اگر برای آپدیت iOS 18.1 صبر کرده‌اید، حتماً شایعات مربوط به عرضه این نسخه از این سیستم عامل در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی را شنیده‌اید. البته این شایعات تا چندی پیش وجود داشت و نمی‌توان روی شایعات حساب باز کرد اما حالا خود کمپانی اپل به صورت رسمی تاریخ عرضه نسخه iOS 18.1 را تأیید کرده که همان تاریخی است که قبلاً شایعه شده بود.

همان‌طور که توسط گزارش‌های مختلفی بیان شده بود، اپل تأیید کرده است که سیستم عامل جدید آیفون خودش را درست قبل از شروع ماه نوامبر عرضه خواهد کرد. این با شایعات جاری در مورد نسخه iOS 18.1 همخوانی دارند، شایعاتی که تاریخ عرضه این آپدیت را ۲۸ اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرده بودند.

این به‌روزرسانی به طور ویژه جالب توجه است چراکه قابلیت عرضه Apple Intelligence را به روی گوشی‌های همه افراد می‌آورد. این ابزار پاسخ این شرکت بزرگ به مدل‌های هوش مصنوعی سایر شرکت‌ها مانند Microsoft Copilot و Google Gemini است. این هوش مصنوعی علاوه بر اینکه نقش ربات چت را ایفا می‌کند، شما می‌توانید از آن برای مرتب کردن تصاویرتان، خلاصه کردن اعلان‌ها و نوشتن استفاده کنید. متأسفانه تنها مدل‌های منتخب آیفون از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند و بنابراین، قبل از اینکه بیش از حد از انتشار نسخه iOS 18.1 هیجان‎زده شوید، باید بررسی کنید که آیا آیفون شما می‌تواند آن را دریافت کند یا خیر.

به غیر از معرفی یک دستیار جدید هوش مصنوعی، این به‌روزرسانی همچنین شامل تغییراتی در سیری و یک ابزار رونویسی تماس است. همچنین ابزار iPhone Mirroring که از نسخه 18.0 در بخش ویژگی‌ها جایش خالی بوده است، این به‌روزرسانی را بسیار جذاب‌تر کرده است. وقتی که به‌روزرسانی iOS 18.1 را روی گوشی خود نصب کنید، می‌توانید از iPhone Mirroring برای کشیدن و رها کردن فایل‌ها از رایانه خود به تلفن و بالعکس استفاده کنید.

به این ترتیب، حتی اگر علاقه‌ای به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی جدید ندارید، باید منتظر به‌روزرسانی جدید باشید و اگر برای نصب روی تلفن خود به کمک نیاز دارید، نحوه ارتقا آیفون خود را بررسی کنید تا بتوانید در اواخر ماه اکتبر، این به‌روزرسانی را نصب کنید.

منبع makeuseof

source

توسط wikiche.com