چند هفته پیش شاهد رونمایی از گوشی گلکسی A16 5G سامسونگ بودیم. اما خبری از مدل 4G نبود. حالا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی توسط بخش فرانسه‌ سامسونگ، رسما شاهد معرفی گلکسی A16 4G هستیم.

سامسونگ در این بیانیه، هر دو مدل گلکسی A16 را «گوشی‌های هوشمند بادوام» نامیده که دلیل این ادعا، پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت این گوشی‌ها به مدت 6 سال است که شامل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و بسته‌های امنیتی خواهد بود.

مشخصات گلکسی A16 4G سامسونگ

گلکسی A16 4G تقریبا شبیه به برادر 5G خود است. این گوشی از یک نمایشگر 6.7 اینچی FHD+ OLED با نرخ نوسازی 90 هرتز، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات، دوربین‌های سه‌گانه 50+5+2 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی A16 4G با ضخامت تنها 7.9 میلی‌متر، از نسخه 5G باریک‌تر است. همچنین برای اولین بار در این سری موفق به کسب گواهینامه IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب شده است. این در حالی است که دو مدل قبلی A15 فاقد هرگونه گواهی IP بودند.

با این‌حال، در بخش پردازنده، این گوشی همچنان از تراشه مدیاتک Helio G99 استفاده می‌کند که پیش‌تر در گلکسی A15 نیز به کار رفته بود. میزان رم این گوشی 4 گیگابایت و حافظه داخلی آن 128 گیگابایت است. امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه‌ی microSD تا 1 ترابایت نیز وجود دارد.

در بیانیه مطبوعاتی اشاره‌ای به جک 3.5 میلی‌متری هدفون نشده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان به حذف این درگاه محبوب کاربران ادامه می‌دهد.

قیمت Galaxy A16 4G و زمان عرضه

قیمت گلکسی A16 4G در بیانیه مطبوعاتی ذکر نشده است؛ اما با در نظر گرفتن قیمت مدل‌های A15 و A15 5G، می‌توان انتظار قیمتی حدود 50 یورو پایین‌تر از نسخه 5G را برای این مدل داشت.

طبق اعلام سامسونگ، عرضه این مدل از ماه نوامبر (آذرماه) آغاز خواهد شد. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی زوانه بازار خواهد شد.

source

توسط wikiche.com