چرخ شایعات اینبار به سوی محصول جدید اپل، یعنی آیفون SE 4، چرخیده است. این گوشی میان‌ رده که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود، طبق شایعات از طراحی قدیمی آیفون SE 3 فاصله خواهد گرفت.

گفته می‌شود آیفون SE 4 از شاسی بروز شده آیفون 14 بهره خواهد برد. اخیراً تصاویری از قاب‌های احتمالی این مدل فاش شده که تنظیمات دوربین آن را مشابه با آیفون 7 پلاس نشان می‌دهد. این دستگاه دارای یک دوربین خواهد بود و به احتمال زیاد از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، مشابه با آیفون ۱۵.

 

آیفون SE 4 با طراحی جدید و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

 

اکنون وبلاگ ژاپنی اپل، “Macotakara”، تصاویر و ویدیویی از ماکت‌های احتمالی آیفون SE 4 را منتشر کرده که به شکل جالبی یک نسخه “پلاس” از این مدل را نیز نشان می‌دهد. بر اساس این تصاویر، آیفون SE 4 شباهت زیادی به آنچه تاکنون از این دستگاه فاش شده دارد.

“Macotakara” سابقه خوبی در انتشار ماکت‌های آیفون قبل از عرضه رسمی دارد و با آخرین افشاگری، می‌توانیم نگاهی به آنچه از آیفون SE 4 انتظار داریم داشته باشیم. این ماکت شامل یک دوربین در پشت، یک دکمه بی‌صدا کوچک‌تر، یک دکمه عملکرد، و یک بریدگی صفحه نمایش کوچک‌تر با قابلیت Face ID است.

در این گزارش آمده که اندازه ماکت آیفون SE 4 حدود 146.7 میلی‌متر در 71.5 میلی‌متر و ضخامت 7.8 میلی‌متر است که مشابه با آیفون 14 می‌باشد. علاوه بر این، قاب‌های TPU نرم برای آیفون 14 نیز به‌ خوبی روی این ماکت‌ها جای می‌گیرند، البته به جز قسمت بزرگ برش دوربین در پشت. گزارش همچنین اشاره می‌کند که یک گزینه بزرگ‌تر، به اندازه آیفون 14 پلاس، نیز موجود است. با این حال، چون تاکنون هیچ گزارشی درباره نسخه بزرگ آیفون SE 4 منتشر نشده، احتمال تولید این مدل بسیار کم است.

“Macotakara” همچنین اشاره کرده که “طراحی نهایی با دقت کامل و گسترش اندازه” هنوز تصمیم‌گیری نشده و “امکان” تولید تنها یک مدل از آیفون SE 4 وجود دارد. در این گزارش همچنین آمده که “احتمال زیادی وجود دارد که این مدل به درگاه USB-C مجهز شود.” اما با توجه به حرکت اخیر اپل در مجهز کردن تمامی محصولات خود به درگاه USB-C، احتمالاً آیفون SE 4 نیز از این درگاه بهره‌مند خواهد شد. گفته می‌شود قیمت این گوشی کمتر از ۵۰۰ دلار خواهد بود.

source

توسط wikiche.com