شینیچیرو واتانابه از جمله انیمه سازان برجسته و درخشان به شمار می‌رود که در کارنامه هنری خودش سابقه ساخت آثار تحسین شده و محبوبی را دارد. این انیمه ساز و کارگردان که در ژانرهای مختلفی فعالیت داشته، بیشتر به خاطر ساخت انیمه سریالی کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)، انیمه سریالی سامورایی چامپلو (Samurai Champloo) و انیمه سریالی دندی فضایی (Space Dandy) شهرت دارد.

جدیدترین پروژه ساخته شده توسط شینیچیرو واتانابه، انیمه سریالی لازاروس (Lazarus) است که به تازگی در رویداد کامیک کان نیویورک ۲۰۲۴ نیم نگاهی از آن منتشر شده است. شبکه Adult Swim که مسئولیت پخش این انیمه سریالی جدید را برعهده دارد، به تازگی تریلری را برای انیمه سریالی «لازاروس» در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کرده و این فرصت را به بینندگان داده تا نیم نگاهی به درون این انیمه سریالی مهیج داشته باشند.

تریلر منتشر شده برای انیمه سریالی «لازاروس» حال و هوای این اثر را به نمایش در می‌آورد و شخصیت اصلی داستان یعنی الکس گیلبرتوی چابک را نشان می‌دهد که به‌عنوان یک فرد فراری سرشناس به شکلی ماهرانه در حال فرار از دست مقامات است. این انیمه سریالی ارتباطاتی با فرنچایز John Wick دارد و به همین خاطر نیز یکی از مورد انتظارترین آثار سال آینده میلادی به شمار می‌رود، خصوصاً با توجه به عوامل سازنده‌ای که دارد.

انیمه سریالی «لازاروس» یک ماجراجویی علمی تخیلی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۵۲ میلادی اتفاق می‌افتد، زمانی که جهان در آرامش بی‌سابقه‌ای قرار دارد و همه این آرامش نیز به خاطر دارویی به نام هاپنا ساخته شده توسط دکتر اسکینر به صداپیشگی کویچی یامادرا، صداپیشه شخصیت اسپایک اشپیگل در انیمه سریالی «کابوی بیباپ» است. به نظر می‌رسد که این داروی معجزه‌آسای نهایی است که درد را متوقف می‌کند اما ناگهان خالق و سازنده این دارو ناپدید می‌شود. پس از بازگشت دوباره این داروساز، مشخص می‌شود که داروی هاپنا عوارض جانبی فاجعه‌باری دارد و تنها دکتر اسکینر درمان آن را در اختیار دارد.

جدای از ویدیوی تازه منتشر شده از انیمه سریالی «لازاروس»، شاید مهیج‌ترین و جالب‌ترین بخش آشکار شده از این اثر، حضور برخی از عوامل و صداپیشه‌های انیمه سریالی «کابوی بیباپ» در این اثر است. این صداپیشه‌ها نیز شامل یامادرا و مگومی هایاشیبارا است.

انیمه سریالی «لازاروس» جدیدترین اثر از شبکه ادالت سوئیم به شمار می‌رود که مطمئناً برای بینندگان قدیمی این پلتفرم و کسانی که از انیمه سریالی «کابوی بیباپ» لذت بردند، جذاب خواهد بود. این انیمه سریالی توسط استودیو ماپا (Studio MAPPA) تولید شده و این سومین همکاری این استودیو با کارگردان واتانابه به شمار می‌رود و دو اثر قبلی نیز انیمه Terror in Resonance و Kids on the Slope بوده است.

در کنار یامادرا و هایاشیبارا، صداپیشه برجسته و درخشان مامورو میانو نیز حضور دارد، کسی که صداپیشگی شخصیت اکسل را برعهده دارد و بیشتر به خاطر صداپیشگی لایت یاگامی در انیمه سریالی Death Note و همچنین شخصیت هیکارو کامیکی در انیمه سریالی Oshi no Ko شهرت دارد. در کل، صداپیشه‌های حاضر در این انیمه سریالی از جمله صداپیشه‌های درخشان و فعال این حوزه محسوب می‌شوند.

انیمه سریالی «کابوی بیباپ» همچنان یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد که کارگردان واتانابه هر اثری را تولید می‌کند، مورد علاقه مخاطبان بسیار زیادی قرار می‌گیرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا انیمه سریالی اورجینال و مهیج و علمی تخیلی لازاروس نیز می‌توانند همانند آثار قبلی این فیلمساز مورد توجه قرار بگیرد یا خیر.

این انیمه سریالی جدید دارای ویژگی‌های سایبرپانک بسیار مهیج و همچنین زیبایی شناسی فناوری نوآر است که در آن، شخصیت اصلی داستان حال و هوایی مشابه دیگر شخصیت‌های اصلی آثار قبلی واتانابه را دارد و به همین خاطر نیز این انیمه سریالی از همین الان مورد توجه و تحسین شده به نظر می‌رسد. انیمه سریالی «لازاروس» قرار است در سال ۲۰۲۵ میلادی پخش شود ولی تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

منبع footoscreenrantfan

source

توسط wikiche.com