اوپو امروز گوشی‌های پرچمدار سری Find X8 خود را در یک رویداد اختصاصی در چین معرفی کرد. گوشی‌های امسال که در دو مدل Find X8 و Find X8 Pro عرضه می‌شوند، دارای طراحی ظاهری ساده‌تری در هر دو پنل جلویی و پشتی خود بوده و درعین‌حال از مشخصات درجه‌یک در تمامی زمینه‌ها ازجمله پردازشگر، صفحه نمایش، دوربین و باتری بهره می‌برند.

اوپو Find X8 و Find X8 Pro

Find X8 دارای نمایشگر LTPO OLED تخت 6.59 اینچی با وضوح +FHD و رفرش‌ریت متغیر 1 تا 120 هرتز است؛ درحالی‌که Find X8 Pro یک نمایشگر LTPO OLED کمی بزرگتر 6.78 اینچی با وضوح و رفرش‌ریت یکسان و البته طراحی چهار لبه خمیده دارد که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد یک صفحه تخت است اما دارای انحناهای ظریف در هر چهار طرف خود می‌باشد.

Find X8

Find X8

هر دو پنل دارای حداکثر روشنایی 1600 نیت در دنیای واقعی و حداکثر روشنایی 4500 نیت برای محتوای HDR هستند.

Find X8 Pro

Find X8 Pro

اوپو بهترین سیستم دوربین خود را تا به امروز با سری Find X8 ارائه داده است که با طراحی حلقه کیهانی (Cosmos Ring) برای جزیره دوربین شروع می‌شود. این ماژول به‌طور قابل‌توجهی کوچکتر از جزیره دوربین نسل فعلی Find X7 بوده اما سخت‌افزار قابل‌توجهی را در خود جای داده است.

Find X8 یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور LYT-700 سونی به ابعاد 1/1.56 اینچ با فاصله کانونی 24 میلی‌متری و OIS دریافت می‌کند. این ماژول درکنار یک دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL HN5 سامسونگ با فاصله کانونی 15 میلی‌متر و فوکوس خودکار همراه شده است. دوربین سوم نیز یک لنز پریسکوپی 73 میلی‌متری است که مجهز به سنسور IMX882 با اندازه 1/1.95 اینچ و OIS است. این لنز برخلاف نسل گذشته و برای اولین بار، از طراحی منشور سه‌گانه استفاده می‌کند که فضای کمتری را نسبت‌به لنزهای پریسکوپی استاندارد اشغال می‌کند.

فرم فاکتور بزرگ‌تر Find X8 Pro به اوپو اجازه می‌دهد تا لنز دوم پریسکوپی با سنسور 50 مگاپیکسلی را با زوم اپتیکال 6 برابر اضافه کند. این لنز از سنسور IMX858 سونی با ابعاد 1/2.51 اینچ، دیافراگم f/4.3 و OIS استفاده می‌کند.

سنسور 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو و فوق‌عریض مدل پرو مشابه Find X8 استاندارد است، درحالی‌که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای سنسور LYT-808 1/1.4 اینچی بزرگتر می‌باشد. مدل‌های استاندارد و پرو همچنین به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

هر دو گوشی دارای موتور تصویر HyperTone اوپو هستند. این موتور 9 فریم RAW را در هر عکس ادغام می‌کند تا وضوح و محدوده دینامیکی پیشرو را در کلاس خود داشته باشد و درعین‌حال نویز و مصنوعات عکس را کاهش دهد. حالت پرتره Hasselblad نیز وجود دارد و اوپو همچنین در حال اضافه کردن یک گزینه جدید LivePhoto است که ویدیوهای کوتاهی را قبل و بعد از گرفتن عکس می‌گیرد.

دوربین اوپو Find X8

دوربین اوپو Find X8

مدل Pro همچنین دارای یک دکمه اختصاصی دوربین است که اوپو آن را Quick Button می‌نامد. این دکمه می‌تواند با دوبار فشار دادن، اپلیکیشن دوربین را اجرا کند، به‌عنوان شاتر اختصاصی عمل کند و همچنین به شما امکان بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی عکس‌ها را می‌دهد. اوپو همچنین دکمه کشویی هشدار خود را نیز بازگردانده است.

سری Find X8 اولین گوشی‌های اوپو هستند که با چیپست Dimensity 9400 مدیاتک عرضه می‌شوند. این تراشه با یک سیستم خنک‌کننده جدید با لایه گرافیتی، محفظه بخار و ژل رسانای حرارتی که مستقیماً روی مادربرد قرار داده شده، همراه شده است.

هر دو گوشی رابط کاربری ColorOS 15 برپایه اندروید 15 را که اخیراً معرفی شده است، اجرا می‌کنند که ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی را درکنار  طراحی ظاهری جدید ارائه می‌کند.

Find X8 به یک باتری سیلیکونی کربنی 5630 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است درحالی‌که X8 Pro دارای باتری بزرگتر 5910 میلی‌آمپرساعتی است. هر دو مدل از شارژ سیمی 80 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کنند، به اسکنر اثرانگشت اپتیکال مجهز شده‌اند و گواهی IP69 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار مقاوم را دارند.

Oppo Find X8 در رنگ‌های Starfield Black ،Floating Light White ،Chasing Wind Blue و Bubble Pink عرضه می‌شود. قیمت این مدل از 4199 یوان (590 دلار) برای نسخه 12/256 گیگابایتی شروع شده و تا 4999 یوان (700 دلار) برای نسخه 16/512 گیگابایتی می‌رسد.

Find X8 Pro در رنگ‌های Hoshino Black ،Cloud White و Sky Blue موجود است. قیمت این مدل نیز از 5299 یوان (745 دلار) برای نسخه 12/256 گیگابایتی شروع می‌شود و برای 16 گیگابایتی رم و 1 ترابایتی به 6799 یوان (955 دلار) می‌رسد که قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای را نیز اضافه می‌کند.

عرضه این گوشی‌ها در چین از 30 اکتبر آغاز می‌شود. هر دو دستگاه همچنین برای اولین بار در خارج از چین نیز در دسترس خواهند بود. شاید بپرسید که Find X8 Ultra چه زمانی عرضه می‌شود و انتظار می‌رود اوپو این مدل را نیز در سه‌ماهه اول 2025 معرفی کند.

نظر شما درباره گوشی‌های پرچمدار سری Find X8 اوپو چیست؟

نوشته اوپو Find X8 و Find X8 Pro با تراشه Dimensity 9400 و ترکیب دوربین قدرتمند رسماً معرفی شدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

source

توسط wikiche.com