پس از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی، تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸ الیت معرفی شد. به‌لطف هسته‌های پردازشی نوآورانه، پردازنده‌ی گرافیکی جدید آدرنو، AI Sensing Hub و لیتوگرافی ۳ نانومتری این تراشه‌ی قدرتمند عملکرد و عمر باتری طولانی‌مدتی به گوشی‌های اندرویدی می‌بخشد.

به‌طور دقیق‌تر، اسنپدراگون ۸ الیت تراشه‌ای هشت هسته‌ای شامل دو هسته‌ی اصلی با فرکانس ۴٫۳۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ با فرکانس ۳٫۵۳ گیگاهرتز است. تراشه‌ی سه نانومتری جدید کوالکام از نسل جدید واحد گرافیکی آدرنو، واحد پردازش عصبی Hexagon برای پردازش مدل‌های هوش مصنوعی، ISP جدید و مودم X80 بهره می‌برد.

با معرفی اسنپدراگون ۸ الیت، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، آمادگی خود را برای استفاده از این تراشه در دستگاه‌های آتی اعلام کردند؛ اما چه برندهایی به اسنپدراگون ۸ الیت مجهز خواهند شد؟

گوشی ایسوس مدل ROG Phone 9 با اسنپدراگون ۸ الیت عرضه خواهد شد. تعجبی ندارد که سازنده‌ی تایوانی یکی از اولین‌ها در استفاده از تراشه‌ی مذکور باشد؛ چراکه سری ROG همیشه به آخرین نسل از تراشه‌ای کوالکام اسنپدراگون مجهز می‌شوند. در رویداد کوالکام، ایسوس تأیید کرد پرچم‌دار گیمینگ آتی خود را ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) عرضه می‌کند.

آنر حضور چشمگیری در مراسم کوالکام داشت و اعلام کرد گوشی آنر سری مجیک ۷ به اسنپدراگون ۸ الیت مجهز خواهند شد. در مراسم کوالکام، آنر برخی از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی سری مجیک ۷ را تشریح کرد. دستگاه‌های آتی سازنده‌ی چینی در ۳۰ اکتبر (۹ آبان) معرفی می‌شوند.

ویوو اعلام کرد iQOO 13 با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ الیت عرضه خواهد شد. این شرکت ادعا می‌کند نرخ فریم گوشی ویوو مدل iQOO 13 هنگام بازی و به مدت‌زمان نامحدود ثابت می‌ماند. این یعنی کاربر پس از ساعت‌ها بازی، همچنان بازی روان و بدون لگ را تجربه می‌کند. گوشی آتی ویوو در ۳۰ اکتبر (۹ آبان) هم‌زمان با مجیک ۷ معرفی خواهد شد؛ هرچند ممکن است تاریخ عرضه‌ی جهانی متفاوت باشد.

ZTE نیز تأیید کرد دو گوشی نوبیا مدل ردمجیک ۱۰ پرو و مدل زد ۷۰ اولترا به اسنپدراگون ۸ الیت مجهز می‌شوند. اگر نوبیا مانند مدل‌های قبلی در ردمجیک ۱۰ پرو نیز از فن‌ خنک‌کننده‌ی فعال استفاده کند، انتظار می‌رود با یکی از گوشی‌های قدرتمند بازار روبه‌رو باشیم. این دستگاه در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه‌ی زد ۷۰ اولترا مشخص نیست.

وان‌پلاس، پیش‌تر گفته بود که از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ی کوالکام در پرچم‌دار آتی خود استفاده خواهد کرد. اکنون تأیید شده است که گوشی وان‌ پلاس مدل وان‌پلاس ۱۳ به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ الیت مجهز و در ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) در چین عرضه خواهد شد.

ریلمی نیز تأیید کرد که گوشی GT 7 Pro با اسنپدراگون ۸ الیت عرضه می‌شود. این شرکت چینی پیش‌تر گفته بود صفحه‌نمایش پرچم‌دار آتی‌اش در چهار طرف منحنی خواهد داشت و این صفحه‌نمایش Eco² خوانده می‌شود. نمایشگر مذکور را سامسونگ ساخته است و بر فناوری محافظت از چشم تأکید می‌کند. جدیدترین گوشی ریلمی هم‌زمان در بیش از ۱۰ کشور از‌جمله هند، ایتالیا، اسپانیا، مالزی و تایلند در‌دسترس خواهد بود.

شیائومی اغلب جزو اولین شرکت‌هایی است که از پرچم‌دار جدید اسنپدراگون استفاده می‌کند. این شرکت محبوب چینی در مراسم کوالکام گفت که سری ۱۵ گوشی شیائومی جزو اولین گوشی‌هایی خواهند بود که با اسنپدراگون ۸ الیت معرفی می‌شوند.

در‌نهایت، سامسونگ و اوپو نیز اعلام کردند که در محصولات آتی خود از اسنپدراگون ۸ الیت استفاده خواهند کرد؛ اما نامی از مدل خاصی نبردند. انتظار می‌رود سری گلکسی S25 گوشی سامسونگ از اسنپدراگون ۸ الیت بهره‌مند شوند.

اوپو پیش‌تر تأیید کرده بود در فایند ایکس ۸ و فایند ایکس ۸ پرو از تراشه‌ی مدیاتک Dimensity 9400 استفاده می‌کند؛ اما گوشی اوپو مدل فایند ایکس ۸ اولترا را به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز خواهد کرد. باید دید که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ الیت روی قیمت گوشی برند‌های ذکر‌شده تأثیری خواهد گذاشت یا خیر.

source

توسط wikiche.com