02 آبان 1403 ساعت 11:21

چانگان Nevo E07 یک شاسی بلند برقی چینی است که با فشردن یک دکمه تبدیل به یک پیکاپ خاص برای عاشقان آفرود می‌شود. مشخصات این خودرو چیست؟

شرکت چانگان یکی از خودروسازان باسابقه چین است که کیفیت را به کمیت ترجیح داده و به تازگی از کراس اووری برقی به نام Nevo E07 رونمایی کرده است. قیمت پایه این خودرو در بازار پکن حدود 28 هزار دلار بوده و در دو نسخه الکتریکی با برد افزوده و تمام برقی روانه بازار خواهد شد. اما ویژگی اصلی این کراس اوور که یقینا طرفداران آفرود را شگفت زده خواهد کرد، تعبیه دکمه‌ای است که یک خودرو شاسی بلند را تبدیل به پیکاپ می‌کند!

چانگان Nevo E07 با قابلیت تبدیل به پیکاپ رونمایی شد

تمرکز زیربرند چانگان معطوف به طراحی و تولید خودروهایی با انرژی‌های نو است و اغلب محصولات این شرکت هیبریدی یا برقی هستند. علیرغم اینکه Nevo یک زیرمجموعه وابسته به چانگان است، اما در طراحی بعضی از خودروهای خود سبک متمایز و منحصربه فردی دارد.

چانگان Nevo E07 - نمای جلو

به گفته مدیران این شرکت، Nevo E07 اولین شاسی بلند تولید انبوه آن‌هاست که قابلیت جمع‌شوندگی دارد و می =‌توانید با فشردن یک دکمه، آن را تبدیل به یک پیکاپ خاص کنید. در واقع این خودرو شباهت‌های زیادی به یک اس یو وی کوپه با خط کمر پایین دارد و قرار است با قابلیت‌های فراوان خود مشتریان و بیراهه نوردان را شوکه کند.

طراحی ظاهری

نسخه پیکاپ Nevo E07 توانایی حمل 300 کیلوگرم بار را در قسمت عقب دارد که البته ظرفیت زیادی به حساب نمی‌آید. گرچه آئودی مدتی پیش یک کانسپت مشابه با این شاسی بلند را به نمایش گذاشت، اما چانگان تنها خودروسازی است که چنین محصولی را به تولید انبوه رسانده است.

به طور کلی چانگان Nevo E07 در دسته کراس اوورهای سایز متوسط تا سایز بزرگ جای می‌گیرد و زبان طراحی‌اش منحصربه‌فرد است. در نمای جلو شاهد تعبیه چراغ‌های مستطیلی هستیم که به یک بلوک تعاملی متصل شده‌اند. سپر جلو مجهز به دو سنسور لیدار – LiDAR شده و گلگیرهای پهن و تزئینات پلاستیکی براق هم در قسمت پایینی جای گرفته‌اند.

چانگان Nevo E07 - نمای جانبی

طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری این شاسی بلند – پیکاپ به ترتیب عبارتنداز: 5045 میلی متر، 1996 میلی متر، 1640 میلی متر و 3120 میلی متر. اعداد و ارقام نشان می‌دهند که باید انتظار فضای چشمگیری برای سرنشینان داشته باشیم، اما تنها دو ردیف صندلی در داخل آن قرار داده شده است. علت وجود دو ردیف صندلی، سقف کم ارتفاع و قسمت فضای بار است.

نمای کابین

با ورود به کابین چانگان Nevo E07 شاهد طراحی‌های ساده و مینیمالیستی هستیم که یک نمونه آن، فقدان صفحه نمایش‌های سنتی و کلاسیک است. در عوض یک نمایشگر بزرگ 28.86 اینچی در قسمت فوقانی داشبورد نصب شده که جلوه خوبی هم دارد. دسته دنده در بخش پشتی یک فرمان سه شاخه است و از دیگر قابلیت‌های این شاسی بلند باید به صفحه نمایش شناور بزرگ با ابعاد 15.4 اینچ اشاره کرد. سرنشین جلو هم یک نمایشگر در اختیار دارد که به جای آفتابگیر می‌توان از آن استفاده کرد.

چانگان Nevo E07 - کابین

قوای فنی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، چانگان Nevo E07 در دو نسخه تمام برقی و برقی با برد افزوده به فروش می‌رسد. مدل با برد افزوده یا EREV این کراس اوور – پیکاپ، مجهز به یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری با حداکثر توان 141 اسب بخاری شده و در کمال تعجب هیچ نیرویی را به سمت چرخ‌ها نمی‌فرستد.

نسخه پایه این خودرو مجهز به یک موتور الکتریکی در محور عقب شده که 310 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین نسخه چهار چرخ متحرک Nevo E07 با یک پیشرانه اضافه دیگر که 176 اسب بخار تولید می‌کند، عرضه می‌شود. ظرفیت باتری حداکثر در سه ساعت تمام می‌شود که معادل پیمایش 185 تا 200 کیلومتر است.

چانگان Nevo E07

و اما نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور زیر کاپوت خود با یک پیشرانه برقی 252 کیلوواتی که معادل 338 اسب بخار قدرت است، تجهیز شده و نسخه چهار چرخ متحرک آن می‌تواند در شرایط ایده آل، 590 اسب بخار تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل 3.96 ثانیه بوده و بسته به نوع باتری 70 و 90 کیلووات ساعتی، می‌تواند به ترتیب 551 و 701 کیلومتر مسافت را طی کند.

قیمت نسخه‌های مختلف خودرو

به طور کلی هفت تریم از چانگان Nevo E07 به بازار عرضه شده که به همراه قیمتشان عبارتنداز:

  • چانگان Nevo E07 EREV Pro – با قیمت 29.500 دلار
  • چانگان Nevo E07 EREV Max – با قیمت 35.150 دلار
  • چانگان Nevo E07 EREV Ultra – با قیمت 42.150 دلار
  • چانگان Nevo E07 BEV Air – با قیمت 28.100 دلار
  • چانگان Nevo E07 BEV Pro – با قیمت 32.300 دلار
  • چانگان Nevo E07 BEV Max – با قیمت 37.950 دلار
  • چانگان Nevo E07 BEV Ultra – با قیمت 44.950 دلار

در گجت نیوز بخوانید: برند چینی دانگ فنگ مدعی تولید آیرودینامیک ترین خودرو برقی جهان شد سایپا رکورد تولید خود را شکست کراس اوور جدید کیا نیرو با ۳ نوع سوخت کار می‌کند هیوندای با این تکنولوژی در نمایشگر خودرو انقلاب به پا می‌کند

source

توسط wikiche.com