اگر به دنبال داشتن یک تجربه بهتر از گیمینگ هستید یا قصد خرید یک دسته بازی جدید را دارید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دسته بازی کامپیوتر را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

دسته‌های بازی یا کنترلرها یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر راحتی و کیفیت بازی کردن داشته باشند. چه یک گیمر حرفه‌ای باشید و چه برای تفریح بازی کنید، انتخاب یک دسته بازی مناسب می‌تواند تجربه شما را به مراتب لذت‌بخش‌تر کند. کنترلرهای بازی با طراحی‌های مختلف و امکانات متنوع برای پلتفرم‌های مختلف مانند کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها عرضه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این راهنمای خرید دسته بازی از پلازا، به بررسی بهترین دسته‌های بازی مخصوص کامپیوتر شخصی و کنسول‌ها می‌پردازیم و ارزشمندترین گزینه‌هایی که می‌توانید مدنظر داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

بهترین دسته‌های بازی کامپیوتر

کنترلرهای بازی با طراحی‌های مختلف و امکانات متنوع برای پلتفرم‌های مختلف مانند کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها عرضه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین گزینه‌ها آشنا شویم.

۱. دسته بازی Xbox Elite Series 2؛ بهترین دسته بازی برای PC

بهترین دسته بازی برای لپ تاپ

Xbox Elite Series 2
ابعاد ۱۵۲x۱۰۱.۶x۶۰.۹ میلی‌متر
وزن ۳۴۵ گرم
اتصالات بلوتوث و کابل USB-C
قیمت از ۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌ها، راحتی زیاد، شارژدهی طولانی
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، مزایای زیادی نسبت به مدل استاندارد ندارد

دسته بازی Xbox Elite Series 2 یکی از گزینه‌های جذابی است که می‌توانید برای خرید در نظر داشته باشید. این دسته با تمرکز بر نقاط قوت دسته استاندارد ایکس‌باکس وارد بازار شده است و یکی از گزینه‌های ارزشمند برای خرید به حساب می‌آید. نحوه چینش دکمه‌ها در این دسته مانند دیگر دسته‌های ایکس‌باکس است اما در عوض شما به امکانات بیشتری برای شخصی‌سازی دسترسی دارید؛ مانند یک D-pad که از ژست‌های حرکتی پشتیبانی کرده و همچنین چهار پدال که در پشت دسته جای گرفته‌اند. شما حتی امکان تنظیم شدت سفت بودن آنالوگ‌ها و تریگرهای این دسته را دارید. این دسته همچنین از باتری قابل شارژ پشتیبانی می‌کند و با یک بار شارژ می‌تواند تا ۴۰ ساعت شما را همراهی کند.

همچنین بخوانید :

۲. دسته بازی Xbox Wireless Controller

بهترین دسته بازی برای pc

Xbox Wireless Controller
ابعاد ۱۵۲x۱۰۱.۶x۶۰.۹ میلی‌متر
وزن ۲۸۶ گرم
اتصالات بلوتوث، کابل USB-C و بی‌سیم
قیمت از ۲ میلیون تومان
  • نقاط قوت: سازگار با تمامی پلتفرم‌ها
  • نقاط ضعف: باتری قابل شارژ نیست، اتصال بی‌سیم نیاز به آداپتور دارد

بدون تردید بهترین دسته بازی کامپیوتر، دسته Xbox Wireless Controller است؛ چراکه بسیاری از بازی‌های منتشر شده برای PC به صورت پیش‌فرض از آن پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل، نیازی به پیکربندی آن با استفاده از برنامه‌هایی نظیر reWASD ندارید و تمامی پرامپت‌های داخل بازی هماهنگ با دکمه‌های دسته خواهند بود. ویژگی دیگر این دسته، امکان اتصال آن به کامپیوتر از طریق بلوتوث، کابل و بی‌سیم است؛ هرچند برای اتصال بی‌سیم احتیاج به یک آداپتور خواهید داشت. بزرگترین نقطه ضعف این دسته، عدم پشتیبانی از باتری قابل شارژ است؛ از همین رو، شما باید برای استفاده از آن، از دو باتری قابل تعویض AA استفاده کنید.

۳. دسته بازی سونی DualSense

راهنمای خرید دسته بازی

Sony DualSense
ابعاد ۱۶۰x۱۰۶x۶۶ میلی‌متر
وزن ۲۸۰ گرم
اتصالات بلوتوث، کابل USB-C
قیمت از ۳ میلیون تومان
  • نقاط قوت: آنالوگ‌های دقیق، تریگرهای تطبیقی، موتور ویبره قدرتمند
  • نقاط ضعف: تمامی ویژگی‌ها در کامپیوتر قابل استفاده نیست، شارژدهی ضعیف

بهترین دسته بازی برای لپ تاپ برای تجربه بازخوردهای لمسی داخل بازی‌ها، کنترل DualSense سونی یا همان دسته پلی‌استیشن ۵ است. این دسته به لطف موتورهای ویبره قدرتمند و همچنین تریگرهای تطبیقی خود، می‌تواند شما را کاملا در دنیای بازی‌ها غرق کند؛ به ویژه تریگرهای تطبیقی که بسته به شرایط و بازی، مقاومت بیشتری در برابر فشار از خود نشان می‌دهند. از نظر لرزش نیز این دسته هیچ رقیب جدی ندارد و بهترین گزینه به حساب می‌آید. از سمت دیگر، استیم نیز به طور کامل از آن پشتیبانی می‌کند و از همین رو، شما می‌توانید بازی‌های این پلتفرم را بدون دردسر با این دسته تجربه کنید. البته، راه‌اندازی آن برای بازی‌های خارج از استیم، دردسرهایی دارد و به راحتی دسته ایکس‌باکس سری ایکس نیست.

همچنین بخوانید :

۴. دسته بازی تسکو مدل TG 170W

بهترین دسته بازی کامپیوتر

TSCO TG 170W
ابعاد ۱۶۰x۱۰۵x۶۰ میلی‌متر
وزن
اتصالات بلوتوث، کابل USB-C
قیمت از ۲ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، شارژدهی مناسب
  • نقاط ضعف: راه‌اندازی کمی مشکل است

دسته تسکو TG 170W یکی از گران‌ترین گیم‌پدهایی است که این برند وارد بازار می‌کند. این دسته از لحاظ طراحی شباهت زیادی به دسته ایکس‌باکس دارد و از همین رو، برای کاربران این کنسول می‌تواند آشنا باشد. البته، شما تنها امکان اتصال آن به کامپیوتر و PS4 را خواهید داشت. برای اتصال به کامپیوتر می‌توانید از کابل استفاده کرده و برای PS4 نیز امکان اتصال از طریق بلوتوث وجود دارد. تسکو این محصول را با یک باتری 700 میلی‌آمپر ساعتی همراه کرده که قادر است با یک بار شارژ کامل تا 10 ساعت شما را همراهی کند. دکمه‌های اضافی مانند سوییچ میکروفون و دکمه‌های Options، اشتراک گذاری و دکمه Home از دیگر دکمه‌هایی هستند که این دسته در اختیارتان قرار می‌دهد؛ با این همه، فرایند اتصال آن به بازی‌ها در کامپیوتر چندان ساده نیست؛ چراکه تسکو درایورهای به خصوصی برای آن منتشر نکرده و حتی این دسته فاقد یک نرم افزار جانبی برای پیکربندی و شخصی‌سازی است.

۵. دسته بازی PS4 دوال شاک ۴

دسته بازی کامپیوتر بی سیم

Sony DualShock 4 Controller
ابعاد ۱۶۲x۵۲x۹۸ میلی‌متر
وزن ۲۱۰ گرم
اتصالات بلوتوث، کابل
قیمت از ۲ میلیون تومان
  • نقاط قوت: ارگونومی خوب و کاربرد آسان، تاچ بار قابل تنظیم، کاملا قابل تنظیم است
  • نقاط ضعف: دسته بازی PS4 مانند دسته PS5 توسط همه بازی‌ها پشتیبانی نمی‌شود

شاید از اینکه نام سونی را دو بار در لیست بهترین مارک دسته بازی کامپیوتر ببینید اندکی متعجب شوید. اما خوب است بدانید که کاربران می‌توانند از دسته بازی پلی استیشن ۴ برای سایر بازی‌ها نیز استفاده کنند.برای آموزش نحوه اتصال دسته بازی PS4 به گوشی اندرویدی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. یکی از خوبی‌های دسته بازی PS4 بهره‌مندی آن از ارگونومی و طراحی عالی است که حس خوبی را در زمان استفاده به کاربران منتقل خواهد کرد.

دوال شاک ۴ بعد از دسته DualSense، می‌تواند بهترین دسته بازی پلی استیشن باشد که سونی تا به امروز تولید کرده است؛ به طوری که این گیم پد می‌تواند کارایی بالایی را برای کاربرانش به ارمغان آورد. پس تا اینجا می‌دانیم که دسته بازی PS4 دوال شاک 4 با کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ هم بسیار سازگار بوده و کافی است کاربر تنها دسته بازی را با کابل میکرو USB که به همراه کنترلر است، به کامپیوتر نصب کرده و به بازی دلخواه خود بپردازد. طراحی سبک و استفاده راحت از دیگری ویژگی‌های این دسته بازی کامپیوتر بی سیم است.

سخن پایانی

انتخاب بهترین دسته بازی کامپیوتر، بستگی به نیازهای شما دارد. هر کدام از کنترلرهایی که بررسی کردیم، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربران فراهم کنند. اگر به دنبال راحتی و ارگونومی هستید، برخی مدل‌ها با طراحی بهینه و دکمه‌های قابل تنظیم برای گیمینگ طولانی ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، اگر به دنبال امکانات پیشرفته‌تری مانند لرزش دقیق یا عملکرد بی‌سیم هستید، گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد. از دید شما کدام گزینه انتخاب بهتری است؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com