پس از معرفی تراشه اسنپدراگون 8 الیت توسط کوالکام، حالا سامسونگ این تراشه را برای سری گلکسی S25 خود تایید کرده است.

سری گلکسی S25 سامسونگ که انتظار می‌رود در آغاز سال آینده میلادی رونمایی شود، همچنان در کانون توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان قرار دارد. TM Roh رئیس واحد موبایل سامسونگ، به‌طور ضمنی به استفاده از تراشه جدید و قدرتمند اسنپدراگون 8 الیت کوالکام در این سری اشاره کرده است. هرچند رو به طور صریح به نام سری گلکسی S25 اشاره نکرد، اما صحبت‌های او حکایت از آن دارد که حداقل یکی از مدل‌های این سری، به احتمال زیاد گلکسی S25 اولترا، به این تراشه پیشرفته مجهز خواهد شد.

در مراسم رونمایی از اسنپدراگون 8 الیت، Roh با حضور در صحنه، بر بهبود چشمگیر عملکرد دستگاه‌های گلکسی آینده با بهره‌گیری از این تراشه تاکید کرد. او با اشاره به تمرکز کوالکام بر محاسبات هوشمند و پیشرفت‌های قابل‌توجه در حوزه هوش مصنوعی موبایل، بر نقش کلیدی این تراشه در ارتقا تجربه کاربری هوش مصنوعی در دستگاه‌های گلکسی تأکید کرد. این اظهارات نشان می‌دهد که گلکسی S25 اولترا ممکن است به طور انحصاری از قابلیت‌های این تراشه قدرتمند بهره‌مند شود.

اسنپدراگون 8 الیت می‌تواند بهبود بزرگی در عملکرد گلکسی S25 اولترا ایجاد کند

اسنپدراگون 8 الیت جدیدترین پلتفرم موبایلی پرچمدار کوالکام است که نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی S24 اولترا، بهبودهای قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توان به افزایش 40 درصدی عملکرد پردازنده گرافیکی و بهبود 35 درصدی قابلیت‌های رهگیری پرتو اشاره کرد. این بهبودها در کنار افزایش 44 درصدی بهره‌وری انرژی، اسنپدراگون 8 الیت را برای اجرای بازی‌های سنگین و پردازش کارهای همزمان به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

گلکسی S25 اسنپدراگون 8 الیت

این تراشه به یک پردازنده عصبی (NPU) ارتقایافته مجهز شده که عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی را تا 45 درصد بهبود می‌بخشد و در نتیجه، تجربه کاربری روان‌تر و پاسخگوتری را با بهره‌گیری از ویژگی‌های پیچیده هوش مصنوعی گلکسی فراهم می‌آورد.

گلکسی S25 اولترا در صورت استفاده از این تراشه، می‌تواند از قابلیت‌های پردازنده جدید Cognitive AI ISP بهره ببرد که امکان پردازش هوشمندانه تصاویر و بهبود کیفیت عکس‌ها را فراهم می‌کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون 8 الیت همچنین می‌تواند بهبودهای قابل‌توجهی در زمینه دوربین، از جمله بهینه‌سازی آنی صحنه و ویژگی‌های پیشرفته ویرایش عکس، را به ارمغان آورد.

علاوه بر عملکرد قدرتمند، انتظار می‌رود سری گلکسی S25 نسبت به سری S24 دارای طراحی باریک‌تری باشد و مدل اولترا نیز دارای گوشه‌های گردتر خواهد بود. این تغییرات در طراحی با هدف بهبود ارگونومی دستگاه و زیبایی ظاهری آن صورت می‌گیرد.

هرچند جزئیات دقیقی درباره مشخصات دوربین گلکسی S25 اولترا به طور رسمی تایید نشده، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ همچنان از سنسور 200 مگاپیکسلی 1/0.98 اینچی با دیافراگم f/1.7 و لنز 24 میلی‌متری استفاده خواهد کرد. با توجه به بهبودهای قابل‌توجه تراشه جدید کوالکام، می‌توان انتظار داشت که کیفیت عکس‌های گرفته شده با این گوشی به طور قابل‌توجهی بهبود یابد و در شرایط نوری مختلف، تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری ثبت کند.

source

توسط wikiche.com