کره لاس وگاس که با نام The Sphere شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود که از زمان افتتاحش تا به الان، توانسته بسیار مورد توجه قرار بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی بدرخشد. این جاذبه گردشگری در افق شهری لاس وگاس واقعاً برجسته و نمادین است و حالا قرار است به خاورمیانه بیاید.

طبق گفته‌های شرکت Sphere Entertainment، این شرکت قصد دارد تا کره‌ای مشابه کره لاس وگاس را در شهر ابوظبی امارات متحده عربی افتتاح کند. این کره جدید در مقیاس بسیار بزرگ و در یک نقطه برجسته در ابوظبی ساخته خواهد شد و همان ظرفیت بیست هزاری کره لاس وگاس را خواهد داشت. از این مکان برای میزبانی از رویدادها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها استفاده خواهد شد.

با این حال، در حال حاضر اینکه چه زمانی قرار است کره ابوظبی ساخته شود و در چه مکانی قرار خواهد داشت، به صورت دقیق مشخص نشده است. جیمز ال دولان رئیس اجرایی و مدیر شرکت Sphere Entertainment بیان کرده که چشم‌انداز آن‌ها برای Sphere همیشه یک چشم‌انداز و شبکه جهانی بوده است و اعلامیه امروز نیز نقطه عطفی مهم در رسیدن به این هدف است. کره لاس وگاس سرگرمی زنده را بازتعریف می‌کند و دامنه تأثیر متحول‌کننده آن را گسترش می‌دهد.

به‌عنوان بخشی از توافق برای افتتاح کره در امارات متحده عربی، دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی هزینه حق امتیاز را پرداخت خواهد کرد و سپس هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز آن را تأمین می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که ابوظبی هزینه‌های سالانه‌ای برای مجوز محتوای خلاقانه و هنری را نیز بپردازد.

محد خلیفه المبارک رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی، مکان جدید را سرگرمی پیشرفته نامیده و بیان کرده که با آن، شهر ابوظبی نه تنها پروفایل و نمایه جهانی خودش را ارتقا خواهد داد بله استانداردهای جدیدی را در تجارب فراگیر و ارائه‌های فرهنگی تعیین می‌کند.

جاذبه کره برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ میلادی افتتاح شد و با ارتفاع ۳۶۶ فوتی و عرض ۵۱۶ فوتی بسیار بزرگ و برجسته بود. شبکه پیچیده‌ای از چراغ‌های ال‌ای‌دی در بیرون به شرکت اجازه می‌دهد تا گرافیک‌های باورنکردنی را به نمایش بگذارد و این در حالی است که در داخل، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های تعاملی مهمانان را شگفت زده می‌کند.

کره از زمانی که افتتاح شده، به یکی از جاذبه‌های برجسته و تماشایی لاس وگاس تبدیل شده که در شبکه‌های اجتماعی بسیار برجسته است و بیشتر مسافرانی که به لاس وگاس سفر می‌کنند، به‌عنوان مکان مناسبی برای گرفتن عکس از این مکان چشمگیر هستند، مکانی که خودش را به یکی از جاذبه‌های درخشان و اصلی لاس وگاس تبدیل کرده است.

منبع travelandleisure

source

توسط wikiche.com