وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، توضیحاتی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌‌‌های داخلی و پروژه توسعه فیبر نوری ارائه داد.

روز گذشته رییس جمهور در صحن علنی مجلس اعلام کرد که فیلترینگ را برمی‌دارد. او در پاسخ به این سوال که مسئله قیلترینگ به کجا رسید؟ گفت وزیر ارتباطات، اطلاعات را جمع‌آوری کرده و این هفته جلسه‌ای با نهادهای مربوطه برگزار می‌کنیم. کمی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که دولت به‌طور جدی در حال پیگیری رفع فیلترینگ است.

راهنمای خرید تکراتو

هاشمی: توسعه فیبر نوری یکی از موضوعاتی است که ما در دولت چهاردهم به صورت جدی دنبال می‌کنیم

به گزارش پیوست ستار هاشمی اکنون توضیحاتی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌‌‌های داخلی ارائه داده است:

نامناسب بودن کیفیت شبکه باعث شده است که خیلی از کسب‌وکارها به زحمت بیفتند و این یکی از موضوعاتی است که ما در وزارت ارتباطات به صورت جدی دنبال می‌کنیم. ما بارها به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرده‌ایم و در برنامه‌هایمان هم آمده است. همه تلاش ما بر این خواهد بود که از ظرفیت‌های این بخش به صورت ویژه استفاده کنیم و در تکالیفی که در برنامه هفتم آمده هم به این کار باور داریم و راهی جز حل کردن مسائل بخش خصوصی و کمک کردن به آن بدون مداخله نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: برای توسعه فیبر نوری شتاب‌زده عمل کردیم

او در ادامه گفت: «پیام‌رسان‌های داخلی الان چند 10 میلیون کاربر دارند و تلاش ما بر این است که حمایت‌هایمان را در قالب تقویت خدمت‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنیم.»

یکی دیگر از مسائلی که وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت عنوان کرد، توسعه پروژه فیبر نوری است. او در این باره توضیح داد:

توسعه فیبر نوری یکی از موضوعاتی است که ما در دولت چهاردهم به صورت جدی دنبال می‌کنیم. با توجه به اقدامات و توسعه‌ای که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده است، ما بررسی میدانی کردیم و متوجه شدیم بعضی از کارهایی که در این خصوص انجام شده است مقداری شتاب‌زده بوده و کیفیت مناسب را ندارد.

وی افزود: «طبیعتا بازنگری اینها را به صورت ویژه در دستور کار داریم. تلاش ما این است که کارهایی که انجام می‌شود، کارهایی باشد که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند. یعنی اینکه ما بتوانیم اتصال شبکه را با کیفیت مناسب به منازل و کسب‌وکارها انجام دهیم.»

طبق اعلام وی، دولت چهاردم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در صنعت فضایی را در اولیت قرار داده است و با جدیت دنبال می‌کند. هاشمی می‌گوید:

فعال کردن بخش خصوصی در صنعت فضایی نکته مهمی است که ما دنبال می‌کنیم و نگاهمان این است که از ظرفیت نخبگان کشور حداکثر استفاده را انجام دهیم. با توجه به محدودیت‌های جذب، نگهداشت و پرداختی که در دولت داریم عملا تکلیف خودمان می‌دانیم که بخش خصوصی را در همه عرصه‌ها فعال کنیم و صنعت فضایی هم از این قاعده مستثنی نیست. فکر می‌کنم رشدی که در این صنعت داشتیم با بخش خصوصی شتاب جدی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com