل هند در بخش موبایل‌های هوشمند رشد سالانه ۹ درصدی را تجربه کرده و در سه ماهه سوم سال 2024 به فروش 47.1 میلیون دستگاه رسید.

تحلیلگران Canalys تصور می کنند که بازار موبایل‌های هوشمند این کشور در سال 2025 به یک مسیر رشد تک رقمی متوسط ​​ادامه خواهد داد. به ویژه، انتظار می‌رود که بخش گوشی‌های 5G پایین رده محرک اصلی این رشد باشد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در بازار موبایل هند چیست؟

source

توسط wikiche.com