چشمان خودتان را ببندید و این را تصور کنید: شما به تازگی از یک پرواز طولانی پیاده شدید و به دنبال آن هستید تا استراحت کنید. پس از اینکه سوار تاکسی می‌شوید و به هتل می‌آیید، خودتان را سریع به اتاق می‌رساندید و در نهایت در داخل اتاق، به داخل رختخواب می‌روید و می‌خوابید. حالا ملحفه‌هایی را تصور کنید که روی تخت قرار دارند. این ملحفه‌ها چه رنگی هستند؟ مطمئناً شما به ملحفه‌های سفید رنگ فکر می‌کنید چراکه این چیزی است که همه ما در هنگام ورود به اتاق هتل انتظار داریم. اما چرا هتل‌ها معمولاً از ملحفه‌ای سفید استفاده می‌کنند؟ به گفته تعدادی از کارشناسان هتل که با آن‌ها صحبت کردیم، این موضوع کمی در رابطه با یکنواختی و کمی در رابطه با روان‌شناسی است.

دیلن مک‌کوری مدیر کل منطقه برای Coury Hospitality بیان کرده که بعد از ایمنی، تمیزی همیشه اولویت هتل‌ها است. ملحفه سفید به مهمانان هتل یادآوری می‌کند که چقدر هتل تمیز است. تخت هتل نقطه کانونی هر اتاق میهمانی است و تمام توجهات به آنجا جلب می‌شود. یک تخت با ملحفه تازه، سفید و تمیز به مهمانان آرامش خاطر می‌دهد که کل اتاق تمیز و ضدعفونی شده است.

علاوه بر اینکه ملحفه‌های سفید برای آرامش مهمانان عالی هستند، انتخاب این نوع رنگ برای ملحفه‌ها به کارکنان بخش نظافت هتل‌ها نیز کمک می‌کنند. رنگ سفید همه چیز را مشخص می‌کند و به کارکنان نشان می‌دهد که کدام ملحفه‌ها نیاز به تمیز کردن اضافی دارند و کدام باید تعویض شوند. بسیاری از هتل‌های مجلل به همین دلایل ملحفه سفید را ترجیح می‌دهند.

و همان‌طور که کریگ استریکلر در شرکت Valor Hospitality Partners بیان کرده، هتل‌ها همچنین به این خاطر از ملحفه‌های سفید استفاده می‌کنند که این مواد باعث می‌شوند تا فرایند شستشو و تمیزکاری بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود. علاوه بر این، رنگ سفید هیچ وقت رنگ خودش را از دست نمی‌دهد و همین نیز باعث می‌شود تا ملحفه‌های سفید نسبت به موارد رنگی دوام بیشتری داشته باشند.

دلیل عملی دیگری نیز برای اینکه هتل‌ها از ملحفه‌های سفید رنگ استفاده می‌کنند نیز وجود دارد. امبر ادواردز مدیر کل The Hamilton Alpharetta بیان کرده که داشتن یک تخت سفید پایه و اساس بسیار خوبی برای یک اتاق با طراحی خوب است و همین نیز اجازه می‌دهد تا تمام جزئیات کوچک برجسته شوند.

زیبایی ملحفه‌های شفاف و سفید رنگ در آن است که طراحی اتاق هتل را کامل می‌کنند و به عناصر دیگر مانند بالش‌های ظریف و دکوراسیون با دقت انتخاب شده اجازه برجسته شدن و ایجاد ظاهری ظریف و منسجم می‌دهند. این رویکرد همیشگی منعکس‌کننده فضای برجسته یک هتل مجلل است و اطمینان می‌دهد که مهمانان در فضایی حضور داشته باشند که احساس شخصی سازی شده و براق دارد.

بنابراین، شما متوجه شدید که چراکه هتل‌ها از ملحفه‌های سفید برای تختخواب‌های اتاق‌های خود استفاده می‌کنند. این ملحفه‌ها نه تنها ظاهر اتاق هتل را برجسته می‌کنند بلکه حس زیبایی و دنج بودن را می‌دهند.

منبع travelandleisure

source

توسط wikiche.com