02 آبان 1403 ساعت 18:08

نقل و انتقال خودرو بدون پرداخت مالیات امکان‌پذیر نیست. طبق قوانین، برای انجام معامله خودرویی، ابتدا باید مالیات مربوطه تسویه شود.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ که امروز توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شد، برای خودروهای لوکس، مقررات مالیاتی جدیدی در نظر گرفته شده است. بر اساس این لایحه، خودروهایی که ارزش آن‌ها بیش از ۵ میلیارد تومان باشد، موظف به پرداخت مالیات سالانه خواهند بود.

مطابق با جدیدترین اخبار خودرو، در بند ت این لایحه آمده است که خودروهایی با ارزش بیش از پنج میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند و مالکان آن‌ها موظف به پرداخت سالانه یک درصد از مبلغ مازاد بر این ارزش به عنوان مالیات هستند.

نکته مهم دیگر در این لایحه، محدودیت‌هایی است که برای نقل‌ و انتقال این خودروها در نظر گرفته شده است. تا زمانی که بدهی مالیاتی خودرو تسویه نشود، اجازه انتقال یا اجاره آن به دیگران وجود نخواهد داشت.

در صورت تخلف و عدم پرداخت مالیات، مسئولیت تضامنی برای پرداخت مالیات متعلقه بر دوش تمام طرف‌های دخیل در انتقال خودرو خواهد بود. این بدان معناست که حتی افرادی که خودرو را خریداری یا اجاره می‌کنند نیز در قبال مالیات پرداخت نشده مسئول خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط wikiche.com